ေဒဝိလ ရေသ့သည္ အလြန္ေခါင္းမာသူ ဟုဆုိရေပမည္။ က်စ္တစ္တစ္ ဂြက်က် ပုဂၢိဳလ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤသုိ႔ျဖင့္ သူ႔အေတြးမ်ားက ဤျဖစ္ရပ္တြင္ သူ႔ဘက္က မွန္သည္ဟုခ်ည္း ေတြးထင္ ယူဆေနသည္။ မွန္သည္ဟုလည္း ထင္စရာရွိေနသည္။ ဟိမဝႏၲာေတာထဲတြင္ ရွစ္လေလာက္ သတင္းသံုးၿပီး ၿမိဳ႕ေပၚသီတင္းသံုးဖုိ႔ သူဆင္းလာခဲ့သည္။ လမ္းခရီးတြင္ ေခတၱတည္းခုိဖုိ႔ရန္ အလုိ႔ငါ အုိးထိန္းသည္တစ္ေယာက္ အိမ္တြင္ ေခတၱတည္းခြင့္ေတာင္းသည္။ မၾကာမတင္တြင္ နာရဒရေသ့လည္း သူ႔လုိပင္ အုိးထိန္းသည္အိမ္၌ ေခတၱ တည္းခြင့္ေတာင္းရာ အုိးထိန္းသည္ကပင္ သူ႔ကုိ ေလွ်ာက္လုိက္ေသးသည္။ ရေသ့ခ်င္းခ်င္းမုိ႔ သူခြင့္ျပဳလုိက္သည္။ မအိပ္မီကပင္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ား သူ႔အျဖစ္ ကုိယ့္အျဖစ္ သူ႔အေတြ႕အႀကံဳ ကုိယ့္အေတြ႕ႀကံဳမ်ား ေျပာျဖစ္ၾကေသးသည္။ ညဥ့္နက္လုိ႔ အိပ္ၾကေတာ့ သန္းေခါင္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ တပုိ႔တပါး သြားခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး သူ႔ေခါင္းကုိ နင္းသည္။ ေခါင္းနင္းဆင္းလုိ႔ ေခါင္းရင္းႏွင့္ ေျခရင္းလွည့္အိပ္လုိက္ျပန္ေတာ့လည္း လည္ပင္းကုိ တက္နင္းသည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ အစကတည္းက သူ႔ကုိ သတ္ခ်င္ေနပံုရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာက္ေယာင္ခံလုိက္လာျခင္း ျဖစ္မည္။ သည္လုိလူကုိ က်ိန္စာတုိက္သင့္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူက်ိန္စာတုိက္သည္။ ေကာင္းေသာ ကုိယ္က်င့္တရား ရွိခဲ့သူ၏ က်ိန္စာျဖစ္၍ က်ိန္စာက အသက္ဝင္သည္။ ထိေရာက္မႈရွိသည္။
“ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ေဆာင္တဲ့ ေနမင္းထြက္ေပၚလာသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သင့္ဦးေခါင္း ခုႏွစ္စိတ္ကြဲေစသတည္း” ကဲ။ ေကာင္းေရာ။ မွတ္ေရာကြာ ဆုိၿပီး ေဒဝိလ စိတ္ထဲ ႀကိတ္ေက်နပ္ေနမိသည္။ ငါ့ေခါင္းကုိ နင္းတဲ့ေကာင္၊ ငါ့လည္မ်ိဳကုိ နင္းတဲ့ေကာင္ ေခါင္းကြဲတာကုိ ၾကည့္ရဦးမယ္ ဟား ဟား ဟားဟု ဝမ္းထဲ ႀကိတ္ၿပံဳးေနသည္။
အက်ိန္ခံရသူ နာရဒက အေျခအေနအားလံုးကုိ သံုးသပ္ၾကည့္သည္။ ည မအိပ္မီက ေဒဝိလ၏ အိပ္သည့္ေနရာကုိ သူေသခ်ာမွတ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ တပုိ႔တပါးသြားလွ်င္ လြယ္ေအာင္ တံခါးေပါက္ကုိ မွတ္ခဲ့သည္။ သုိ႔ႏွင့္ သူက မွတ္ထားသည့္အတုိင္း ေအာက္သုိ႔ဆင္းခဲ့သည္။ ဘယ္ကေန ဘယ္လုိ ေဒဝိလသည္ တံခါးေပါက္၌ အိပ္ေနသည္ကုိ သူမသိပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပထမအဆင္းတုန္းက ဆံက်စ္ကုိ နင္းမိသည္။ နင္းမိစဥ္ကလည္း ခြင့္လြတ္ပါ၊ မသိ၍ နင္းမိျခင္း ျဖစ္သည္ဟု သူေတာင္းပန္ခဲ့သည္။ အတက္တြင္ ေခါင္းကုိ ထပ္မနင္းမိေစဖုိ႔ ေျခရင္းဘက္က တက္ခဲ့သည္။ ေဒဝိလရေသ့ ေျခရင္းေခါင္းရင္း လွည့္အိပ္ေနလိမ့္မည္ဟု မထင္။ ထုိအခါ လည္မ်ိဳကုိ နင္းမိျပန္သည္။ နင္းမိလွ်င္ နင္းမိခ်င္း သူေတာင္းပန္ခဲ့သည္။ ထုိသုိ႔ ေတာင္းပန္ေနသည့္ၾကားက ေဒဝိလက က်ိန္စာတုိက္သည္။ သုိ႔အတြက္ မတတ္ႏုိင္ပါ။ တန္ျပန္က်ိန္စာတုိက္႐ံုသာ ရွိေတာ့သည္။
“အကယ္၍ ေနမင္းထြက္လာလွ်င္ အျပစ္ရွိသူ၏ ဦးေခါင္းသာ ခုႏွစ္စိတ္ကြဲေစသတည္း” မတတ္ႏုိင္ပါ။ တန္ျပန္က်ိန္စာ တုိက္လုိက္ရပါေတာ့သည္။ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ မည္သူ႔ကုိမွ ဒုကၡမေရာက္ေစခ်င္ပါ။ မိမိက ေနာက္သုိ႔ ဆုတ္ေနပါလွ်က္ ေရွ႕သုိ႔ အတင္းတက္လာသူ၏ အမွားသာ ျဖစ္သည္။ ခံႏုိင္ရည္ထက္ ေက်ာ္လာလွ်င္ တန္ျပန္တုိက္စစ္ဆုိတာ ရွိမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခုိက္အတန္႔ အတြင္း က်ိန္စာ ျပန္လည္ တုိက္မိလုိက္သည္။ က်ိန္စာ တုိက္ၿပီး မိမိ၏ ရရွိထားေသာ ေရွးကမာၻေလးဆယ္ထိ ျမင္ႏုိင္စြမ္းေသာ တန္ခုိးျဖင့္ ၾကည့္လုိက္ရာ ေခါင္းခုႏွစ္စိတ္ကြဲမည့္သူမွာ ေဒဝိလ ရေသ့ ျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕လုိက္ရသည္။ ဤကဲ့သုိ႔ ထင္ထင္လင္းလင္း သိလုိက္ရျပန္ေတာ့လည္း သူစိတ္မေကာင္း။ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ ၿပီးေရာ စိတ္ေမြးႏုိင္သူအဖုိ႔ေတာ့ မခက္။ င့ါကုိ ဒုကၡေပးခ်င္တဲ့ေကာင္ ခု သူဒုကၡေရာက္ေတာ့မယ္ဆုိၿပီး ဝမ္းသာ အားရျဖစ္ေနမည့္ အတၱ၊ မာန္မာနမ်ိဳးလည္း သူ႔ထံတြင္ မရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႐ုိး႐ုိးသားေလ ေျဖရွင္းလုိက္သည္။ ေဒဝိလကုိ ေတာင္းပန္ခုိင္းသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေဒဝိလက မေတာင္းပန္ပါ။ မေတာင္းပန္သည့္အျပင္ စကားကုိ ေျပာင္းျပန္ေျပာေနေသးသည္။ သူေခ်ာ့သည္။ ေျခာက္သည္။ မရပါ။ ဘယ္လုိေျပာေျပာ နားလည္သေဘာေပါက္မည့္ အစားထဲမဟုတ္။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ေတြး ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ၿပီး ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ မွန္တယ္လုပ္ေနမည့္လူစားမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ သည္လုိလူမ်ိဳးကုိ တစ္ေယာက္ေယာက္မွ ဓူဝံၾကယ္က ေတာင္ဘက္မွာ ေျပာလုိက္လွ်င္ ေျမာက္ဘက္မွာ ရွိတယ္ဆုိသူအား ခံျငင္းကာ အျပစ္ေျပာမည့္လူစားမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ သည္လုိလူစားမ်ိဳး ေပါသည့္ေခတ္လည္း ျဖစ္သည္။ ဘယ္လုိမွ ေတာင္းပန္ခုိင္း၍ မရသည့္အဆံုး ရသည့္နည္းကုိ နာရဒရေသ့သံုးလုိက္သည္။ ထုိနည္းကာ ဤေန႔တစ္ေန႔လံုး ေနမထြက္ႏုိင္ေအာင္ တန္ခုိးျဖင့္ တားလုိက္ေသာနည္း ျဖစ္ေလသည္။
ခက္ၿပီ။ ေနမထြက္ေတာ့ တုိင္းႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ရြာမွ လူမ်ားက ဆူပူေလၿပီ။ ဆူပူသည့္ေနရာက မင္းရင္ျပင္ေတာ္။ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္သူကလည္း စဥ္းစားၿပီ။ ေနမထြက္။ ေနမထြက္သည္မွာ အေၾကာင္းရင္း ရွိရမည္။ ဘယ္လုိအေၾကာင္း ျဖစ္မည္လဲ။ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္သူ ကုိယ္က်င့္တရား မေကာင္းသျဖင့္လည္း ဤအျဖစ္မ်ိဳးက ႀကံဳတတ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗာရဏသီျပည္ကုိ အုပ္စုိးေနေသာ ျဗဟၼဒတ္မင္း သူ႔ကုိယ္သူ ျပန္လည္သံုးသပ္သည္။ ဤနည္းသည္ အလြန္ေကာင္းသည့္နည္း ျဖစ္သည္။ မိမိ သုိ႔မဟုတ္ မိမိပတ္ဝန္းက်င္တြင္ မေကာင္းသည့္ အရာတစ္ခုခု ျဖစ္ေပၚလာၿပီဆုိလွ်င္ ပထမဦးစြာ မိမိကုိယ္ကုိ ျပန္လည္သံုးသပ္ႏုိင္ရမည္။ ငါ မေကာင္းလုိ႔ ဒီအမႈႀကီး ျဖစ္သလား။ ငါ တစ္ခုခုမ်ား မွားယြင္းေနမလားဟု သံုးသပ္ၾကည့္ရမည္။ မိမိ အျပစ္မရွိခဲ့လွ်င္ မိမိအျပစ္မဟုတ္ခဲ့လွ်င္ မည္သူေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္မည္လဲ ဟုသံုးသပ္ရမည္။ စဥ္းစားရမည္။ မွန္ကန္ေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကုိ ခ်ရမည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ ငါဒီလုိျဖစ္တာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ဟု လက္ညိဳးထုိးလုိက္လွ်င္ လက္ညိဳး အထုိးခံရသူႏွင့္ ရွင္းမရျဖစ္လာၿပီး ဆက္ႏြယ္မႈမွာ မလုိအပ္ဘဲ ႀကီးထြားသြားမည္။ ဆက္ႏြယ္မႈမွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ဘဲ အုပ္စုလုိက္ဆုိလွ်င္ျဖင့္ ထုိအမႈသည္ ၿပီးဆံုးေတာ့မည္ မဟုတ္။ တစ္ဖက္ဖက္က တတ္သိနားလည္မႈမရွိခဲ့လွ်င္ ပိုဆုိးကုန္မည္။ မဆီမဆုိင္ ေဘးက ပြဲၾကည့္ပရိသတ္လည္း ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ကုန္ကာ မလုိလားအပ္သည့္ အမွားအယြင္းေတြ က်ဴးလြန္မႈေတြ ျဖစ္ကုန္မည္။ ျဗဟၼဒတ္သည္ အမတ္တုိ႔ကုိ ခ်က္ခ်င္းေစလြတ္လုိက္သည္။ တုိင္းျပည္မွာ ရေသ့ရဟန္းမ်ား ေရာက္ေနလွ်င္ ထုိရေသ့ရဟန္းမ်ားကုိ အေၾကာင္းစံု ေလွ်ာက္ထားရန္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္တည္း ေနကြက္၍ မထြက္ ျဖစ္ေနျခင္းမွာ သီလရွိသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္သည္ဟု ျဗဟၼဒတ္သိလုိက္သည္။ တစ္ေနရာတြင္ ရေသ့ႏွစ္ပါးေတြ႕ေၾကာင္းႏွင့္ ရေသ့ႏွစ္ပါး၏ အျဖစ္စံုကုိ အမတ္မ်ားက ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရင္ကုိယ္တုိင္ ထုိေနရာသုိ႔ လုိက္ခဲ့သည္။
ဘယ္လုိပင္ ေတာင္းပန္ခုိင္း ေတာင္းပန္ခုိင္း လံုးဝမေတာင္းပန္ေသာ ေဒဝိလရေသ့ကုိ မင္းခ်င္းမ်ားက ႀကိဳးျဖင့္တုတ္ကာ ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္ခုိင္းသည္။ မင္းကုိ ေၾကာက္သျဖင့္သာ ေတာင္းပန္လုိက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ စိတ္ထဲပါ၍ ေတာင္းပန္ျခင္း မဟုတ္ေသာ ေတာင္းပန္ျခင္းက ေတာင္းပန္မႈမေျမႇာက္။ ဗုဒၶ၏ ဥပေဒေတာ္တုိ႔တြင္ ေစတနာေခၚ စိတ္ရင္းက အဓိကက်သည္။ စိတ္ရင္းမပါပါက လုပ္သည့္အလုပ္မွာ ကံမေျမာက္။
“သူေတာင္းပန္တာ စိတ္ရင္းမွန္ မပါတဲ့အတြက္ ေနထြက္လွ်င္ ထြက္ခ်င္း သူ႔ေခါင္းက ကြဲမွာပဲ တကာေတာ္ မင္းတရား”
“လုပ္ပါဦးဘုရား၊ အရွင္ေဒဝိလရေသ့ ေခါင္းလည္း မကြဲေအာင္ ေနလည္းထြက္ေအာင္ အရွင္ရေသ့ ၾကံေပးပါဦး”
သုိ႔ႏွင့္ ေဒဝိလရေသ့ကုိ ေရတြင္ ငုပ္ေစကာ သူ၏ ဦးေခါင္းေပၚ ေျမစုိင္ေျမခဲကုိ တင္ေစၿပီးလွ်င္ ေနကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈကုိ လြတ္လုိက္သည္။ ေနထြက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေဒဝိလရေသ့၏ ဦးေခါင္းေပၚမွ ေျမစုိင္ေျမခဲတုိ႔သည္ ခုႏွစ္စိတ္ကြဲေလသည္။ ေဒဝိလမွာလည္း နာရဒမွာၾကားထားသည့္အတုိင္း ေခါင္းေပၚမွ ေျမစုိင္ေျမခဲတုိ႔ ကြဲသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေရငုပ္ကာ ထြက္ေျပးေလသည္။ စိတ္ကုိ တစ္ဆင့္ေလွ်ာ့ကာ မေတာင္းပန္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ေဒဝိလမွာ လူပံုအလယ္တြင္ မ်က္ႏွာ မျပရဲေတာ့။ အကယ္၍သာ ေဒဝိလက သူမသိလုိ႔ နင္းမိတာပဲဆုိၿပီး ခြင့္လြတ္လုိက္လွ်င္ ၿပီးသြားသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ဇာတ္လမ္းေလး ျဖစ္သည္။ မိမိကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္တကြ တုိင္းသူျပည္သားတို႔လည္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ဖြယ္မရွိ။ ဤတြင္မက နာရဒရေသ့မွာလည္း ေဒါသ ျပန္မထြက္သင့္။ ေဒါသသည္ ခ်က္ခ်င္းဆုိသလုိ သူတပါးအား တန္ျပန္ဒုကၡေပးလုိသည္။ ငါ ဒုကၡေရာက္သလုိ သူလည္း ဒုကၡေရာက္ေစရမည္ဟူေသာ စိတ္က ဦးေဆာင္ေနသည္။ သူတပါးမွားေနသည္ကုိ မွားေနသည္ဟု မေျပာဘဲ ေမတၱာျဖင့္ မေခ်ဖ်က္ဘဲ နားလည္ ခြင့္မလြတ္ဘဲ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မထားဘဲ မိမိက ထပ္ဆင့္မွားလုိက္ေသာ အမွားက ဆင့္လုိက္ေသာအခါ အမွားသံသရာသည္ မၿပီးႏုိင္ မစီးႏုိင္ ျဖစ္သြားေလသည္။ သူတပါးမွားေနလွ်င္ ဘာေၾကာင့္သူမွားရတာလဲဟု ဆင္ျခင္သံုးသပ္သင့္သည္။ အမွားကုိ အမွားမွန္း သိလွ်င္လည္း ျမန္ဆန္စြာ ျပဳမူ ျပင္ဆင္သင့္ပါသည္။
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!