ေဆးဆုိတာ ခါးတယ္
အတုေတြက တူလာေတာ့လည္း
အတူေတြက လုိက္တုရေတာ့တာပ
အမွန္တရားက ခါးတယ္ဆုိရင္
အမွားကေတာ့ ခ်ိဳမွာပဲ
လူေတြကလည္း သကာကုိပဲ ႀကိဳက္တယ္ေလ
သဒၶါေတြ လြန္ထားၾကေလေတာ့
တဏွာကၽြန္လုိ႔ အေခၚမခံရေအာင္
တားတဲ့သူ လူယုတ္မာ ျဖစ္ကေရာပဲ
(႐ႈး – တုိးတုိး သိရင္ တိတ္တိတ္ေန)
ဆုတ္ကပ္ကုိ အျပစ္မဆုိေတာ့ပါဘူး
႐ုပ္ဓာတ္ေတြ မြဲသထက္ မြဲဦးမွာမုိ႔
ဘ၀ယာဥ္ေၾကာတစ္ခုလံုး
(ကၽြမ္းထုိး ေမွာက္ခံုျဖစ္ေအာင္)
မုသားေတာထဲ
ဂီယာ တစ္ခ်က္ထပ္ထုိးလုိက္ေစဦး။
သက္ေသ
စကားလံုးေတြနဲ႔ ဘ၀ကုိ
ခ်ဳပ္႐ုိးလုပ္ထားလည္း
ဉာဏ္နည္းတဲ့သူေတြ ယံုမွာပဲ
အဘိဓာန္ကုိ အံစာတံုးလုပ္ႏုိင္ရင္
ခင္ဗ်ားတုိ႔ လည္တာေလာက္ေတာ့
သနားသေပါ့
ကံၾကမၼာနဲ႔ လက္ရည္တူ မတူ
သူမသိခဲ့ေပမယ့္
ဘီလူးဆုိတဲ့ သီခ်င္းလည္း
ပန္းပြင့္ေစႏုိင္ေၾကာင္း သူသိတယ္
ကုိယ္ခ်လုိက္ရတဲ့ သက္ျပင္းကုိ
ကုိယ္ယံုၾကည္ၾကတဲ့တစ္ေန႔
ခင္ဗ်ားတုိ႔
မ်က္ရည္အစစ္ေတြ မက်မိေစနဲ႔။
အထက္ပါ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္က မုသားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စပ္ဖူးတဲ့ ကဗ်ာႏွစ္ပုဒ္ပါ။
မုသာ၀ါဒ။ ကံသံုးပါးထဲမွာ ဘယ္ကံ အျပစ္ႀကီးလဲလုိ႔ ေမးၾကေတာ့ ၀စီကံလည္း အျပစ္ႀကီးေၾကာင္း ပါတဲ့ခင္ဗ်ာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ပါရမီျဖည့္စဥ္ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး မုသာဝါဒကို ဘယ္ေသာအခါမွ မက်ဴးလြန္လုိ႔ပါပဲ။
မုသာ- ဆုိတာ မဟုတ္မမွန္တဲ့ ၀တၳဳအေၾကာင္းအရာ။ ၀ါဒ-ဆုိတာ အဲဒီ မဟုတ္မမွန္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကုိ ဟုတ္မွန္သလုိ တကယ္လုိလုိ လွည့္ပတ္ေျပာတာ။
တစ္နည္းက မုသာ-ဆုိတာ လိမ္လည္ေျပာသူရ႕ဲ မဟုတ္မမွန္တဲ့ မွားေနတဲ့ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ။ ၀ါဒ-ဆုိတာက အဲဒီအမူအရာေတြနဲ႔ သူတပါးကုိ သိေစတာကုိ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။
မုသာ၀ါဒ – မုသားေျပာတုိင္းေတာ့ အျပစ္မႀကီးပါဘူး။ ဒီလုိေလ။ ကုိယ့္ဆီမွာ ပစၥည္းတစ္ခုခု လာေခ်းတယ္။ ရွိေနရက္သားနဲ႔ မေပးခ်င္လုိ႔ ေပးလုိ႔ မျဖစ္လုိ႔ မရွိဘူး ေျပာလုိက္တာမ်ိဳးဟာ အျပစ္မရွိပါဘူး။ ကုိယ္က မုသားေျပာလုိ႔ အက်ိဳး မယုတ္သြားဘဲ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ တစ္ခုခု ရသြားတာမ်ိဳး ဆုိရင္လည္း အျပစ္မႀကီးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ငယ္က အေမ့ကုိ ေစ်းအျပန္ မုံ႔၀ယ္ဖုိ႔ ပူဆာလုိက္တယ္။ အေမက ေမ့လာလုိ႔ျဖစ္ျဖစ္။ ေငြ အဆင္မေျပေတာ့လုိ႔ ျဖစ္ျဖစ္ မ၀ယ္ျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိပါေတာ့။ “အေမ မုန္႔ေရာ” ဆုိေတာ့။ “အုိ ေစ်းသည္ႀကီး မုိးရြာတုန္း ေရပါသြားတယ္” လုိ႔ ညာလုိက္တယ္။ ဒီလုိ စိတ္သက္သာရာ ရေစတဲ့ လိမ္ညာမႈမ်ိဳးေတာ့ အျပစ္မႀကီးပါဘူး။ (အျပစ္ မႀကီးဘူးလုိ႔ ေျပာတာေနာ္။)
ကုိယ္က မုသားေျပာလုိက္လုိ႔ တဖက္သားမွာ အက်ိဳးယုတ္သြားရင္ေတာ့ (ဒါမွ မဟုတ္) အက်ိဳးယုတ္သြားေအာင္ ေစတနာဆုိးနဲ႔ ေျပာဆုိတာမ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ တဖက္သားမွာလည္း တကယ္ အက်ိဳးစီးပြား ပ်က္စီးသြားခဲ့မယ္ဆုိရင္ မုသာ၀ါဒေျမာက္ပါတယ္။ ကံအထေျမာက္တယ္ ေပ့ါဗ်ာ။ ကံအထေျမာက္ရင္ေတာ့ မေကာင္းက်ိဳးကုိ က်ိန္းေသခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းက်ိဳးက အပါယ္ကုိ လားရမယ့္ မေကာင္းက်ိဳးပါပဲ။ လူေတြက သိပ္ပါး သိပ္လည္တယ္။ အပါးလည္ေတာ့ အပါယ္လားၾကေပေရာ႔ဗ်ာ။
မုသားေျပာတယ္ဆုိတာ ခႏၶာကုိယ္ အမူအရာ (လူတစ္ေယာက္ကုိ လက္နဲ႔ ေခါင္းနဲ႔ ေျခနဲ႔ မ်က္ႏွာအေနအထားနဲ႔ တစ္ခုခုန႔ဲ) ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္ လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ ေဘာလ္ပင္ ဦးထုပ္ စတာေတြနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏႈတ္ကေန တုိက္႐ုိက္ေျပာတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မုသားေျပာတယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
တခ်ိဳ႕ဘာသာေရး က်မ္းျပဳ ဆရာေတြက ဒီလုိ ယူဆတယ္။ မိမိကုိယ္တုိင္ မေျပာဘဲ တျခားသူကုိ ေျပာခုိင္းတာ၊ စာကေန လိမ္ၿပီးေရးလုိက္တာ၊ နံရံ၊ ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဖုန္းကေန ေျပာဆုိတာ၊ အင္တာနက္စတာေတြကေန မုသားစကားေရးသားထားတာ တု႔ိကုိပါ မုသား ေျပာတာလုိ႔ ယူဆၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မုသားေျပာတယ္ ဆုိတာ သစၥာတရား မရွိျခင္း၊ စကားအားျဖင့္ ခုိင္မာမႈ မရွိျခင္း၊ ေလာကႀကီးကုိ ခၽြတ္လြဲေစျခင္းပါပဲ။ သိပ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းဟာ ပါရမီျဖည့္စဥ္ ကာလအတြင္းမွာ မုသားစကားကုိ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် မေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
အရင္ကၽြန္ေတာ့္ sidebar မွာ တင္ထားတဲ့ စာသားေလးကုိ ျပန္တင္ျပပါရေစ။
“ခုေခတ္မွာ မုသားစကားေျပာသူေတြ အလုပ္အားျဖင့္ လွည့္စားေနသူေတြ ထိပ္တန္းပုဂၢိဳလ္မွစ၍ အလြန္မ်ားေန၏။ စကားျဖင့္ ေျပာ႐ံုသာမက အလုပ္အားျဖင့္ လွည့္စားျခင္းသည္လည္း ေလာကကုိ အထင္မွားေစျခင္း ပင္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ သူမ်ား အထင္ႀကီးေအာင္ ဟန္လုပ္၍ ေနေသာ သူေတာ္ေယာင္ႀကီးမ်ား တုိင္းသူျပည္ျပည္သားကုိျဖစ္ေစ ဆုိင္ရာ လူအမ်ားကုိ ျဖစ္ေစ၊ အထင္မွားေအာင္ ေျပာဆုိ ျပဳလုပ္ေနေသာ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား မိမိမယံုၾကည္ေသာ အရာကုိ သူတပါးကုိ ယံုၾကည္ေအာင္ ေဟာေျပာေနေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ေလာကကုိ လွည့္စားသူ မုသားေျပာသူဟူ၍ခ်ည္း မွတ္ပါ”
(သီ-ဘာ-ဋီ-ပ-ႏွာ-၄၆၀)
မုသားေျပာရင္ ႐ုပ္ဆင္း မလွဘူးဗ်ာ။ ကုိယ္သဏၭာန္ ဆုိးတယ္ဗ်ာ။ အေသြးအသား ညံ့မယ္ဗ်ာ။ အာပုပ္နံ႔ထြက္မယ္ဗ်ာ။ ၾသဇာ မရွိဘူးဗ်ာ။ လူၾကည္ညိဳ မခံရဘူးဗ်ာ။ မ်က္ႏွာညိဳးမယ္ဗ်ာ။ ဒါပဲ။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.