ဘြတ္၊ ရႊတ္၊ ဒုိင္း ၁- ၂- ၃-
ရည္ရြယ္ခ်က္ – တက္ႂကြေစရန္၊ အခ်င္းခ်င္းနားလည္ေစရန္
လိုအပ္ခ်ိန္ – ၁၀ မိနစ္
လူဦးေရ – ၃ ေယာက္စီတြဲႏုိင္ေသာ လူဦးေရ
လုိအပ္ပစၥည္း – မရွိ
လုပ္ေဆာင္နည္းအဆင့္ဆင့္။ ။ သင္တန္းသားအားလံုးကုိ သင့္ေတာ္ရာအတုိင္း သံုးေယာက္စီတြဲေစပါ။ ထုိအတြဲကုိ နံပါတ္စဥ္ တပ္ေပးပါ။ ေရွ႕ေနာက္ ရပ္ေစပါ။ ထုိသံုးေယာက္ထဲတြင္ တစ္ေယာက္က ဘြတ္၊ တစ္ေယာက္က ရႊတ္၊ တစ္ေယာက္က ဒုိင္းဟု ေအာ္ရမည္။ အသံမထပ္ရ။ မမွားရ။ ေနာက္ဆံုး ဒုိင္းဟု ရြတ္ဆုိသူသည္ မိမိဆက္လုိေစသည္ အျခား နံပါတ္ကုိ ရြတ္ဆုိရမည္။ ဥပမာ မိမိက ၁ ဆုိလွ်င္ ဘြတ္ ရႊတ္ ဒိုင္း ၂ စသျဖင့္ ရြတ္ဆုိသြားရပါမည္။ ေသၿပီးသားအဖြဲ႕ နံပါတ္ ကုိေျပာျခင္း၊ မိမိအဖြဲ႕ကုိ ျပန္ေျပာျခင္းမ်ား မွားသည္။
ကံတူ အက်ိဳးေပး ကစားနည္း
ရည္ရြယ္ခ်က္ – တက္ႂကြေစရန္
လုိအပ္ခ်ိန္ – ၅ မိနစ္ သုိ႔ ၁၀ မိနစ္
လူဦးေရ – သင္တန္းသားအားလံုး (စံုဂဏန္းရွိရမည္)
လုိအပ္ပစၥည္း – စာရြက္မ်ား၊ ေဘာလ္ပင္မ်ား
လုပ္ေဆာင္နည္း အဆင့္ဆင့္။ ။ သင္တန္းသားအားလံုးကုိ ႏွစ္ေယာက္တတြဲ တြဲေပးပါ။ ၿပီးေနာက္ သူတုိ႔လက္ထဲ ေဘာလ္ပင္နဲ႔ စာရြက္ထည့္ေပးပါ။ ၿပီးလွ်င္ စိတ္ႀကိဳက္ဂဏန္းတစ္လံုး ခ်ေရးေစပါ။ ဂဏန္းမမ်ားရန္ သတိေပးပါ။ ထု႔ိေနာက္ အတြဲခ်င္း မ်က္ႏွာခ်င္းျပန္ဆုိင္၍ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဂဏန္းကုိေပါင္းပါ။ ရလာေသာ အေျဖအတုိင္း လက္ခ်င္းခ်ိတ္ ေက်ာခ်င္းကပ္ၿပီး ခုန္ေစပါ။ (သင္တန္းသားမ်ား ညည္းေငြ႕လာ၍ ဂိမ္းကစားေပးပါ ဟုေျပာလွ်င္ ကစားေပးႏုိင္သည္။)
ၾကမ္းျပင္ကုိ လက္ဝါးခ်
ရည္ရြယ္ခ်က္ – တက္ႂကြေစရန္
လုိအပ္ခ်ိန္ – ၁၀ မိနစ္
လူဦးေရ – သင္တန္းသားအားလံုး
လုိအပ္ပစၥည္း – မရွိ
လုပ္ေဆာင္နည္းအဆင့္ဆင့္။ ။ သင္တန္းသားမ်ားအားလံုးကုိ စက္ဝိုင္းပံုစံ ထုိင္ေစပါ။ လက္ကုိ ေအာက္သုိ႔ ေထာက္ခ်ပါ။ ၿပီးလွ်င္ မိမိလက္ကုိ တစ္ဖက္လူ၏ လက္တစ္ဖက္ကုိ ေက်ာ္လုိက္ပါ။ ၿပီးလက္ ၾကမ္းကုိ လက္အစဥ္အတုိင္း ပုတ္သြားပါ။ ဂဏန္းအစဥ္အတိုင္းေရတြက္၍လည္း သြားႏုိင္သည္။
တစ္နည္း။ ။ မိမိလက္ကို မိမိေရွ႕တြင္သာ ခ်ထားပါ။ ဘယ္မွ ညာသုိ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္တစ္ခ်က္ခ်င္းစီ ပုတ္သြားပါ။ ထုိကဲ့သုိ႔ အစဥ္အတုိင္းသြားေနသည္ကုိ ဖ်က္လုိပါက မိမိကေန တစ္ဖက္ဖက္ကုိ ႏွစ္ခ်က္ပုတ္၍ ျပန္သြားေစႏုိင္ပါသည္။
တုတ္႐ုိက္ခံုလုျခင္း
ရည္ရြယ္ခ်က္ – သြက္လက္ဖ်တ္လတ္ေစရန္
လုိအပ္ခ်ိန္ – ၁၀ မိနစ္
လူဦးေရ – သင္တန္းသားအားလံုး
လုိအပ္ပစၥည္း – စကၠဴလိပ္
လုပ္ေဆာင္နည္း အဆင့္ဆင့္။ ။ သင္တန္းသားအားလံုးကုိ ခံုကုိယ္စီျဖင့္ စက္ဝုိင္းသ႑န္ထုိင္ေစပါ။ ခံုမပါလည္း ရသည္။ အလယ္တြင္ေတာ့ ခံုလြတ္ တစ္လံုးခ်ထားပါ။ သင္တန္းသား တစ္ဦးမွ ထုိစကၠဴလိပ္ကို ယူ၍ အျခား သင္တန္းသား တစ္ဦးကုိ ႐ုိက္လုိက္ၿပီး စကၠဴလိပ္ကုိ ခံုတြင္ ျပန္ထားပါ။ အ႐ုိက္ခံရသူက ထုိစကၠဴလိပ္ကုိ ေျပးယူ၍ မိမိအား လာ႐ုိက္သူ ခံုတြင္ မထုိင္မီျပန္႐ုိက္ပါ။ ခံုတြင္ မထုိင္မီ ႐ုိက္ႏုိင္ပါက ပထမလူသည္ အျခားသူတစ္ေယာက္ကုိ ျပန္၍ ႐ုိက္ႏုိင္သည္။ ခံုတြင္ ထုိင္လုိက္ႏုိင္ပါက ဒုတိယလူသည္ အျခားသင္တန္းသား တစ္ဦးဦးကုိ ထုိနည္းအတုိင္း ဆက္လက္ျပဳလုပ္သြားေစရမည္။
ေစာင္ကာ နာမည္ေခၚ
ရည္ရြယ္ခ်က္ – နာမည္မွတ္မိေစရန္
လိုအပ္ခ်ိန္ – ၁၀ မိနစ္
လူဦးေရ – သင္တန္းသားအားလံုး
လုိအပ္ပစၥည္း – ေစာင္
လုပ္ေဆာင္နည္းအဆင့္ဆင့္။ ။ အဖြဲ႕ ႏွစ္ဖြဲ႕ အညီအမွ် ခြဲလုိက္ပါ။ တစ္ဖက္စီေနင ထုိင္ေနေစပါ။ အလယ္တြင္ ေစာင္တစ္ထည္ကုိ သင္တန္းသား သုိ႔မဟုတ္ ပံ့ပုိးကူညီသူမွာ ကိုင္၍ ကာလုိက္ပါ။ တစ္ဖက္စီမွ တစ္ေယာက္စီကုိ ေရွ႕ထြက္ေနေစပါ။ သင္တန္းမွဴးမွ ၁ ၂ ၃ ရြတ္ဆုိလုိက္ပါ။ ထုိအခါ ေစာင္ကုိ တၿပိဳင္နက္ ေအာက္ခ်လုိက္ပါ။ တစ္ဖက္မွ တစ္ေယာက္စီသည္ မိမိ၏ အျခားတစ္ဖက္မွ နာမည္ကုိ အျမန္ဆံုးႏွင့္ အမွန္ဆံုး ရြတ္ဆုိႏုိင္ရမည္။ မရြတ္ဆုိႏုိင္လွ်င္ ႐ႈံးသည္။ နာမည္ေျပာင္ကုိ ေခၚခြင့္ရွိ မရွိ သင္တန္းသားမ်ားႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရယူပါ။ ေစာင္အစား တစ္စံုတရာကုိ အသုံးျပဳႏုိင္ပါသည္။