ေလးပါးအစုမွာ ဘိကၡဳ၊ ဘိကၡဴနီ အတြဲေနာက္က ဂဟ႒သီလဆုိတာ လူေတြ ေစာင့္ထိန္းအပ္တဲ့ သီလကုိ ေျပာလုိပါတယ္။ လူေတြ မျပတ္ေဆာက္တည္အပ္တဲ့ သီလကေတာ့ ငါးပါးသီလပါ။ အၿမဲမျပတ္ ေဆာက္တည္အပ္တဲ့ အတြက္ နိစၥသီလလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ စြမ္းႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ရွစ္ပါးသီလကုိလည္း ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ရွစ္ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ႏုိင္တဲ့ ေန႔ရက္ေတြကေတာ့ မစၥဳဂၢမနဥပုသ္ေန႔ ျဖစ္တဲ့ လဆန္းေလးရက္၊ လဆုတ္ေလးရက္ေန႔။ အႏုဂမနဥပုသ္ေန႔ျဖစ္တဲ့ ေျခာက္ရက္ေန႔ႏွင့္ ဥပုသ္လြန္တစ္ရက္ေန႔၊ တတ္ႏုိင္ရင္ ဝါဆုိလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔ကစၿပီး တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔အထိ၊ မတတ္ႏုိင္ရင္ သီးတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔ကစလို႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔အထိ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္တဲ့ ပါဋိဟာရိယဥပုသ္ေန႔ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ေဆာက္တည္အပ္တာမုိ႔လုိ႔ ဥေပါသထသီလလုိ႔ေခၚဆုိႏုိင္ပါတယ္။
ဥပုသ္ေန႔မွ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ရတယ္လုိ႔ တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကတယ္။ အဲဒါက သူတပါးကုသုိလ္ကုိ တားျမစ္႐ံုသက္သက္ပါပဲ။ ဒါဆုိ ဘုရားက ဘာလုိ႔ စတုဒၵသႎ ပဥၥဒသႎလုိ႔ ေဟာခဲ့လည္း လုိ႔ ေျပာစရာရွိပါတယ္။ ဒါက ေလာကအလုိက္ ေဟာခဲ့တဲ့ တရားပါ။ ပုဂၢိဳလ္အလုိက္၊ ေလာကအလုိက္၊ သတၱဝါအားလံုးအလုိက္ တရားကုိ ေဟာခဲ့ရာမွာ ဥပုသ္ေန႔လုိ႔ သတ္မွတ္ ေဟာခဲ့တာဟာ ေလာကအလုိက္ပါ။ ဘယ္ေန႔မဆုိ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ႏုိင္ေၾကာင္း သာဓကေတြက ဇနကၠမင္းသသားပါ။ ဇနကၠမင္းသားက မတတ္ႏုိင္လုိ႔ ေဆာက္တည္လုိက္တာလုိ႔ ထင္ရင္ ပဥၥဳေပါသထဇာတ္ေတာ္ထဲက ဇာတိမႏၲရေသ့၊ ခုိ၊ ဝံ၊ ေျမေခြး၊ ေႁမြ တုိ႔ဟာ မာန၊ ရာဂ၊ အႀကိစၧာ၊ ေလာဘႏွင့္ ေဒါသကုိ ေၾကာက္လုိ႔ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ဥပုသ္ေစာင့္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဧကဂုၤတၱရအ႒ကထာလာ နႏၵိယမင္းရ႕ဲ မိဖုရားဟာလည္း ေန႔စဥ္ ဥပုသ္ကုိ ေစာင့္ခ့ဲတာေၾကာင့္ ဟုိရက္ ဒီရက္မွ ဥပုသ္ေန႔လုိ႔ မသတ္မွတ္ဘဲ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း အခြင့္ရတုိင္း ဥပုသ္ကုိ ေဆာက္တည္ေကာင္းပါတယ္။
ေရႊေငြ ဥစၥာစည္းစိမ္ကုိ ေထြးလုိက္တဲ့ တံေတြးကုိ ျပန္ၿပီး ေကာက္ယူ မမ်ိဳခ်င္ေတာ့သလုိ အလယျပတ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ဆယ္ပါးသီလလည္း ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ေဆာက္တည္ဖူးတဲ့သူကေတာ့ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က ဃဋိကာရ အုိးထိန္းသည္ပါ။ ဃဋိကာရဟာ အုိးကုိ ေျမနဲ႔ လုပ္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္ ေျမကုိ မတူးပါဘူး။ ၿပိဳေနတဲ့ ကမ္းပါးက ေျမ၊ တီ၊ ပုိးရြ၊ ျခ၊ မႊားစတဲ့ အေကာင္ေတြ က်စ္ထုတ္လုိက္တဲ့ ေျမကုိပဲ အုိးဖုတ္ဖုိ႔ ယူပါတယ္။ ဝယ္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အုိးကုိယူၿပီး သင့္ေတာ္တဲ့ ဆန္ဆီေဆးဆားကုိ ေနရာတက်ထားၿပီး အုိးနဲ႔ လွဲလယ္ျခင္း စနစ္နဲ႔ပဲ ဝယ္ယူပါတယ္။ ဃဋိကာရက ေတာကုိသြားၿပီး ထင္း၊ ေကာက္႐ုိးစတာေတြကုိ ရွာၿပီဆုိရင္ လူေတြက ဃဋိကာရ အုိးဖုတ္ၿပီဆုိတာ သိၾကပါတယ္။ အုိးဖုတ္ၿပီးေလာက္ရင္ လာၾကၿပီး ဆန္ဆီေဆးဆားစတဲ့ ဃဋိကာရလုိအပ္တဲ့ အသံုးအေဆာင္ကုိ ကုိယ့္အိုးကုိယ့္အိမ္မွာ ကုိယ့္ပစၥည္းကုိ ကုိယ္သိမ္းသလုိ ေနရာတက် ထားရစ္ခဲ့ၿပီး အုိးကို ယူသြားၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ ဃဋိကာရလုိ ေနႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဆယ္ပါးသီလကုိ လူေတြ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဃဋိကာရဟာ ဆယ္ပါးသီလကုိ ေစာင့္ထိန္းတယ္လုိ႔ က်မ္းဂန္မွာ အတိအက် မလာပါဘူး။ ေစာင့္ထိန္းဟန္ ရွိတယ္လုိ႔ပဲ လာပါတယ္။ ေနာက္ ဆယ္ပါးသီလမွာက သာမေဏရ ပဗၺဇၨလုိ႔ပဲ ပါပါတယ္။ ဥေပါသထလုိ႔ မပါပါဘူး။ ဆယ္ပါးသီလဟာ ဥပုသ္သီလမဟုတ္ဘူးဆုိတဲ့ သေဘာမွာ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ လူေတြ မေစာင့္ထိန္းအပ္ပါဘူး။ ဝိသာခါဆုိရင္ ေသာတာပန္ ဘဝနဲ႔ေရာ အနာဂါမ္ဘဝနဲ႔ပါ ရွစ္ပါးသီလကုိပဲ ေစာင့္ထိန္းသြားပါတယ္။ ေသာတာပန္တည္ၿပီးသား အနာထပိဏ္သူေဌး၊ သကဒါဂါမ္တည္ၿပီးသား စူဠသုဘဒၵါတုိ႔လည္း ရွစ္ပါးသီလကုိသာ ေစာင့္တည္သြားတဲ့ အတြက္ ဆယ္ပါးသီလဟာ လူေတြ မေစာင့္ထိန္းေကာင္းပါဘူး။ ဒါက ဆယ္ပါးသီလကုိ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ မေစာင့္ထိန္းေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ က်မ္းဂန္လာ အေထာက္အထားေတြပါ။
ဃဋိကာရအုိးထိန္းသည္ဟာ တကယ္ပဲ ဆယ္ပါးသီလကုိ ေစာင့္ထိန္းခဲ့တယ္လု႔ိ အခ်ိဳ႕က ယူဆၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က အဂၤတိမင္းသမီးခုႏွစ္ေဖာ္၊ ယခုဘုရားရွင္လက္ထက္ ဟတၳကႏွင့္ ဟတၳာဠဝက ဥပါသကာတုိ႔ဟာ ဆယ္ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ခဲ့ၾကေလေတာ့ ဃဋိကာရလည္း ေဆာက္တည္မွာပဲလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ေနာက္ ဆယ္ပါးသီလကုိ လူ႔ဘဝနဲ႔ ေဆာက္တည္ခဲ့ၾကသူ စာရင္းလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။
၁။ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္လက္ထက္ အာနႏၵာအေလာင္းလ်ာ သုမနမင္းသား
၂။ ဖုႆဘုရားရွင္လက္ထက္ ဥ႐ုေဝလကႆပညီေနာင္သံုးေဖာ္ႏွင့္ ေနာက္လုိက္ တစ္ေထာင္
၃။ ယခုဘုရားရွင္တြင္ ပါရမီ ရင့္က်က္ၾကမည္ျဖစ္တဲ့ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က ေခမာမိဖုရား၊ ဥပၸလဝဏ္၊ ပဋာစာရီ၊ ကု႑လေကသီ၊ ကိသာေဂါတမီ၊ ဓမၼဒိႏၷာ၊ ဝိသာခါအေလာင္းအလ်ာမ်ား။
၄။ သီဟုိဠ္ကၽြန္း ေဒဝါနံပိယတိႆမင္းႏွင့္တကြ ညီေတာ္၊ အႏုဠာေဒဝီမိဖုရား၊ ေမာင္းမေတာ္ ငါးရာ၊ အထိန္းေတာ္ ငါးရာ။
၅။ ခုဘုရားရွင္လက္ထက္မွ ဟတၳကႏွင့္ ဟတၳာဠဝက
စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဆယ္ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ခဲ့ၾကပါတယ္။
စာရင္းထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ ပါေနတယ္။ ဒါဆုိ ဆယ္ပါးသီလကုိ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေဆာက္တည္ႏုိင္တယ္၊ ေဆာက္တည္ခြင့္ရွိတယ္ လုိ႔ျဖစ္သြားပါတယ္။ အခြင့္ရွိ မရွိ သင့္မသင့္ကုိ စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မိန္းမေတြရ႕ဲ အားငါးပါးကုိ ပထမစဥ္းစားၾကည့္မယ္။
မိန္းမေတြရ႕ဲ အားငါးပါးက
(၁) အလွအား
(၂) ဥစၥာအား
(၃) ေဆြမ်ိဳးအား
(၄) သားအား
(၅) သီလအား တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထဲမွာ သီလအား ပါပါတယ္။ သီလဆုိတဲ့ အားျဖစ္ဖုိ႔ သီလရ႕ဲ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ကုိ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ပါမယ္။
သီလရ႕ဲ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ေတြက
(၁) ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရွိျခင္း
(၂) စင္ၾကယ္ျခင္း
(၃) အၾကားအျမင္ျပည့္စံုျခင္း
(၄) စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းတတ္ျခင္း
(၅) ဆင္ျခင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ပညာရွိျခင္း
(၆) အလုိဆုိးမရွိျခင္း
(၇) မေကာင္းသည့္ကိစၥမွန္သမွ်မွ ရွက္ျခင္း
(၈) မေကာင္းသည့္ကိစၥမွန္သမွ်မွ ေၾကာက္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရွစ္ပါးကို ပုိင္ဆုိင္သူ မည္သူမဆုိ သီလကို ၿပီးျပည့္စံုႏုိင္တဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသမီးက ၿပီးျပည့္စံုေစမယ္ဆုိရင္ အမ်ိဳးသမီးလည္း ၁၀ ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ အမ်ိဳးသမီးေတြ နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း တရားငါးပါးကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္လည္း ဆယ္ပါးသီလကုိ အမ်ိဳးသမီးေတြပါ ေဆာက္တည္ႏုိင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြ နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္းတရားက သဒၶါ၊ သီလ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ၊ ပညာ ဆုိတဲ့ ငါးပါးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါက ဆယ္ပါးသီလကုိ လူပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ေဆာက္တည္ ခံယူႏုိင္ေၾကာင္း သက္ေသႏွင့္ အတူ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေတြကပါ ဆယ္ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ႏုိင္ေၾကာင္း သာဓကပါ။
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.