<![CDATA[
ခုေရးမွာက အားလံုး ၾကားဖူးၿပီးသားပါ။ သမုိင္းနဲ႔ ခ်ီတာကုိး။ သမုိင္းကလည္း ဘုရင္ေတြရဲ႕ သမုိင္းဆုိေတာ့ ဒီဇာတ္လမ္းကုိ ထူးထူးေထြေထြ ေျပာဖုိ႔မလုိေလာက္ပါဘူး။ အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ စကားပံုေတာင္ က်န္ခဲ့ေသးတာပဲ။ “ေမာင္းေထာင္ကလည္း ေမာင္းေထာင္၊ ေတာင္ငူကလည္း ေတာင္ငူ” ဆုိတဲ့ စကားပံုေလ။ ဒီစကားပံုကုိေတာ့ လူေတြၾကားမွာ သံုးတာ သိပ္မၾကားဖူးဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ စာခ်ရင္းေတာ့ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ပုဒ္ပါဠ္ေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီး ဖြင့္ခဲ့ၾကတာရမွာ တစ္ပါးနဲ႔ တစ္ပါး နည္းနည္းေလး တိမ္းေစာင္းေနတတ္တယ္။ က်မ္းျပဳဆရာအလုိက္ ကြဲတယ္၊ ဂုိဏ္းအလုိက္ လြဲတယ္၊ ႏိုင္ငံအလုိက္ တိမ္းေစာင္းတယ္။ ႏုိင္ငံအလုိက္ ပုဒ္ပါဠ္အဖြင့္မွားတာကုိ ဥပမာနဲ႔ ေျပာရရင္ ထုိင္းႏုိင္ငံနဲ႔ ျမန္မာ ကာယဗႏၶန ကုိဖြင့္ရာကြဲတယ္။ ထုိင္းက ကာယ-ကုိယ္၊ ဗႏၶန-ဖြဲ႕ေသာသကၤန္း လုိ႔ဖြင့္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ရင္မွာ သကၤန္းစကုိ စည္းထားတယ္။ အဲဒါကုိ ျမန္မာေတြက ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ ကာယဗႏၶန မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဥရဗႏၶန ျဖစ္ေနၿပီလုိ႔။ ျမန္မာေတြကေတာ့ ကာယ ဆုိတဲ့ ပါဠိကုိ ကုိယ္လုိ႔ မယူဘဲ ကုိယ္ရဲ႕ အစိတ္အပုိင္းျဖစ္တဲ့ ခါးကုိယူတယ္။ ဒီေတာ့ ကာယဗႏၶန- ခါးပန္းႀကိဳးလုိ႔ ထြက္တယ္။ ထုိင္းကေျပာတယ္။ ျမန္မာမွားတယ္တဲ့။ ျမန္မာက ေျပာတယ္ ထုိင္းလြဲေနတယ္တဲ့။ အဲလုိ လြဲတာေတြ တိမ္းေစာင္းတာေတြကုိ ေတြ႕ရင္ ေနာက္ေပၚလာတဲ့ ခပ္ထက္ထက္ဆရာေတာ္ေတြက “ဘယ္ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘယ္လုိ ဖြင့္တယ္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘယ္လုိဖြင့္တယ္၊ သူတုိ႔ ႏွစ္ပါး အဖြင့္က ဘယ္လုိလြဲေနတယ္၊ ေမာင္းေထာင္ကလည္း ေမာင္းေထာင္၊ ေတာင္ငူကလည္း ေတာင္ငူ ဆုိသလုိေပါ့ကြာ၊ မေလွ်ာ့ၾကလုိ႔ ျဖစ္လာတာ၊ ဒါေပမယ့္ ငါတုိ႔က ဘယ္ဆရာေတာ္ရဲ႕ နည္းနိႆ်အတုိင္းေတာ့ မလုိက္နာႏုိင္ဘူး၊ ငါတို႔ဆရာ အဆက္ဆက္က နည္းကုိပဲ ယူရမယ္၊ သုိ႔မဟုတ္ သင့္ေတာ္တဲ့ နည္းကုိ ယူရမယ္” ဒီလုိ ဒီလုိ မၾကာခဏ ၾကားရတတ္ပါတယ္။ အဲလုိ စာခ်ရင္း ေျပာတာက
“ေဟ့ မင္းတုိ႔ ေမာင္းေထာင္ကလည္း ေမာင္ေထာင္၊ ေတာင္ငူကလည္း ေတာင္ငူဆုိတာ ၾကားဖူးသလားကြ”
“မၾကားဖူးပါဘုရား”
“ေအး မင္းတုိ႔ဘယ္ၾကားဖူးမလဲကြ၊ စာဖတ္ပါဆုိေတာ့ ေဖေတာ့ေမာင္ေတာ့ စာေတြ ဖတ္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ေလ့လာပါဆုိေတာ့ ဂိမ္းဆုိင္ေတြ သြားတယ္၊ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ပါဆုိေတာ့ လက္ဘက္ရည္ဆုိင္ထုိင္ၿပီး ေဘာလံုးပြဲအေၾကာင္းေျပာတယ္၊ မင္းတုိ႔ေတာ့ တုိးတက္ဦးမယ္” ဆုိၿပီး အျဖစ္အပ်က္ေလးကုိ ေျပာျပတာက ဒီလုိပါတဲ့ခင္ဗ်ာ။
“ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘုိးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္ကေပါ့ကြာ။ အဲဒီေခတ္က သာသနာပုိင္ေတြ ဘာေတြ ခန္႔တဲ့ေခတ္ဆုိေတာ့ ဒုိ႔ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သာသနာပုိင္ ခန္႔ထားခ်ိန္ဆုိပါေတာ့။ သာသနာပုိင္ဆုိတဲ့ ေနရာရဖုိ႔ သိပ္မလြယ္ဘူး။ ခုေခတ္လုိ ေျပာရရင္ မဟနလုိ ေနရာမ်ိဳးလုိ႔ ဆုိရမွာေပါ့။ စာတတ္ အက်င့္ေကာင္းစတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔စံုရမယ္ေပါ့။
တစ္ေန႔ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ႀကီးက ေမာင္ပဥၨင္းတစ္ပါးကုိ ဝိနည္းျပန္ခုိင္းတယ္။ ျပန္ခုိင္းတာက အရင္က ဒါက်က္ပါ၊ ဒါျပန္ခုိင္းမယ္လုိ႔ ႀကိဳေျပာမထားဘူး။ ႐ုတ္တရက္ ထျပန္ခုိင္းတယ္။ ေမာင္ပဥၨင္းကလည္း ျပန္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အကုန္မရဘူး။ တစ္ဝက္ေလာက္ပဲ ရတယ္။ မရေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေမာင္ပဥၨင္းကုိ သဲဒဏ္ေရဒဏ္ေပးေရာကြ၊ ေပးေတာ့ကာ ေမာင္ပဥၨင္းက ထမ္းပါတယ္၊ ဒါကုိ မေက်နပ္သူက ေမာင္ပဥၨင္းရဲ႕ တကာ။ အဲ တကာက တျခားသူ ဟုတ္႐ုိးလား၊ ဘုိးေတာ္မင္းတရားရဲ႕ သားေတာ္ ေတာင္ငူမင္းသားေလးေပါ့။ သူ ခ်က္ခ်င္း ဆရာေတာ္ႀကီး လာေလွ်ာက္တယ္။
“ဆရာေတာ္ တပည့္ေတာ္ရ႕ဲ ရဟန္းက စာမရေပမယ့္ အက်င့္သိကၡာနဲ႔ ျပည့္စံုတယ္ မဟုတ္လား”
“အက်င့္နဲ႔ ျပည့္စံုတာက ျပည့္စံုတာပဲ၊ စာမရလုိ႔ ဒဏ္ေပးတာ”
“စာမရဆုိ]
]>