ျဖစ္ခ်င္တုိင္းသာ ျဖစ္ရပါမူ ဘယ္မွာအနတၱရွိမည္နည္း ဆုိတဲ့ လကၤာေလးဆုတ္ကုိင္ၿပီးေတာ့ ဒီ ဗုဒၶျဖစ္စဥ္ (၁၇) ကုိ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ေရးလုိက္ပါတယ္။ (ေတာ္ေတာ္ဆုိးတဲ့ “system s” ဆုိတဲ့ 370 MB ရွိတဲ့ Virus) ျပန္ေရးထားရတာဆုိေတာ့ သိပ္ၿပီး ဖီလင္မလာဘူးဗ်။ ဖတ္လုိ႔မေကာင္းရင္ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ အျပစ္ပါခင္ဗ်ာ။
တကယ္တမ္း ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးကုိ သူငယ္ခ်င္း “လင္းလက္ဟန္” ေရးတဲ့ “ႏႈတ္ဆက္ခဲ့သည္ ေ၀သာလီ” ဆုိတဲ့ေဆာင္းပါးကုိ အရင္ေရးျပႏုိင္မွ ပုိျပည့္စံုႏုိင္မွာ။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ဆီ ခြင့္မေတာင္းရေသးသည္ကတစ္ေၾကာင္း ေက်ာင္းပိတ္လုိ႔ နယ္ျပန္သြားသည္ကတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သိမီသေလာက္ကေလး “ေ၀သာလီ” အေၾကာင္းကုိ ေရးမွာပါ။ တစ္ခုလည္းကြဲတာရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘုရားရွင္ေ၀သာလီျပည္ စတင္ေရာက္ရွိပံုကုိ ေရးမွာျဖစ္ၿပီး လင္းလက္ဟန္ကေတာ့ျဖင့္ ဘုရားရွင္ ေ၀သာလီကုိ ေနာက္ဆံုးအၾကည့္ၾကည့္ပံုကုိ ေရးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
တုိင္းျပည္တစ္ခု တည္လာေတာ့မယ္ ပ်က္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့ကိစၥက သိပၸံနယ္လြန္ကိစၥလုိ သဘာ၀လြန္ကိစၥလုိပါပဲ။ ျဖစ္႐ုိးျဖစ္စဥ္ထက္ေက်ာ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္ပ်က္တတ္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးေရွးတဲ့ ေရွးတုန္းကေပါ့။ မိန္းမတစ္ေယာက္ဟာ မီးဖြားလုိက္တာ သား သမီးကုိ ေမြးဖြားရမယ့္အစား သားတစ္စုိင္ေလးတစ္ခုကုိ ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ဖြားျမင္လုိက္တဲ့မိန္းမက တျခားသူမဟုတ္ပါဘူး။ ဗာရာဏသီ မိဖုရားေခါင္ႀကီး။ ဒီကိစၥ ဘုရင္လည္း အရွက္ကြဲသြားႏုိင္တယ္။ သူမလည္း အက်ိဳးနည္းသြားႏုိင္တယ္မဟုတ္လား။ ဒါဆုိ ဒီျပႆနာကုိ ဘယ္လုိရွင္းမလဲ။ သတ္လုိက္၊ မလုပ္နဲ႔၊ ေရထဲေမွ်ာလုိက္။
ထူးျခားတာကေတာ့ အဲဒီေန႔မွာ ျမစ္ျပင္ကေလ ၿငိမ္သက္လုိက္ပံု။ ေရစီးကလည္း ျငင္သာလုိက္ပံု။ ဘုန္းတန္ခုိးႀကီးတဲ့သူကုိ သဘာ၀တရားက ကူညီတာေလ။ သုိ႔မဟုတ္ နတ္ေတြ ကူညီတာေလ။ မိဖုရားရဲ႕ ရံေရြေတာ္ေတြက ျခင္းေလးထဲ သားတစ္စုိင္ကုိထည့္ၿပီး ေမွ်ာလုိက္ေပမယ့္ စာေလးေရးေပးလုိက္တယ္။ ကုိယ္၀န္သားျဖစ္ေၾကာင္းေပါ့။ ဒါကုိ ရြာထဲ ဆြမ္းခံ၀င္ခါနီး ရေသ့တစ္ပါးက ေတြ႕တယ္။ ကုိယ္၀န္သားတစ္စုိင္ ဆုိေတာ့ ရေသ့က တ႐ုိတေသပဲထားပါတယ္။ ၁၅ ရက္ၾကာတဲ့အခါ သားတစ္စုိင္က ႏွစ္ခုျဖစ္လာတယ္။ ၁၅ ရက္ၾကာတဲ့အခါ လူလံုးေပၚလာတယ္။ ၁၅ ထပ္ၾကာတဲ့အခါ ေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးပါတယ္။ ရေသ့ရဲ႕ ရလာတဲ့ သားသမီးအေပၚျဖစ္ေပၚတဲ့ ခ်စ္ျခင္းဟာ ျပင္းထန္လြန္းေတာ့ လက္ေခ်ာင္းထိပ္ကေန ႏုိ႔ရည္ထြက္ပါတယ္။ (မေျပာခ်င္ေျပာခ်င္ေျပာရဦးမယ္။ ဒီလုိဗ်။ တစ္ေန႔ေတာ့ ကေခ်သည္တစ္ေယာက္က ဘုရားရွင္ကုိ ေမးတယ္။ ကေခ်သည္ေတြ ေသရင္ နတ္ျပည္ေရာက္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္ပါသလားတဲ့။ ဘုရားရွင္ မေျဖပါဘူး။ ဘုန္းအာဏာႀကီးတဲ့လူကုိ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုသိခ်င္႐ံုနဲ႔ေတာ့ သံုးႀကိမ္အထိ ဘယ္သူမွ မေမးရဲဘူးဗ်။ ဘုရားရွင္ သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ မေျဖတာကုိ ကေခ်သည္က ေလးႀကိမ္အထိေမးပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘုရားရွင္က င၇ဲက်ရေၾကာင္းေျပာလုိက္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ကေခ်သည္ေတြ ငရဲက်ရမွာပါ။ ဒါနဲ႔မ်ား တစ္ခ်ိဳ႕ကေခ်သည္ေတြက ဒီ သားသမီးကုိ လက္ေခ်ာင္းနဲ႔ ႏုိ႔တုိက္တဲ့ကိစၥကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ကုသုိလ္ရေအာင္ မေျပာၾကပဲ လူေတြ ယံုၾကည္မႈ နည္းေအာင္ ဟာသလုပ္ပစ္လုိက္တာလဲ။ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ သိပ္ၿပီး နားမလည္ပါဘူး။)
ကေလးေတြ ေမြးၿပီးတဲ့ေနာက္ ရြာက ႏုိ႔ဆြမ္းေတြ ေန႔တုိင္းေလာင္းလႉၾကပါတယ္။ ကေလးဘုန္းကံပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ရေသ့မွာေတာ့ ကေလးေတြကုိ ျပဳစုရ။ ရြာထဲဆြမ္းခံေျပး၀င္ရနဲ႔ တရားအလုပ္ကုိ သိပ္မလုပ္ျဖစ္ဘူး။ ဒါကုိ ရြာသားေတြက ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ ကေလးကုိ သူတုိ႔ ေမြးေပးမယ္ေပါ့။ ရေသ့အလုိအတုိင္း ကေလးကုိ သူတုိ႔ေစာင့္ေရွာက္မယ္။ ရေသ့က တရားကုိပဲ အားထုတ္ပါဆိုေတာ့ ရေသ့ကလက္ခံတယ္။ ဒါနဲ႔ ကေလးေတြ ရြာထဲေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အသက္ကေလးရာေတာ့ ဒီေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ဟာ သူတပါးအေပၚ အလြန္အႏုိင္က်င့္ပါတယ္။ ကေလးမိဘေတြက ဒီကေလးကုိ ေ၀းေ၀းေရွာင္ၾကေဟ့ လုိ႔ေျပာၾကတယ္။ ဒါနဲ႔ဒီကေလးေတြ ၀ဇၨီ လုိ႔တြင္လာတယ္။ အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္းကုိပဲ ရြာသားေတြက လက္ထပ္ေပးလုိက္တယ္။ ရေသ့လည္း အဲလုိပဲ မွာထားတာကုိး။ သူတုိ႔ေနတဲ့ အရပ္ကုိ လဇၨီအရပ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ သူတုိ႔လင္မယားဟာ အမြာခ်ညး္ပဲ ေမြးတယ္။ အမြာတုိင္းလည္း က်ားမ အမႊာခ်ည့္ပဲ။ ၁၆ စံုေတာင္ေမြးတယ္။ သားသမီးကုိလည္း အခ်င္းခ်င္းလက္ထပ္ေပးတယ္။ အဲဒီသားသမီးကလည္း က်ားမ အမႊာခ်ည္းခ်ည္း ၁၆ စံုစီေမြးတယ္။ အဲဒီသူတုိ႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကုိလည္း အခ်င္းခ်င္းလက္ထပ္ေပးတယ္။ အဲဒါကလည္း က်ားမအမႊာ ၁၆ စံုစီေမြးတာပဲ။ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔ကုိေပးထားတဲ့ နယ္က က်ယ္က်ယ္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ ေ၀သာလီ လုိ႔အေခၚခံလုိက္ရပါေတာ့တယ္။ အဓိပၸါယ္က ခ်ဲ႕ကား တာေလ။ အရင္တုန္းက နင္ေ၀သာလီမလုပ္နဲ႔ ဆုိတဲ့ စကားပံုကုိ ခုမွနားလည္ပါေတာ့တယ္။
သူတုိ႔ ဒီလုိနဲ႔ေနထုိင္လာတာ သူတုိ႔ မင္းဆက္ေပါင္း ၇၇၀၇ မွာ ဘုရားပြင့္ပါတယ္။ ဘုရားပြင့္ေနတာကုိေတာ့ သူတုိ႔ၾကားပဲၾကားပါတယ္။ သူတို႔ဆီကုိ ဘုရားမေရာက္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္က သာ၀တၳိနဲ႔ ရာဇၿဂိဳဟ္မွာပဲ ေနေတာ္မူေနပါတယ္။ သူတုိ႔က မင္းဆက္ေတြ ၾကာလာၿပီဆုိေပမယ့္ ဇာတ္ေတာ့မပ်က္ဘူးဗ်။ ကုိယ့္အမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္းပဲ ကုိယ္လက္ထပ္တာ ခုထိပါပဲ။ အဲ ဇာတ္မပ်က္ေပမယ့္ ပ်က္တာက အက်င့္။ ကုိယ္က်င့္တရားက ပ်က္ၾကေတာ့ မုိးမရြာ။ မုိးမရြာေတာ့ သီးႏွံ၇ွားပါး။ ငတ္ျပတ္။ ေသၾက။ အေသေကာင္ကုိ ၿမိဳ႕ျပင္မွာ ဒီတုိင္း ပစ္ထားၾက။ ဘီလူးေတြက လာစားၾက။ ဘီလူးေတြက အေသေကာင္စားလုိ႔ အားမရေတာ့ လူအရွင္ကုိ လုိက္ဖမ္းစားၾက။ ဒီလုိနဲ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးက က်ီးနဲ႔ဖုတ္ဖုတ္ျဖစ္လာတယ္။ လူေတြ ထိတ္လန္႔သထက္ ထိန္႔လန္႔လာတယ္။ မူးမတ္ေတြ ဘုရင္ေတြ လံုၿခံဳေရးမႈးေတြတုိင္ပင္ၾကတယ္။ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲေပါ့။ ေနာက္ဆံုး အႀကံက ဘုရားရွင္ကုိ ပင့္မယ္…တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္ကုိ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္ ဗိမၺိသာရကုိးကြယ္ ေနတာ။ ဘုရားရွင္ကုိ ပင့္ဖုိ႔ သူခြင့္ျပဳမလား။ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာကုိ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာျပေပ့ါ။ ဆုိၿပီး သံတမန္ေတြကုိ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ကုိ လြတ္လုိက္တယ္။ ဘုရင့္ဆီေရာက္ေတာ့ သူတုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိ ပင့္လုိေၾကာင္းေလွ်ာက္တင္တယ္။ ဗိမၺိသာရ လက္မခံပါဘူး။ သူ႔ကိစၥလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒါက ဘုရားရွင္နဲ႔ပဲ ဆုိင္တဲ့ကိစၥတဲ့။ ဘုရားရွင္ကုိသာ ေလွ်ာက္ခ်ည္ပါ။ လုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ သံတမန္ေတြဟာ ဘုရားရွင္ကုိ သြားေလွ်ာက္ပါတယ္။ ေ၀သာလီမွာ ေဟာၾကားမယ့္တရားေတာ္ဟာ စၾကၤာ၀ဠာတုိက္ေပါင္း တစ္သိန္းအထိ ပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီး အႏၲရာယ္ကင္းမွာကုိ ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ လိစၧ၀ီမင္းတို႔ပင့္ေလွ်ာက္ခ်က္ကုိ လက္ခံလုိက္ပါတယ္။
အဲဒီမွာ ဘုရားရွင္ကုိ အခမ္းအနားေတြ ၿပိဳင္ၿပီး ဗိမၺိသာရက ပုိ႔တယ္။ လိစၧ၀ီတုိ႔ကလည္း ၿပိဳင္ၿပီး ပင့္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ျပည္ႏွစ္ျပည္ၾကားမွာ ဂဂၤါျမစ္ႀကီးျခားေနပါတယ္။ ဘုရားရွင္က ေ၀သာလီသုိႂကြလာခ်ိန္ ျမစ္ရ႕ဲ အလယ္ေလာက္မွာပဲ ေပါကၡရ၀ႆမုိးရြာပါတယ္။ မုိးရ႕ဲအဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ၿမိဳ႕ေတာ္ သန႔္ရွင္းသြားေအာင္လုိ႔ပါ။ မုိးမစုိခ်င္တဲ့လူကုိလည္း မုိးက မစုိဘူးေလ။ ဘုရားရွင္က ေ၀သာလီျပည္ကုိ ေရာက္တယ္ဆုိရင္ပဲ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြလည္း ေရာက္လာၾကေလေတာ့ ဘီလူးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးထြက္ေျပးၾကတယ္။ ၿမိဳ႕အ၀င္မွာ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာကုိ “ရတနသုတ္” သင္ၾကားေပးၿပီး ၿမိဳ႕တံတုိင္းကုိ သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ပတ္ၿပီး အသံမစဲ ရြတ္ေစေတာ္မူတယ္။ ယံကိဥၥ ၀ိတၱံ စတဲ့ ပထမဂါထာၿပီးတယ္ဆုိရင္ပဲ ဖုတ္သဘက္ေတြ ထြက္ေျပးၾကတာ ၿမိဳ႕တံခါးေပါက္ေတာင္ မဆန္႔ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္လည္း ၿမိဳ႕လည္မ႑ပ္မွာ ရတနသုတ္ကုိ ရြတ္ေတာ္မူပါတယ္။ ရတနသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ရြတ္တဲ့ ဂါထာေပါင္း ၁၅ ဂါထာရွိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး သံုးဂါထာကုိေတာ့ တရားနာလာတဲ့ သိၾကားမင္းက ရြတ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ (၇) ရက္လံုးလံုး ရတနသုတ္ကုိသာ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ (တစ္ဆက္တည္း ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ၾသကာသစတဲ့ဘုရားရွိခုိးရယ္။ သီလေပးတဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးေတြ ရြတ္တာရယ္ ပရိတ္ေတြရယ္ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ လုိ႔ ေမးလာတဲ့ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ကို ကၽြန္ေတာ္ ရွင္းလင္းေရးျပပါမယ္။ နည္းနည္းေနာက္က်မယ္ဆုိတာကုိေလး ဒီကေန တစ္ဆက္တည္း ေတာင္းပန္ပါတယ္။)
၁၅ ရက္ၾကာေတာ့ ဘုရားရွင္က ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ကုိ ျပန္ႂကြပါတယ္။ ဂဂၤါျမစ္ေရာက္ေတာ့ နဂါးေတြက ပူေဇာ္တယ္။ နဂါးေတြ ပူေဇာ္တာေတြ႕ေတာ့ ေတာေစာင့္နတ္ေတြက ပူေဇာ္ၾကတယ္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ဘုရင္ကလည္း ေရွးကထက္ အခမ္းအနားပုိေကာင္းေအာင္ျပင္ၿပီး ႀကိဳပါတယ္။ လမ္းေတြကုိ နဂါးကလည္း တန္ခုိးေတြနဲ႔ ျပဳျပင္ထားသလုိ ေတာေစာင့္နတ္ေတြကလည္း ျပဳျပင္ထားတယ္။ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သားေတြကလည္း ျပင္ထားတယ္။ ဒီေတာ့ အတုိင္းထက္အလြန္ခန္႔ညားေနေတာ့တာေပါ့။ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ေတာ့ ရဟန္းေတြက ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဘုန္းတန္ခုိးကုိ မခ်ီးက်ဴးပဲ မေနႏုိင္ၾကေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒီမွာ ဘုရားရွင္ေရာက္လာေတာ့ ဘာေတြ ေျပာဆုိေနၾကတဲ့အခုိက္ ငါေရာက္လာပါသလဲ လုိ႔ ေမးေတာ္မူပါတယ္။ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ဘုန္းတန္ခုိးအေၾကာင္း ေျပေနၾကခုိက္ အရွင္ဘုရားေရာက္လာေၾကာင္းေလွ်ာက္ပါတယ္။
ဘုရားရွင္က
အဲဒါဟာ ငါဘုရားေၾကာင့္ျဖစ္တာလည္းမဟုတ္၊ နတ္နဂါးေၾကာင့္ျဖစ္တာလည္း မဟုတ္။ ေရွးတုန္းက နည္းနည္းပါးပါးျပဳလုပ္ဖူးတဲ့ ေကာင္းမႈတစ္ခုေၾကာင့္ျဖစ္တာပါ လုိ႔မိန္ေတာ္မူၿပီး အတိတ္ဇာတ္တစ္ခုကုိ ေဟာပါတယ္။
ဒီတစ္ခါ ထပ္ေရွးပါဦးမယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလးေရွးတဲ့ေရွးမွာ…။ သခၤ ဆုိတဲ့ ပုဏၰားမွာ သုသိမ ဆုိတဲ့ သားေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သားအရြယ္ရလာေတာ့ တကၠသိုလ္ကုိ ပညာသင္လြတ္တယ္။ သုသိမက ေတာ္လြန္းေလေတာ့ ေဗဒင္ကုိ ခ်က္ခ်င္းပဲတတ္ပါတယ္။ သံုးႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါ သုသိမက ေဗဒင္ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေတာ့ အစ နဲ႔ အလယ္ပဲပါတယ္။ အဆံုးမပါတာကုိ သြားေတြ႔ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔ဆရာကုိေမးပါတယ္။ သူ႔ကုိ ဘာလုိ႔ အဆံုးကုိ သင္မေပးပါသလဲေပါ့။ ဆရာကလည္းေျပာတယ္။ ငါလည္း မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ သိတဲ့သူေတာ့ ရွိတယ္တဲ့။ ဘယ္သူလဲ ဆုိေတာ့ ေတာထဲမွာေနတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးတဲ့။ သုသိမက အဲဒီရဟန္းဆီမွာ ပညာသြားသင္ခ်င္တယ္။ သူ႔ကုိ ခြင့္ျပဳမလား ေမးေတာ့ ဆရာက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴပါပဲ။ ဒါနဲ႔ သုသိမက အဲဒီရဟန္းဆီထြက္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီရဟန္းက ပေစၥကဗုဒၶါပါ။ အဲဒီပေစၥကဗုဒၶါဆီ ပညာသင္မယ္ေျပာေတာ့ ပေစၥကဗုဒၶါက ရဟန္း၀တ္မွ သင္ေပးမယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ (ဒီအျဖစ္မ်ိဳးကုိလယ္တီဆရာေတာ္လည္းျဖစ္ခဲ့တယ္ေနာ္။ ဒီကမာၻမွာ သုိ႔မဟုတ္ ဒီသံသရာမွာ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး မရွိပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက လူတေမ့အခ်ိန္မွာ ထပ္ကာ ထပ္ကာျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ မေရာက္ဖူးတဲ့ တစ္ေနရာရာကုိ ေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီေနရာေရာက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားအရင္က ေရာက္ဖူးသလုိလုိျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခု ခင္ဗ်ားေရွ႕မွာျဖစ္ပ်က္တယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး ခင္ဗ်ားတစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးေပမယ့္ ခင္ဗ်ားဒီအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးႀကံဳဖူးသလုိလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေတြဟာ လူတေမ့အခ်ိန္မွာ ပံုစံတူျဖစ္ပ်က္ၾကတာပါပဲ။ သိပၸံပညာရွင္ေတြ ဒီလုိျဖစ္ေပၚတဲ့စိတ္မ်ိဳးကုိ သူတုိ႔ ေလ့လာခဲ့ပါေသးတယ္။ အေျဖထြက္မလာပါဘူး) သုသိမအေၾကာင္း ဆက္ၾကဦးစုိ႔ရဲ႕။ သုသိမကုိ ပေစၥကဗုဒၶါက ဒီလုိ၀တ္ ဒီလိုေနဆုိၿပီး သင္တာကုိ သုသိမက ပညာရဖုိ႔ သင္ငါ့ကုိ ဘာခုိင္းခုိင္းဆုိၿပီး လုိက္ေနပါတယ္။ ၀ိပႆနာ႐ႈခုိင္းေတာ့လည္း ႐ႈပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ သုသိမဟာလည္း ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါး ျဖစ္လာပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သုသိမမွာ အသက္တုိဖုိ႔ေရွးကံတစ္ခု ပါလာပါတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အႏုပါဒိေသသပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူပါတယ္။ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြက အ႐ုိးစုကုိ ေစတီတည္ထားပါတယ္။ သခၤပုဏၰားက ငါ့သားသြားတာၾကာၿပီ။ ဘာျဖစ္ေနလဲ မသိဘူးဆုိၿပီး တကၠသုိလ္ကုိ လုိက္သြားပါတယ္။ တကၠသုိလ္ေရာက္ေတာ့ ေတြ႕တဲ့သူကုိေမးၾကည့္တယ္။ သုသိမဆုိတဲ့ ပညာသင္လာတဲ့ ေကာင္ေလးကုိ သိပါသလား ေပါ့။ လူေတြက သူ႔ကုိ ဒီလုိရွင္းျပပါတယ္။
“သုသိမလား ။ ဆရာႀကီးဆီမွာ ေဗဒင္သင္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေဗဒင္အဆံုးကုိ တတ္ေျမာက္တဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးဆီမွာ ရဟန္းျပဳတယ္။ ေနာက္ ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္ရၿပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားပါတယ္။ ဟုိမွာ တည္ထားတာ သူ႔ေစတီေပါ့” ဆုိေတာ့ သခၤပုဏၰားဟာ ေစတီဆီေျပးၿပီး သူ႔သားေစတီမွာေပါက္ေနတဲ့ ျမက္ေတြကုိ ေစတီကုိ ရွင္းလင္းေစခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ ျမက္ေတြႏႈတ္ၿပီး ငုိယုိေနပါေတာ့တယ္။ ဖုန္မထေအာင္ သဲျဖဴးတယ္။ ပန္းပြင့္ေတြကို ျဖန္႔က်ဲပါတယ္။ ေစတီကုိလည္း ေနာက္ဆံုးထီးေတာ္တင္ပါတယ္။
ေမးခြန္းမေမးျဖစ္တာၾကာပါၿပီ။
ေမးခြန္း ။ ။ ဒီ သခၤပုဏၰားဇာတ္မွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္က ဘယ္သူလဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕အရင့္အရင္ပုိစ့္ေဟာင္းေတြကုိ Myanmar Blogger Society မွာတင္ထားပါတယ္ ။ ေနာက္ေတာ့ ဒီမွာ တစ္စုတစ္စည္းတည္းဖတ္ႏိုင္ေအာင္ တင္ေပးပါဦးမယ္ခင္ဗ်ာ
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?