ဥပမာ ဥပေမယ်ေတြနဲ႔ သက္ေသသာဓကေတြနဲ႔ တစ္ေနကုန္ထုိင္ေျပာရင္ ေျပာလုိ႔ မၿပီးႏုိင္တဲ့ ပစၥည္းတရားကေတာ့ ဥပနိႆယပစၥေယာပါပဲ။ သူလည္း သံုးမ်ိဳးကြဲတယ္။
၁။ အာရမၼဏူပနိႆယ
၂။ အနႏၲ႐ူပနိႆယ
၃။ ပကတူပနိႆယ ဆုိၿပီးေတာ့ေပ့ါ။
ပစၥယနိေဒၵသေလး ရၾကလားမသိဘူး။ ဒီလုိေလ။ “ကုသေလာ ဓေမၼာ ကုသလႆ ဓမၼႆ၊ ကုသေလာ ဓေမၼာ အကုသလႆ ဓမၼႆ၊ ကုသေလာ ဓေမၼာ အဗ်ာကတႆ ဓမၼႆ ဥပနိႆယပစၥေယန ပစၥေယာ” စသျဖင့္ေလး။ ျမန္မာလုိ ရွင္းရွင္းေလး ေျပာရရင္ “ကုသုိလ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျဖစ္ၾကရတယ္၊ ကုသုိလ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အကုသုိလ္ျဖစ္ၾကရတယ္၊ ကုသုိလ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အဗ်ာကတ ျဖစ္ၾကရပါတယ္” တဲ့။ အဲဒီလုိပါပဲ။ “အကုသုိလ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျဖစ္ၾကရတယ္။ အကုသုိလ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျဖစ္ၾကရတယ္၊ အကုသုိလ္တည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အဗ်ာကတျဖစ္ၾကရပါတယ္” တဲ့။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုလုပ္လုိက္တယ္။ လႉတာ ဒါန္းတာ၊ ကူညီတာ၊ ေပးကမ္းတာ၊ သီလကုိ ေစာင့္ထိန္းလုိက္တာ စသျဖင့္ ေကာင္းမႈ တစ္ခုခုေပါ့။ လုပ္လုိက္တယ္။ လုပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဒီလုိေကာင္းမႈမ်ိဳးကုိ ငါလုပ္ခဲ့တယ္လုိ႔ ျပန္အာ႐ုံျပဳႏုိင္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ရတယ္။ ဒါကုိ ဘုရားရွင္က အပရေစတနာဆုိၿပီးေတာ့လည္း ေဟာခဲ့ပါေသးတယ္။ ေနာက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က အဲဒီလုိ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ ျပဳတယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ျပဳၿပီးလည္း ျပဳၿပီးေရာ ေနာက္ပုိင္း “ငါျပဳမိေလျခင္း” ဆုိတ့ဲ
ေနာင္တမ်ိဳးရတယ္။ ကူညီခဲ့ေပမယ့္ ငါမကူညီခဲ့ရင္ ေကာင္းမွာလုိ႔ ျပန္ေတးြ မိတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ ေရွးကုသုိလ္ေၾကာင့္ ေနာက္က အကုသုိလ္ျဖစ္ရတယ္။ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ အဗ်ာကတျဖစ္တယ္ဆုိတာက နတ္ရယ္ ျဗဟၼာရယ္ ရဟႏၲာအရိယာပုဂၢိဳလ္တုိ႔ႏွင့္ပဲ ဆုိင္ပါတယ္။ အဗ်ာကတဆုိတာ ဘာအက်ိဳးမွ မေပးတာကုိ ေျပာတာ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ သတ္မႈ ခုိးမႈစတဲ့ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳလုပ္တယ္။ အကုသိုလ္လုပ္ၿပီးေနာက္ အကုသိုလ္ဟာ မေကာင္းဘူး။ အဲဒီ အကုသုိလ္ကုိ ေပ်ာက္သြားေအာင္ ငါကုသုိလ္လုပ္မွေတာ္မယ္ လုိ႔ ျပန္အာ႐ံုျပဳမိတယ္။ ဒါ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ျဖစ္တာ။ သာဓကေတြကုိ ေျပာရရင္ အမ်ားႀကီး။ အကုသုိလ္တစ္ခုခုကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကုသုိလ္လုပ္ျဖစ္သြားရင္ ဒီအာရမၼဏူပနိႆေယာျဖစ္တာပဲ။ ထင္ရွားတာကေတာ့ အဂုၤလိမာလေပါ့။ အဲလုိပါပဲ။ အကုသုိလ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး အကုသုိလ္ျဖစ္တာလည္း ရွိတာပါပဲ။ ေျပာရရင္ ဆက္မုိက္တာေပါ့ေလ။ အကုသုိလ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး အဗ်ာကတျဖစ္တာကေတာ့ နည္းနည္း ရွင္းျပရ ခက္တယ္။ ရဟႏၲာတုိ႔ဆုိတာက အကုသုိလ္မလုပ္ေတာ့ဘူးေလ။ နတ္က်ေတာ့ လုပ္တယ္။ အဗ်ာကတ ျဖစ္မသြားဘူး။ နတ္တစ္ပါး ေဒါသထြက္ၾကည့္။ ေသတာဗ်။ ဒီေတာ့ ဒါက ရဟႏၲာနဲ႔ အခ်ိဳ႕ျဗဟၼာေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ ကုသုိလ္ဆုိတဲ့ မွီရာ၊ အကုသုိလ္ဆုိတဲ့ မွီရာကုိ ျပန္ၿပီး ေတြးေတြးေနမိရင္းက ကုသုိလ္ေတြ အကုသုိလ္ေတြ ျပန္ျဖစ္တာကုိ အာရမၼဏူပနိႆေယာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အနႏၲ႐ူပနိႆယက အဘိဓမၼာပုိင္းျဖစ္သြားၿပီ။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဥတုေၾကာင့္၊ အာဟာရေၾကာင့္၊ ငါ သူတစ္ပါး ေယာက္်ား မိန္းမ စတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေၾကာင့္ ေနရာစတာေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုသိုလ္ေတြ အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ၾကရေသးတယ္ မဟုတ္လား။ မုိးရြာတာနဲ႔ စိတ္ၾကည္လင္ရတာရွိသလုိ ေဒါသထြက္ရတာလည္း ရွိတယ္ ဒီလုိ မွီရာေတြေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေတြ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္ေလ။ ကုိယ္နဲ႔ ဘာမွ မဆုိင္ဘူးထင္ရေပမယ့္ အဲဒါေတြေၾကာင့္လည္း ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ျဖစ္ရတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ပကတူပနိႆေယာပါပဲ။
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?