ကုိယ့္အယူမွားေနတာကုိ မွားမွန္းမသိတဲ့ ပူရဏကႆပရ႕ဲ ကုိယ့္အယူ၀ါဒအေပၚ အစြဲအလန္းႀကီးစြာ ဖက္တြယ္မႈ တဏွာ မာန ဒိ႒ိေတြေၾကာင့္ ဘုရားနဲ႔ တန္ခုိးၿပိဳင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားရာက အေသဆုိးနဲ႔ ေသသြားခဲ့ၿပီးေနာက္မွာ ဘုရားရွင္ တန္ခုိးျပဖုိ႔ ေနရာအတြက္ ေခါင္းခဲရသူက သိၾကားမင္း။ လာတဲ့ ပရိသတ္ရယ္ ဘုရားတပည့္ေတြရယ္အတြက္ မ႑ပ္အက်ယ္ႀကီး ျပဳလုပ္ေပးဖုိ႔က သူ႔တာ၀န္ျဖစ္လာၿပီေလ။ ဒီေတာ့ ၀ိသႀကံဳကုိ ေခၚရတယ္။ ၀ိသႀကံဳက (၇၂) ယူဇနာက်ယ္တဲ့ မ႑ပ္ကုိ တစ္ခဏခ်င္း ဖန္ဆင္းလုိက္ပါတယ္။ တကယ္ဆုိ အိႏၵိယႏုိင္ငံက က်ဥ္းက်ဥ္းေလး။ ဖန္ဆင္းလုိက္တာ (၇၂) ယူဇနာဆုိ တစ္ယူဇနာ (၁၂) မုိင္းႏႈန္းနဲ႔ မုိင္ေပါင္း (၈၆၄) မုိင္ေလာက္ရွိတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အစိေႏၲယ်ေလးပါးရွိတယ္။ အစိေႏၲယ် – မႀကံစည္ေကာင္းတဲ့ အရာေလးပါးေပါ့။ ဘာေတြလဲ ဆုိေတာ့
၁။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သဗၺညဳဉာဏ္ေတာ္အရာ
၂။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တန္ခုိးေတာ္အရာ
၃။ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးရာ
၄။ ေလာကရ႕ဲ အျဖစ္အပ်က္ ဒီေလးမ်ိဳးကုိ ဘယ္သူမွ ဘယ္ေတာ့မွ မႀကံစည္အပ္ပါဘူး။ အဲဒါကုိ ႀကံစည္ေနျခင္းျဖင့္လည္း အက်ိဳးမရွိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြအေပၚ ႀကံစည္မေနပါနဲ႔ေတာ့။ ၀ိသႀကံဳဖန္ဆင္းလုိက္တာမွာ နံပါတ္ ၂ နဲ႔ ၄ နဲ႔ရ႕ဲ က႑လည္းျဖစ္ပါတယ္။
မ႑ပ္ထဲမွာ ရဟန္းပရိသတ္အျပင္ လူပရိသတ္အမ်ားအျပား ပါ၀င္ပါတယ္။ အဲဒီ လူပရိသတ္ကလည္း တခ်ိဳ႕ ပရိသတ္က အနာဂမ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ တန္ခုိးျပမယ္ဆုိေတာ့ ႏုိင္ငံအသီးသီးမွ လူေတြကလည္း အုံးအံုးႂကြက္ႂကြက္ စည္စည္ကားကား သုိက္သုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ပါပဲ။ အဲဒီမွာ “ဃရဏီ” ဆုိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးက ဘုရားရွင္ဆီ ဆည္းကပ္ၿပီး ဒီလုိ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္တယ္။
“တပည့္ေတာ္ ရွိေနပါလ်က္နဲ႔ အရွင္ဘုရားက ဘာလုိ႔ အပင္ပန္းခံၿပီး တန္ခုိးျပေနမွာလဲဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ကုိ ခြင့္ျပဳပါ၊ တပည့္ေတာ္ တန္ခုိးျပပါ့မယ္ဘုရား” ပါတဲ့။
ဘုရားရွင္က
“ခ်စ္သမီး၊ သင္က ဘယ္လုိပံုစံနဲ႔ တန္ခုိးျပမလဲ”
“တပည့္ေတာ္က ေဟာဒီစၾကာ၀ဠာႀကီးကုိ ေရျပင္ဖန္ဆင္းလုိက္ၿပီး ေတာင္စြန္းမွာ ေျမာက္စြန္းမွာ အေနာက္စြန္းမ်ာ အေရွ႕စြန္းမွာ တပည့္ေတာ္ရွိေနတာကုိ ျပပါ့မယ္ဘုရား၊ အဲဒီအခါ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သမီးေတာ္ကေလးေတာင္မွ ဒီလုိ တန္ခုိးျပႏုိင္ရင္ ဘုရားရွင္မွာ ဘယ္ေလာက္တန္ခုိးရွိမလဲ ဆုိတာ ဘယ္သူမွ မမွန္းဆႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ဘုရား”
“ခ်စ္သမီး၊ အခု ကိစၥက ငါဘုရားရဲ႕ ကိစၥမုိ႔လုိ႔ ငါဘုရားသာလွ်င္ တန္ခုိးျပပါမယ္”
ဘုရားရွင္က ဃရဏီသတုိ႔သမီးငယ္ေလးကုိ အဲလုိမိန္႔လုိက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က ငါ့ကုိ တန္ခုိးျပခြင့္မျပဳ၊ ငါ့ထက္ သာတဲ့လူကုိ ဘုရားရွင္ ေရြးခ်ယ္လိမ့္မယ္ဆုိၿပီး သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာအထိ ျပန္ဆုတ္ကာ ေနပါတယ္။
ဘုရားရွင္က ဤအစြန္းတစ္ဖက္မွ အျခားအစြန္းတစ္ဖက္ကုိ မျမင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွေသာ ပရိသတ္ၾကား ျခေသၤ့ပမာ ရဲရင့္ေသာ စကားမ်ားကုိ ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖင့္ ငါဘုရားရွင္၏ ခ်စ္သား ခ်စ္သမီးတုိ႔၏ ဂုဏ္ကုိ ထင္ရွားေစအံ့” လုိ႔ အႀကံရွိေတာ္မူတဲ့အတြက္ ခုႏွစ္သမီး သမေဏရီကစလုိ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္အထိ တန္ခုိးျပခြင့္ ေတာင္းၾကပါတယ္။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ေလွ်ာက္ထားအၿပီးမွာေတာ့ ဘုရားရွင္က ဒီလုိမိန္႔တယ္။
“ငါဘုရားရား၏ ၀န္ကုိ ငါဘုရားမွ တပါး အျခားေဆာင္ႏုိင္သူမရွိ၊ ဒီလုိ မေဆာင္ႏုိင္ျခင္းဟာ အခုမွ မဟုတ္။ ငါဘုရားရွင္ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ျဖင့္ ပါရမီျဖည့္စဥ္ကတည္းက ေဆာင္ႏုိင္သူ မရွိခဲ့ၾကပါ” လုိ႔မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ကဏွဥသဘဇာတ္ေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ဇာတ္ေတာ္ကုိ ေဟာၾကားၿပီးေနာက္ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔ေရွ႕မွာ တန္ခုိးျပေတာ္မူခဲ့စဥ္ကလုိဘဲ ေကာင္းကင္မွာ ရတနာစႀကႍဖန္ဆင္းၿပီး ေရမီးအစံုတန္ခုိးျပေတာ္မူပါတယ္။ ဒီတႀကိမ္ ဘုရားရွင္ တန္ခုိးျပျခင္းဟာ ဘုရားရွင္တုိင္း ျပဳက်င့္ေတာ္မူတဲ့ တန္ခုိးသံုးႀကိမ္ျပရမည့္ ဓမၼတာထဲက ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ “တိတၳိတုိ႔၏ ေထာင္လႊားပႂကြားမႈကုိ ႏွိမ္ႏွင္းျခင္းငွါ ျပေတာ္မူျခင္း”ျဖစ္တဲ့ တန္ခုိးေတာ္ ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
တန္ခုိးျပေတာ္မူစဥ္အတြင္းမွာ ဘုရားရွင္ဟာ တရားအႏုေမာဒနာကုိလည္း ခ်ီးႁမြက္ေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီကာလ အေတာအတြင္းမွာေတာ့ လူေတြဟာ လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈတရားနာၾကတဲ့ နတ္ျဗဟၼာမ်ားအျပင္ အထက္နတ္ျပည္ႏွင့္ ျဗဟၼာျပည္က နတ္ျဗဟၼာတုိ႔ နတ္စည္းစိမ္ ျဗဟၼာစည္းစိမ္ ခံစားေနပံုကုိ ျမင္ရသလုိ ေအာက္ ငရဲရွစ္ထပ္မွ ငရဲသားတုိ႔ရ႕ဲ ငရဲခံရပံုကုိလည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ဒုိးယုိေပါက္ ျမင္ရပါတယ္။ ဘယ္သူမွ ဘုရားကုိ မခ်ီးက်ဴး မအံ့ၾသ မရွိခုိးဘဲ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေရမီးအစံုနဲ႔ တန္ခုိးျပအၿပီးမွာ တခ်ိဳ႕က ေတာင့္တၾကတယ္။ ဘုရားက ဒီလုိပဲ တန္ခုိးျပတတ္သလား။ ငါကေတာ့ ဒီလုိေလးလည္း ျမင္ခ်င္ရဲ႕စတဲ့ ေတာင့္တမႈျဖစ္တဲ လူတုိ႔အတြက္ ဘုရားရွင္ဟာ တန္ခုိးကုိ ေတာင့္တသူရဲ႕ ဆႏၵအလုိက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျပေတာ္မူရင္း ၎ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ရဲ႕ ၀ါသနာဆႏၵအလုိက္ တရားေတာ္ကုိ ခ်ီးျမႇင့္ေဟာၾကား ေတာ္မူျပန္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ နိမၼိတ႐ုပ္ဖန္ဆင္းၿပီးေနာက္ လူနတ္ျဗဟၼာတုိ႔အားလုံးေမးအပ္တဲ့ ပုစၧာမွန္သမွ်ကုိ တန္ခုိးျပရင္း ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ေကာင္းခ်ီးမေပးဘဲ ေနလုိ႔မရေအာင္ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္ရ ၾကည္ညိဳရတဲ့ အဲဒီပြဲသဘင္ကုိ “ယမုိက္ျပဋိဟာဘြဲသဘင္” လုိ႔ေခၚၾကပါတယ္။
ျပပြဲအဆံုးမွာ ဘုရားရွင္က ဒီလုိ တန္ခုိးျပၿပီး ေရွးဘုရားမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့့သလုိဘဲ မယ္ေတာ္ နတ္သားကုိ တရားေဟာဖုိ႔ တာ၀တႎသာကုိ ေျခလွမ္းႏွစ္လွမ္းနဲ႔ လွမ္းေတာ္မူပါတယ္။ သိၾကားမင္းက ေခါင္းခဲျပန္တယ္။
“ဟင္ ဒုကၡပါပဲ။ ဘုရားရွင္ ၾကည့္ရတာ နတ္ျပည္မွာ ၀ါဆုိမယ့္ပံုပဲ။ နတ္ေတြအတြက္ေတာ့ အက်ိဳးမ်ားပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္က ဒီ ငါထိုင္တ့ဲ ျမေက်ာက္ဖ်ာေပၚ ထိုင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တန္ခုိးရွိပါ့မလား၊ တျခားနတ္သားေတြလုိ ထုိင္ဖုိ႔ မေျပာနဲ႔ လက္ေတာင္ တင္ၾကည့္လုိ႔မရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးဆုိရင္ ဒုကၡေရာက္ရခ်ည္ရဲ႕။ အဲဒါထားဦး။ ေက်ာ္ဖ်ာက အႀကီးႀကီး။ ဘုရားရဲ႕ ကုိယ္ေတာ္က ေသးေသးေလး။ ဒီေက်ာက္ဖ်ာေပၚ ဘုရားရွင္မ်ား တက္ထုိင္လုိက္ရင္ စေကာထီး ဇီးျဖဴသီးလိမ့္သလုိ ျဖစ္ေတာ့မွာပဲ” လုိ႔ ေတြးပူ ေခါင္းခဲတယ္။ ဘုရားရွင္က ဒါကုိ သိေတာ္မူတဲ့အတြက္ သိၾကားမင္းရဲ႕ ႏူးည့ံလြန္းတဲ့ ေက်ာက္ဖ်ာေပၚ ဒုကုဋ္သကၤန္းကုိ ခင္းလုိက္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ သိၾကားက ေခါင္းခဲတုန္း။ ဒုကုဋ္သကၤန္းကေတာ့ ဟုတ္တာေပါ့။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္က ေသးေသးေလးတဲ့။ ဘုရားရွင္ တင္ပ်ဥ္ေခြ ထုိင္ခ်လုိက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ ျမေက်ာက္ဟာ ေပ်ာက္ထြက္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သိၾကားမင္းက ကုိယ့္နဖူးကုိယ္ျပန္႐ုိက္ပါတယ္။
သိၾကားမင္းက တစ္မ်ိဳးျဖစ္သလုိ လူ႔ျပည္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ပုထုဇဥ္လူသားေတြကလည္း တစခန္းထၾကျပန္တယ္။
“ဘုရားရွင္ ဆုိတာမ်ိဳးက ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ အရပ္ကုိ ႀကိဳက္တယ္၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ရဲ႕ ေက်းဇူးကုိလည္း ေဟာၾကားတယ္။ ခု ဘုရားရွင္က ဒီလုိ ေဟာထားတဲ့ တရားကုိ အေလးမထားဘဲ လူေတြ အံုးအံုးႂကြက္ႂကြက္ ျဖစ္ေအာင္ တန္ခုိးျပမိေတာ့ ရွက္ၿပီး ထြက္ေျပးသြားၿပီထင္တယ္” လုိ႔ ေတြးသူက ေတြးၾကတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဘုရားရွင္က ေကာင္းကင္မွာ စႀကႍဖန္ဆင္းၿပီး တန္ခုိးျပၿပီးေနာက္ ဘယ္ေပ်ာက္သြားမွန္းမွ သူတုိ႔မွ မသိလုိက္ရတာကုိး။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ဆင္ျခင္ေတြးဆၿပီး “ဘုရားရွင္ ဘယ္သြားတယ္ဆုိတာ ဘုရားရွင္ေတြရဲ႕ သာ၀ကေတာ့ သိမွာပဲ” ဆုိၿပီး တန္ခုိးအရာမွာ အႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ သြားေရာက္ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္က ခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ “ဒီအခ်ိန္မွာ ငါတန္ခုိးႀကီးသလုိ အရွင္အႏု႐ုဒၶါလည္း တန္ခုိးႀကီးတယ္ဆုိတာ ဘယ္သူမွ မသိၾကေသးဘူး၊ သိေအာင္လုပ္လုိက္ဦးမွပဲ” ဆုိၿပီး “အရွင္အႏု႐ုဒၶါကုိသာ ေမးၾကည့္ၾကပါ” လုိ႔ပဲ ျပန္မိန္႔ပါတယ္။ အရွင္အႏု႐ုဒၶါက
“၀ါတြင္းသံုးလပတ္လုံး တာ၀တႎသာမွာ အဘိဓမၼာ တရားေဟာေတာ္ၿပီးေနာက္ ပ၀ါရဏာေန႔မွ လူ႔ျပည္ကုိ ျပန္ႂကြလာပါလိမ့္မယ္” လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ ဒီအေျဖၾကားေတာ့ လူထု ပရိသတ္ႀကီးက ဆူပူအံုႂကြမႈ ျဖစ္သြားပါတယ္။ “ဘုရားရွင္ကုိ မျမင္ရရင္ ဒီေနရာကေန ဘယ္မွ မသြားဘူး” တဲ့။ အဲလုိ ေျပာ႐ံုဘယ္ကမလဲ။ အဲဒီမွာဘဲ တဲဖ်င္ေလးေတြ ထုိးၿပီး ေနထုိင္လုိက္ၾကပါတယ္။ ဒီမွာ ဘုရားရွင္ကုိပဲ ၾကည္ညိဳၾကတဲ့ လူေတြရဲ႕ စိတ္ေၾကာင့္ သဘာ၀ႀကီး ကူညီပံုက လူေတြ စြန္႔ပစ္တဲ့ အညစ္အေၾကးမွန္သမွ်ကုိ စုတ္ယူ၀ါးၿမိဳပစ္လုိက္ျခင္း ပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ေနရာမွာ လူပရိတ္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္း ရွိေနေပမယ့္ မုိးရြာၿပီးစအခ်ိန္လို အၿမဲ စိုေျပလန္းဆန္းေနပါတယ္။ ဒီအျဖစ္ကုိ ဘုရားရွင္က ႀကိဳသိထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ မွာၾကားထားၿပီးလည္း ျဖစ္တယ္။ ဘုရားရွင္ မွာၾကားထားတာက
“ခ်စ္သား၊ ဒီပရိသတ္ႀကီးဟာ ငါဘုရားရွင္ကုိ မျမင္ရမခ်င္း ျပန္ၾကလိမ့္မည္မဟုတ္။ ထုိအခါ သင္ခ်စ္သားက ထုိပရိသတ္ကုိ တရားအႏုေမာဒနာ ေဟာၾကားရစ္။ စူဠအနာထပိဏ္မွ အစာေရစာမ်ား ေကၽြးေမြးပါလိမ့္မယ္” လုိ႔ မိန္႔ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good. https://www.binance.com/si-LK/register?ref=V2H9AFPY