ကၽြန္ေတာ္ ကာယကံေရးၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ၀စီကံကုိ ဆက္ေရးသြားပါမယ္။ ၀စီကံ ေလးပါးရွိတယ္ဆုိတာကုိ အားလံုးသိၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ အဲဒီထဲက မုသာ၀ါဒကံကုိ ကၽြန္ေတာ္က “မုသား” ဆုိၿပီး ပုိစ့္တင္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္တဲ့အတြက့္ က်န္တဲ့ ဖ႐ုသ၊ ပိသုဏနဲ႔ သမၹပၸလာပသံုးခုကုိ ရွင္းျပသြားပါမယ္။ သိပ္ရွင္း စရာေတာ့ မရွိပါဘူး။
ဖ႐ုသ – ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ၀ါစာ – စကားပါပဲ။ ေျပာရရင္ မၾကားေကာင္းမနာသာ ညစ္ညစ္ညမ္းညမ္း ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ဆဲဆုိမႈကုိ ဆုိလုိတယ္၊ ဒိီထက္ပုိၿပီး ေပၚလြင္ေအာင္ ေျပာရရင္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ့ အားနည္းခ်က္(အမ်ဳိး အႏြယ္စသည္) သုိ႔မဟုတ္ အျပစ္အနာအဆာကုိ ကုိင္ၿပီး နားမခံသာတဲ့စကားလုံးေတြနဲ့ ကုိင္ေပါက္တာ၊ အနာေပၚ ဒုတ္က်သလုိ မခံသာတဲ့ အသုန္းအႏႈန္္းေတြနဲ့တုိက္ခုိက္ေျပာဆုိတာကုိ ဖ႐ုသဝါစာလုိ႔ ေခၚတယ္။
အျပစ္မကင္းတဲ့စကား၊ နားမခ်မ္းသာတဲ့စကား၊ စိတ္ႏွလုံးကုိ ညစ္ႏြမ္းေစတဲ့စကား၊ ျပည္ၾကီးသား မဆန္တဲ့စကား၊ လူအမ်ားမႀကိဳက္ မႏွစ္သက္တဲ့စကား … ဒါေတြကုိလည္း ဖ႐ုသဝါစာလုိ႔ ေခၚတယ္၊ ေနာက္ဆုံး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ က်ိန္လုိက္ၾကတဲ့ ေႁမြကုိက္ပါေစ ကားတုိက္ပါေစ ဘုရားစူးပါေစ မုိးၾကိဳးပစ္ပါေစ ေသြးအန္ပါေစ ဒီလုိက်ိန္ဆဲတာေတြကလည္း တကယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာပါရင္ ဖ႐ုသဝါစာ ျဖစ္တယ္။
စကားၾကမ္းတုိင္းေတာ့ ဖ႐ုသမျဖစ္ပါဘူး။ ဥပမာ ဆရာမိဘတုိ႔ ေအာ္တာ ေငါက္တာ က်ိန္တာေတြေပါ့။ ႏႈတ္ထြက္ ၾကမ္းတာ မွန္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေစတနာက အက်ိဳးကုိ လုိးလားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ၿပံဳးၿပံဳးေလး ညင္ညင္သာသာ ေလးေျပာေပမယ့္ ဖ႐ုသျဖစ္တာ ရွိပါတယ္။ အဲဒါက “ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနပေစလုိက္ေတာ့” ဆုိတဲ့ တရားသူႀကီးတုိ႔ရ႕ဲစကားပါပဲ။ ကံေျမာက္မေျမာက္ကေတာ့ တစ္ဖက္သားနားဆီေရာက္တာနဲ႔ ကံေျမာက္တာပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက ပိသုဏ၀ါစာ။ ပိသုဏ – ညီၫြတ္ေနသူကုိ ကြဲျပားျခားနားေစေသာ၊ ၀ါစာ – စကားပါ။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ကုန္းတုိက္တာပါ။ ဒါက သိပ္ရွင္းျပစရာ မလုိပါဘူး။ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီဆီကုိသြးၿပီး “မင္းကုိ ဟုိက ဘယ္လုိေျပာတာ” “ဟုိက မင္းကုိဘယ္လုိေျပာတာ” စသျဖင့္ မျပန္သင့္တဲ့စကားကုိ ျပန္တာ၊ ပုိေျပာခ်ဲ႕ေျပာတာေတြဟာ ကုန္းတုိက္တာေတြပါ။ သူ႔ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မုန္းေစလုိလုိ႔ ဆုိတာေလးလည္း ပါမယ္ေပ့ါ။ အဲလုိေျပာလုိ႔ ရန္တုိက္လုိက္လုိ႔ လူႏွစ္ေယာက္ ေသြးကြဲသြားရင္ ကံေျမာက္ပါတယ္။ မုသားက်ေတာ့ မမွန္တာေတြေျပာတာေနာ္။ ဒီၾကားထဲ မမွန္တာေတြပါ ထည့္ေျပာရင္ မုသာ၀ါဒကံလည္း ေျမာက္ျပန္တာေပါ့။ ခ်စ္ခင္ေစဖို႔ စကားပုိ႔တာက်ေတာ့ ရပါတယ္။ အေခၚေလးေတာင္ ရွိေသး။ ေအာင္သြယ္တဲ့။
ေနာက္က်န္တာက သမၹပၸလာပ၀ါစာ။
သံ – စီးပြားခ်မ္းသာႏွင့္ဆုိင္ေသာ
ဖ – ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ
ပလာပ – ၿပိဳင္းဖ်င္းေသာ
၀ါစာ – စကား လုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ စကားပံုစံကေတာ့ ေျပာလုိ႔လည္း အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ စကားနဲ႔ သူတပါးရဲ႕ တန္ဖုိးရွိတဲ့ အခ်ိန္ကုိ ျဖဳန္းပစ္ျခင္းကုိ သမၹပၸလာပလုိ႔ေခၚတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုသတိရတယ္။ ေမေက်ာ္ေမးဖူးတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခု။ စာေရးဆရာေတြ စာေရးတာ အကုသုိလ္ျဖစ္လား ဆုိတဲ့စကား။ ေအးဗ်။ စာဖတ္လုိက္လုိ႔မွ ဖတ္သူအခ်ိန္ကုန္႐ံုသက္သက္သာ ျဖစ္ေစမယ္ဆုိရင္ ဒီကံေျမာက္သြားမလားဘဲ။ (ကၽြန္ေတာ္ ေတြးၾကည့္တာပါ။ ျဖစ္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး) ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ အက်ိဳးယုတ္ေစတဲ့ စကားဆုိတာမ်ိဳးက ဒီစကားကုိ နားေထာင္လုိက္လုိ႔ အမွတ္မွားသြားေစႏုိင္တဲ့ အေနအထားမွာမုိ႔ပါ။ ၀တၳဳဆုိတာမ်ိဳးက စိတ္အလြန္မြန္းၾကပ္တဲ့အခါမွာ ေဖ်ာ္ေျဖတဲ့အေနအထားမ်ိဳးေရာက္သြားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေရာက္သြားတာလည္း ရွိေသးသကုိး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီစာက အမွတ္မွားသြားေစႏုိင္ခဲ့ရင္ အတိတ္မရွိပါ။ အနာဂတ္မရွိပါ။ ဒီတရားမ်ိဳး ဘုရားမေဟာပါ။ စသျဖင့္ သိမွတ္သြားလုိ႔ ရွိရင္ေတာ့ျဖင့္ ကံေျမာက္ပါတယ္။ စကားလည္း ထုိ႔အတူေပါ့ေလ။ ေျပာတုန္းမွာေတာ့ အျပစ္မျဖစ္ဘူး။ နားေထာင္သူ မလုိက္နာ ေသးသမွ် မျဖစ္ပါဘူး။ လုိက္နာၿပီဆုိရင္ ကံေျမာက္ပါၿပီ။
အက်ိဳးေတြကေတာ့ ရွင္းၿပီးသားပါ။ ႏွစ္ခါရွိ မွတ္မိေစေအာင္လုိ႔ ထပ္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဒီလုိ ၀စီကံက်ဴးလြန္သူမ်ားကုိ ဘုရားရွင္က ေျမေစာင့္ႀကီးလုိ႔ ေခၚေတာ္မူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ အပါယ္က မလြတ္ႏုိင္လုိ႔ပါဘဲ။ ၀စီကံက်ဴးလြန္ သူေတြ မကပါဘူး။ မိစၧာအယူရွိသူကုိလည္း ဘုရားရွင္က ဒီလုိေခၚေတာ္မူတာပါပဲ။ ဒီ၀စီကံေၾကာင့္ ဘ၀ဆက္ဆက္ အသံမေကာင္းဘူး။ မက်ဴးလြန္ဘဲနဲ႔ စြပ္စြဲခံရတတ္ပါတယ္။ ကုိယ္က အနစ္နာခံေပမယ့္ ကုိယ့္အေပၚ သစၥာမဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းကုိပဲ ရမယ္။ ဆုိးညစ္တဲ့ အသံကုိ ပုိင္ဆုိင္ရမယ္။ အသံၾသဇာမေညာင္းဘူး။ ဒါေတြပါပဲ။
စကားစပ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္။ ကာယကံ။ ၀စီကံႏွင့္ မေနာကံမွာ ဘယ္ကံႀကီးသလဲလုိ႔ ေမးရင္ ၀စီကံလည္းႀကီးေၾကာင္း ေျဖၾကပါတယ္။ ဘာကုိ ေထာက္ျပၾကသလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ဟာ အေလာင္းေတာ္ဘ၀မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မုသာ၀ါဒကုိ မက်ဴးလြန္လုိ႔ပါပဲ။ မုသာ၀ါဒကုိ က်ဴးလြန္ရဲတဲ့သူဟာ မက်ဴးရဲတဲ့ မေကာင္းမႈမရွိဘူးလုိ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘုရားေလာင္းက ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမာၻတစ္သိန္းလံုး မွတ္ယူက်င့္ႀကံလာခဲ့တယ္။