ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ခဲ့သူမ်ားအေၾကာင္းကုိ ဗုဒၶစာေပအတၳဳပၸတၱေတြထဲကေန ထုတ္ႏႈတ္ေနရာကေန ဒီတစ္ခါေတာ့ သံဃာ့သမုိင္းထဲက အားလံုးသိၿပီးျဖစ္တဲ့ လယ္တီဆရာေတာ္ရ႕ဲ ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ေတာ္မူပံုကုိပဲ အနည္းငယ္ ေရးျပပါေတာ့မယ္။ ဆရာေတာ္ရ႕ဲ ဘဝျဖစ္ေတာ္စဥ္စာအုပ္ကလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ႐ုိက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝေနတာမုိ႔ ဒီအေၾကာင္းက အားလံုး သိၿပီးသားျဖစ္ေလာက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ဝိပႆနာမ်ား တစ္ဖန္ ျပန္လည္ တုိးတက္လာေအာင္ နည္းေကာင္းေတြ ၫႊန္ျပႏုိင္ခ့ဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တစ္ပါးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပနီက်မ္းေပါင္းမ်ားစြာကုိလည္း ေရးသားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ “သံသရာ အဆက္ဆက္ သားကၽြန္၊ သမီးကၽြန္ ျဖစ္လာခဲ့ရတာ ဒီဘဝေတာ့ သံဃာ့ကၽြန္ ျဖစ္ပါရေစ” ဆုိတဲ့ စကားကုိ ခ်န္ထားခဲ့ၿပီး စကားနဲ႔ အညီေနထုိင္သြားခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ထိ အစြမ္းထက္ခဲ့သလဲ ဆုိရင္
တစ္ခါေတာ့ ခ်င္းတြင္း တစ္ဖက္ကမ္းရွိ ရြာတစ္ရြာမွ တကာေတြက ဆရာေတာ္ကုိ လာပင့္တယ္။
“ဆရာေတာ္ ႂကြခဲ့ပါဦးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရြာ မုိးအရမ္းေခါင္ေနလုိ႔ ဆရာေတာ္ရ႕ဲ အစြမ္းနဲ႔ မုိးရြာေအာင္ လုပ္ေပးပါဦးဘုရား”
မုိးရြာေအာင္ဆုိတာက တကယ္တမ္း ဘယ္လုိမွ မလြယ္တဲ့ ကိစၥ။ ဆရာေတာ္က စဥ္းစားတယ္။ ငါက ရဟႏၲာလည္း မဟုတ္၊ တန္ခုိးရွင္လည္း မဟုတ္။ မုိးရြာေအာင္ ဘယ္လုိမွ လုပ္ေပးႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခု တကာေတြက ယံုၾကည္လုိ႔ လာပင့္တဲ့ကိစၥ။ မလုိက္လုိ႔လည္း မေကာင္း။ လုိက္လုိ႔ ဟုိေရာက္ၿပီး ငါ ပရိတ္ေတြ ဘာေတြရြတ္ၿပီးလုိ႔မွ မုိးမရြာရင္ ဒုကၡ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ငါႂကြမွေတာ့ ျဖစ္မယ္ဆုိၿပီး လာပင့္တဲ့ တကာေတြေနာက္ လုိက္ခဲ့ပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လုိက္လာခဲ့ရင္း ဆရာေတာ္က သစၥာဆုိတယ္။
“ငါသည္ ကုိရင္ဘဝ သိတတ္စ အခ်ိန္မွစ၍ ေနထုိင္ရာ ေက်ာင္းတုိက္ ႏွင့္ ေရာက္ရွိရာ ေက်ာင္းတုိက္တြင္းတြင္ မည္သည့္ အက်ိဳးကိုမွ မေမွ်ာ္ကုိးဘဲ တံမ်က္စည္းလွည္းျခင္း၊ ေသာက္ေရျဖည့္ျခင္း၊ ကုဋီေဆးျခင္း စသည့္ သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥမွန္သမွ် ျပဳလုပ္လာခဲ့သည္မွာ ယခုတုိင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤမွန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ယခုလာပင့္ၾကေသာ တကာတုိ႔၏ ဆႏၵမ်ား ျပည့္ဝပါေစသတည္း”
အဲလုိ သစၥာဆုိၿပီးေတာ့ ခ်င္းတြင္းျမစ္ကုိ ျဖတ္ခဲ့တယ္။ ခ်င္းတြင္း ျမစ္လယ္ကုိ ေရာက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ေကာင္းကင္ တစ္ခြင္မည္းေမွာင္လာၿပီးေတာ့ မုိးႀကီးရြာခ့ဲလုိ႔ ပရိတ္ရြတ္ဖုိ႔ေနရာ ျပင္ထားတာေတြေတာင္ ပ်က္ကုန္တဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဟာ ငယ္စဥ္ မႏၲေလး စံေက်ာင္းတုိက္ႏွင့္ မံုရြာ ေရႊစည္းခံုေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာ သီတင္းသံုးစဥ္ ကတည္းက သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥကုိ မျပတ္ ျပဳလုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိနဲ႔ လယ္တီေတာရကုိ ေရာက္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းတုိက္တစ္ခုလံုးကုိ တံမ်က္းစည္းလွည္း၊ ေသာက္ရည္ျဖည့္၊ ကုဋီေဆးစသျဖင့္ ေဝယ်ာဝစၥကုိ ဆက္လက္ လုပ္ေနခဲ့တာပါပဲ။ ေသာက္ေရက်ေတာ့ ေက်ာင္းတုိက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေဝးတဲ့ အင္းႀကီးတစ္အင္းကေန ခပ္ယူရပါတယ္။ ဒါကုိ ဆရာေတာ္က ေစာေစာစီးစီး ဘယ္သူမွ မထခင္ သြားခပ္ၿပီး ေသာက္ေရ ျဖည့္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေရေတြကုိ ဘယ္သူခပ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္ေက်ာင္းေနရဟန္းမွ ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့ အထိမသိခဲ့ပါဘူး။ တစ္ေန႔ ရဟန္းတစ္ပါးက ေနမေကာင္းျဖစ္ၿပီး အိပ္မရလုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္ေနမွ ဒီေသာက္ေရေတြကို ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ ခပ္တယ္ဆုိတာ သိလုိက္ရတယ္။ သိလည္း သိေရာ ဘယ္သူမွ ေသာက္ေရလည္း မေသာက္ရဲေတာ့ဘူး။ သံုးေရလည္း မသုံးရဲေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္က သံဃာေတြကုိ ေခၚၿပီး ေျပာတယ္။
“မကုိဋ္သရဖူမွာ တပ္ထားတဲ့ ပတၱျမားကုိ ေျခခ်င္းဝတ္မွာ တပ္လုိက္ေတာ့လည္း ပတၱျမားက ပတၱျမားပါပဲ။ ေျခခ်င္းဝတ္မွာ တပ္ထားတဲ့ ပတၱျမားကုိ မကိုဋ္ေတြမွာ တပ္လုိက္ေတာ့လည္း ပတၱျမားက ပတၱျမားပါပဲ၊ ဟုိေရာက္သြားလုိ႔ ပတၱျမားဟာ တန္ဖုိးေရာ့တယ္ မရွိဘူး။ ဒီေရာက္သြားလုိ႔ ပတၱျမားဟာ တန္ဖုိးေရာ့တယ္ မရွိဘူး၊ သတ္မွတ္ခ်က္ တစ္ခုန႔ဲ တန္ဖုိးရွိၿပီးသား အရာဟာ တန္ဖုိး ေလ်ာ့မသြားပါဘူး၊ တပည့္ေတာ္က ဦးဇင္းတို႔ကုိရင္တုိ႔ရ႕ဲ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ကုိ ျပဳလုပ္ရလည္း တပည့္ေတာ္က ဒီေက်ာင္းတုိက္မွာ ဆရာေတာ္ပါပဲ။ မျပဳလုပ္လည္း ဆရာေတာ္ပါပဲ။ ဆရာေတာ္လုပ္ၿပီး ဒီလုိလုပ္လုိ႔ တပည့္ေတာ္ တန္ဖုိးမက်ပါဘူး၊ ဆရာေတာ္ ခပ္ထားတဲ့ေရဆုိၿပီး မသံုးရဲတာလည္း မလုပ္နဲ႔၊ တပည့္ေတာ္ကုိ ဒီဘဝေတာ့ သံဃာကၽြန္လုပ္ခြင့္ေပးၾကပါ၊ သံဃာမ်ားအားလံုးလည္း ေနၿမဲေနပါ”
ဆရာေတာ္ကုိ ဘယ္သူမွ မတားႏုိင္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ တံမ်က္စည္းလွည္းေနက်ဆုိရင္ အဲဒီေနရာကုိ အမိႈက္မရွိလည္း လွည္းေနတာပဲ။ ေျခေဆးေရေတြ မခပ္ပါနဲ႔ ေျပာလည္း မရပါဘူး။ ဆရာေတာ္က “သိၾကားမင္း ျဖစ္ေစ။ မႏၶာတ္မင္း ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္ေလာက္ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါေစ ေလာဘအပုပ္နံ႔၊ ေဒါသအညီနံ႔၊ ေမာဟအေဟာက္နံ႔ေတြနဲ႔ နံေဟာင္ေနၾကတယ္၊ အဲဒီ အနံ႔ေတြကုိ ဒီလုိ သံဃာ့ေအာက္ေျခသိမ္း အလုပ္နဲ႔မွ ေၾကႏုိင္မယ္” ဆုိၿပီး ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ၿမဲ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ အျခားေက်ာင္းေတြသြားရင္လည္း ကုဋီေတြေဆး၊ ေသာက္ေရေတြ ျဖည့္တာပဲ။ ဆရာေတာ္ ဒီလုိ မလုပ္နဲ႔လုိ႔ ဘယ္သူတားတား မရပါဘူး။ မေထရ္ႀကီးေတြနဲ႔ ဆံုရင္ ဆြမ္းခံလုိ႔ ရလာတာေတြကုိ ေကာင္းတာေတြ ေရြးၿပီး ကပ္လွဴတာပဲ။ အျခားရဟန္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္လည္း သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ဖု႔ိကုိ အၿမဲတုိက္တြန္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတြ႕ဖူးသူတုိင္း “တုိ႔ေတာ့ လယ္တီဆရာေတာ္ကုိ အတတ္ႏုိင္ဆံုး အတုခုိးၿပီး သံဃာ့ေဝယ်ာဝစၥကုိ ျပဳလုပ္တာပဲ၊ ဒါေပမယ့္ သူ႔ေျခဖ်ားကုိေတာင္ တုိ႔မမီပါဘူး” လုိ႔ ေျပာၾကေလ့ရွိပါတယ္။
ဝမ္းေလွ်ာတဲ့ ကုိရင္ငယ္တစ္ပါးနဲ႔ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးရဲ႕ မစင္နဲ႔ လိမ္းက်ံေနတဲ့ သကၤန္းနဲ႔ ေစာင္ကုိလည္း ကုိယ္တိုင္ ေလွ်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ ေလွ်ာ္တုန္း ရြံလုိ႔ “ဟယ္ ငါ့စိတ္ကုိ လွည့္စားေနတာပဲ၊ ငါသိဒၶိတင္လုိက္ဦးမွ ျဖစ္မယ္” ဆုိၿပီး လယ္တီေက်ာင္းတုိက္တြင္းရွိ ကုိရင္ေလးရ႕ဲ သကၤန္းမွာေပေနတဲ့ မစင္ေတြနဲ႔ ကုိယ္ကုိ လူးတာတစ္ႀကိမ္၊ စံေက်ာင္းတုိက္မွာ ေနတုန္းက ရဟန္းတစ္ပါးရ႕ဲ မစင္ေတြေပေနတဲ့ ေစာင္ကုိ ေလွ်ာ္ေပးစဥ္က တစ္ႀကိမ္ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မစင္အရင္လူးၿပီး သကၤန္းနဲ႔ ေစာင္ကုိ ေလွ်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တကယ့္စံျပဳထုိက္တဲ့ သာသနာ့သမုိင္းထဲက ရဟန္းကုိ ျပပါဆုိရင္ လယ္တီဆရာေတာ္သာ ျပစရာ ရွိပါတယ္။
ကဲ ေဝယ်ာဝစၥကုိ ျပဳလုပ္ၾကစုိ႔လုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း ကၽြန္ေတာ့္ရ႕ဲ တံမ်က္စည္းလွည္းရျခင္းအက်ိဳးမွသည္ ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္ခဲ့သူမ်ား တစ္ကေန တစ္ဆယ္ထိရွိတဲ့ ဘေလာ့ကုိ ဒီမွာပဲ ရပ္လုိက္ပါတယ္။ ေဝယ်ာဝစၥ ျပဳလုပ္သူမ်ား စာရင္းက ဗုဒၶဝင္ေတြမွာလည္း ရွိေသးသလုိ အျခား က်မ္းဂန္ေတြမွာလည္း ရွိပါေသးတယ္။ သူေ႒းသားရဟန္းတုိ႔၊ မာတုေပါသကသုတၱန္တုိ႔၊ အေႂကြးဆပ္တဲ့ ေရႊေက်းတုိ႔၊ သုဝဏၰသာမတုိ႔၊ မာဃလုလင္တုိ႔ ရွိပါေသးတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ ဖတ္႐ႈသူမ်ားအားလံုးလည္း ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္လုိစိတ္ ရွိလာၿပီလုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ သိပ္မၾကာခင္ အဘိဓမၼာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်မ္းဂန္ထဲက ေတြးေခၚလုိ႔ေကာင္းတဲ့ ပုိစ့္မ်ားကုိ တင္ေပးပါမယ္။
ေမတၱာမြန္ျဖင့္
ေဂ်ဂ်ဴဝုိင္
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good. https://accounts.binance.com/en-IN/register?ref=UM6SMJM3
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good. https://www.binance.com/it/join?ref=IJFGOAID