ယခု ဘဒၵကမာၻကေန ျပန္တြက္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ ဟုိး ၉၂ ကမာၻေျမာက္မွာ ဖုႆဆုိတဲ့ ဘုရားပြင့္တဲ့ ကမာၻတစ္ခု ေပၚခဲ့ဖူးတယ္။ ဖုႆဘုရားရွင္ခမည္းေတာ္ဟာ သူ႔သားေတာ္ကုိ ဘယ္မွ မႂကြခုိင္းပဲနဲ႔ နန္းေတာ္ထဲမွာပဲ ေန႔စဥ္ ဆြမ္းပင့္ကပ္ပါတယ္။ တစ္ရက္မဟုတ္ ႏွစ္ရက္မဟုတ္ေပါ့ဗ်ာ။ တစ္သက္လံုးလုိ႔ေျပာလုိ႔ေတာင္ရတယ္။ ဒါကုိ တုိင္းသူ ျပည္သားအခ်ိဳ႕ႏွင့္ မင္းသားသံုးေယာက္က မေက်နပ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဖခမည္းေတာ္လုပ္ရပ္ကုိလည္း မကန္႔ကြက္ရဲပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္ကုိလည္း ဆြမ္းကပ္ခ်င္တယ္။ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔က တုိင္းျပည္အစြန္အဖ်ားမွာ သူပုန္ထခ်င္ေယာင္ေဆာင္ခုိင္းၿပီး သြားၿပီးႏုိင္နင္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္တယ္။ ဒါကို ဖခမည္းေတာ္က သေဘာက်ေတာ့ မင္းတုိ႔ ဘာလုိခ်င္လဲ လုိ႔ေမးတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေတာင္းရင္းက ဘုရားရွင္ကုိ သံုးလ ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးခြင့္ရပါတယ္။ လုပ္ေကၽြးခြင့္ရစဥ္ကာလအတြင္း မင္းသားေတြက ဘ႑ာကုိ အတြင္း၀န္ဆီထုတ္ၿပီး အတြင္း၀န္႕ရ႕ဲ လူေတြနဲ႔ပဲ အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ လူေတြ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘယ္ေက်နပ္မလဲ။ ဘ႑ာကိုလည္း ျဖဳန္းေသးတယ္။ ငါတုိ႔ကုိလည္း အလုပ္ခုိင္းေသးတယ္။ စသျဖင့္ေပါ့။
ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔က ဘုရားကုိ ကပ္မယ့္ ဆြမ္းကုိ ခုိးတယ္။ စားတယ္။ သူမ်ားကုိ ေကၽြးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းေကၽြးခြင့္မရေအာင္လည္း တဲကုိ မီး႐ႈိ႕တာမ်ိဳးတို႔လုိပ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ အဲဒီဘ၀ကေန ငရဲက်လာလုိက္တာ ခုဘ၀ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွာမွ ၿပိတၱာေတြ လာျဖစ္တာဗ်ာ။ ၉၂ ကမာၻလံုးလံုး ငရဲက်ေနသေပါ့ဗ်ာ။ သူတုိ႔က တျခားလူလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိမၺိသာရရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးေတြပါ။ သူတုိ႔က ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ အမွ်ရမယ္လုိ႔ သိထားတာ။ သူတုိ႔အမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ဗိမၺိသာရလည္း အလႉလုပ္ေရာ။အမွ် ရေတာ့မွာပဲ ဆုိၿပီးေစာင့္ေနခဲ့တာ။ ဗိမၺိသာရက ေက်ာင္းကုိ ဘယ္လုိေဆာက္ေပးရပါ့မလဲလုိ႔ စဥ္းစားေနတာနဲ႔ အမွ် မေ၀ျဖစ္လုိက္ဘူး။ ဒါနဲ႔ အမွ် မရၾကလုိက္ဘူး။
ညေရာက္ေတာ့ ဗိမၺိသာရၾကားေအာင္ေပ့ါ အသံစူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ငုိၾကတယ္။ မနက္လည္းလင္းေရာ ဗိမၺိသာရ ဘုရားဆီခ်က္ခ်င္းထေျပးၿပီးေမးတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဘုရားေပါ့။ ဘုရားရွင္က ရွင္းျပတယ္။ ဒါနဲ႔ မင္းႀကီးက နန္းေတာ္ျပန္ၿပီး ဆြမး္ျပင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းကပ္တယ္။ ဆြမ္းလႉၿပီးေနာက္ ေရကုိ ေရစက္ခ်တယ္။ ေရလႉရေသာ အက်ိဳးေၾကာင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား အမွ်ရပါေစေပါ့။ အဲမွာ ဘုရားရွင္က ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးျမင္သာေအာင္ ေဆြမ်ိဳးေတြကုိ ျမင္ခုိင္းထားတယ္။ ေရကုိ ေရစက္ခ်အၿပီး သာဓုေခၚၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သူ႔ေဆြမ်ိဳးၿပိတၱာၾကားမွာ ေရကန္ေပၚတယ္။ ဆြမ္းကုိ ေရစက္ခ်ေတာ့ စားစရာေတြေပၚတယ္။ သကၤန္းကုိ ေရစက္ခ်ေတာ့ အ၀တ္အစားေတြ အေဆာက္အဦေတြေပၚတယ္။ ဗိမၺိသာရလည္း အဲေတာ့မွ စိတ္ခ်မ္းသာသြားတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ
အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ဥပတိႆနဲ႔ ေကာလိတဆုိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကုိ ၾကားျဖတ္ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ သိၾကပါသလား။ ဥပတိႆနဲ႔ ေကာလိတဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးကို။ ည ကပြဲတစ္ခုမွာ မင္းသမီးကေနတာကုိ အ႐ုိးစုႀကီးကေနပါလားလုိ႔ ျမင္တဲ့ ႏွစ္ေယာက္ေလ။ သိေလာက္ပါတယ္ေနာ္….
ပုိစ့္တစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္က ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္လုိ႔ေရးလုိက္ေတာ့ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ေလာက္ဘူးတဲ့ ။ ေခၚတာေတာင္ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလာန္တဲ့။ အရွင္ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္လည္း ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ကုိ ဗုဒၶဘာသာမွန္းသိေအာင္ အရွင္ ထည့္ေခၚေပးရမွာေပါ့။
အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ အေလာင္းလ်ာႏွစ္ဦးဟာ သူတုိ႔ ဆည္းကပ္သင္ယူေနတဲ့ ဆရာရ႕ဲအတတ္ပညာဟာ သူတုိ႔ လုိခ်င္တဲ့ မေသရာကုိ သြားရာလမ္းမဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ ခ်က္ခ်င္းသိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ ဘယ္သြားရမွန္းမသိေသးတာနဲ႔ ဆက္ေနရင္း ဆရာဆက္ရွာေနၾကတယ္။ ေတြ႕သူေျပာစတမ္းလုိ႔လည္း ကတိျပဳထားၾကတယ္။
အဲဒီေန႔
၁၀၃ ခုႏွစ္၊ တပုိ႔တြဲ လဆန္း တစ္ရက္ေန႔….
ဘုရားရွင္က ရာဇၿဂိဳဟ္မွာ သီတင္းသံုးေနတယ္။
ေကာ႑ညတုိ႔ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးထဲက အႆဇိဆုိတဲ့ မေထရ္ေလးလည္း သာသနာျပဳလွည့္လည္ရင္း ရာဇၿဂိဳဟ္မွာ ဆြမ္းခံခ်ိန္။ ေတြ႕ပါေရာ… အရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္လာမည့္ ဥပတိႆဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔။ ဥပတိႆက စဥ္းစားတယ္။ ဒီပုဂိၢဳလ္ဟာ ဆရာဘယ္သူလဲ မသိဘူး။ တည္ၿငိမ္လုိက္တာ… ဆုိၿပီးေနာက္ကလုိက္လာတယ္။ သိၿပီးသားေတြ ေျပာေနရတယ္ဗ်ာ။ နည္းနည္းေက်ာ္စုိ႔။ ရွင္အႆဇိက ဥပတိႆက အရွင္ဘုရား ဘယ္လုိတရားမ်ိဳး ရထားပါလဲလုိ႔ေမးေတာ့ ရွင္အႆဇိက “ ငါက ရဟန္း၀တ္တာ မၾကာေသးေတာ့ တရားေတြ သိပ္မိသိဘူး” လုိ႔ေျဖတယ္။ ဥပတိႆက ဇြတ္ေမးတယ္။ သိသေလာက္ေလး တပည့္ေတာ္ကုိ ေဟာပါဘုရားလုိ႔….
ရွင္အႆဇိက
“ဒုကၡဆုိတာ တဏွာေလာဘေၾကာင့္ျဖစ္ရတာ၊ ဒုကၡနဲ႔ တဏွာေလာဘခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာက နိဗၺာန္ပဲရွိတယ္။ နိဗၺာန္ကုိ သြားတဲ့နည္းကေတာ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးပဲ”
လုိ႔ အႆဇိကေျပာလုိက္တာ။
ပထမစကားႏွစ္ခြန္းမွာတင္ ဥပတိႆဟာ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါတယ္။ အႆဇိက ျပန္ႂကြေတာ့ တပည့္ေတာ္ေနာက္မွ လုိက္ခဲ့မယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္းကုိ တပည့္ေတာ္ သြားေခၚပါဦးမယ္ဆုိၿပီး ဥပတိႆဟာ ေကာလိတႏွင့္ သူ႔ဆရာတပည့္ေတြ ၂၅၀ ေနတဲ့ ေနရာကုိျပန္လာတယ္။ ေကာလိတဟာ ဥပတိႆကုိလည္း ေတြ႕ေရာ… ထူးျခားတယ္ဆုိတာသိလုိက္တယ္။ ဘာတရားရလာလည္းဆုိေတာ့ ဥပတိႆက ခုန အႆဇိေဟာတဲ့ တရားကုိ ေဟာလိုက္ေတာ့ ဂါထာအဆံုးမွာ ေကာလိတ ေသာတာပန္တည္တယ္။ က်န္ ၂၅၀ ရွိတဲ့ပရိဗုိဇ္ေတြလည္း ေသာတာပန္တည္တယ္။ သူတုိ႔က ထြက္အသြား ဒီတုိင္းသြားလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ဆရာ့ကုိလည္း ေခၚသြားမွ ဆုိၿပီး သူတုိ႔ဆရာကုိ သြားေခၚပါတယ္။ သူတုိ႔ ဆရာေျပာလုိက္တဲ့ စကားကမွ မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။
“ေလာကမွာ ပညာရွိသူမ်ားလား ပညာမဲ့သူမ်ားလား” လုိ႔ေမးတယ္။ ဥပတိႆက ပညာမဲ့သူမ်ားပါတယ္လုိ႔ ေျဖတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီဆရာက
“ ပညာမဲ့တဲ့သူေတြ ငါ့ဆီလာလိမ့္မယ္၊ ပညာမဲ့တဲ့သူေတြဟာ ငါေျပာတဲ့စကားကုိ အေၾကာင္းမဲ့အက်ိဳးမဲ့ ယံုၾကည္လိမ့္မယ္ ၊ ပညာမဲ့သူေတြ င့ါကုိကုိးကြယ္လိမ့္မယ္။ သင္တုိ႔သာ ပညာရွိျဖစ္လုိ႔ သင္တုိ႔သာ ဘုရားရွင္ထံသြားၾကပါ”
လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးတဲ့ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ကုိ သြားပါတယ္။ ဘုရားရွင္က အေ၀းကတည္းက ျမင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ယခုဦးေဆာင္ႂကြလာတဲ့ အရွင္ႏွစ္ပါးဟာ ငါ့ရဲ႕ လက္ယာရံ လက္၀ဲရံအဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ရဟန္းေတြကုိ ႀကိဳေျပာထားေသးတယ္။ ေရာက္လာေတာ့ တရားေဟာတာ ၂၅၀ မွာ အားလံုး သာရိပုတၱရာႏွင့္ ေမာဂၢလာန္မွအပ ရဟႏၱာျဖစ္ကုန္တယ္။ ေမာဂၢလာန္ကေတာ့ မာဂဓတုိင္း ကလ၀ါလပုတၱရြာနံေဘးမွာ (၇)ရက္အၾကာမွာ ရဟႏၱာျဖစ္တယ္။ သာရပုတၱရာကေတာ့ ေနာက္ (၁၅) ရက္အၾကာျဖစ္တဲ့ တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔မွာ ဂိဇၩဂုတ္ေတာင္ သူကရခက လုိဏ္မွာ ရဟႏၱာျဖစ္ပါတယ္။ သူရဟႏၱာျဖစ္ပံုက ဘုရားရွင္က ေ၀ဠဳ၀န္မွာ ေဟာတဲ့ ဒီဃနခသုတၱန္ ေ၀ဒနာ ကမၼဌာန္းကုိ လွမ္းနားေထာင္ၿပီး စီျဖန္းလုိက္လုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါတယ္။
ေနာက္ အရွင္သာရပုတၱရာဟာ ေ၀ဠဳ၀န္ကုိ ႂကြလာပါတယ္။
၁။ တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔
၂။ မပင့္ဖိတ္ပဲ ရဟန္း ၁၂၅၀ ပါးတုိ႔ ေ၀ဠဳ၀န္တြင္ ဆံုဆည္းျခင္း
၃။ အားလံု ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းခ်ည္းျဖစ္ျခင္း
၄။ အားလံုး ရဟႏၱာခ်ညး္ျဖစ္ျခင္း
အဲမွာ ဘုရားရွင္က ပထမဦးဆံုး ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ျပခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါဟာ သာသနာတစ္ခုမွာ တစ္ႀကိမ္ျဖစ္တဲ့ တစ္ႀကိမ္တည္းေသာ သာ၀ကမ်ား စည္းေ၀းပြဲႀကီးပါပဲခင္ဗ်ာ။ ပထမဦးဆံုး ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ျပတဲ့ အခ်ိန္ ေနရာ လည္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေမးတဲ့သူရွိလုိ႔ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ကုိ အနည္းေလးေျပာျပပါမယ္
ဘုရားရွင္တုိင္း မိန္႔ၾကားတဲ့စကားပါ။
၁။ သည္းခံျခင္းသည္ ျမတ္ေသာအက်င့္ စသျဖင့္ေဟာေသာတရား
၂။ အလံုးစံုေသာ မေကာင္းမႈကုိ မျပဳရ စသျဖင့္ ေဟာေသာတရား
၃။ သူတပါးကုိ မစြပ္စြဲ မညဥ္းဆဲရာ စသျဖင့္ ေဟာေသာတရား
စတဲ့တရားတုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေနရာတိုင္းမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ မႏၱေလးမွာဆုိရင္ မင္းသီဟ ကေဖးမွာ ဒုတိယ တရားကုိ ပါဠိလုိ ၊ အဂၤလိပ္လုိ၊ ျမန္မာလုိ ေရးထားတာေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။
တပုိ႔တြဲ လျပည့္ေက်ာ္မွာေတာ့ သုေဒၶါဒနက လြတ္လုိက္တဲ့ အမတ္ တစ္ဦးနဲ႔ စစ္သည္ တစ္ေထာင္ ဘုရားရွင္ဆီေရာက္လာပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဘုရားရွင္ကုိ ကပိလ၀တ္ျပည္ ဖခင္ဆီ ျပန္ပင့္ခဲ့ဖုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူမွဘုရားရွင္ကုိ ကပိလ၀တ္ျပည္ျပန္ႂကြပါလုိ႔ မပင့္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ကုိးႀကိမ္တုိင္တုိင္ပါ။ ေနာက္ဆံုး တစ္ေယာက္က်မွ ဘုရားရွင္ကုိ ဂါထာ ၆၄ ပုဒ္နဲ႔ ပင့္တဲ့သူတစ္ဦးေပၚလာပါတယ္။
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.