သူတပါးအက်ိဳး ပ်က္စီးရာကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ မလုပ္နဲ႔ မေျပာနဲ႔ မႀကံနဲ႔ ဟူေသာ မင္းကြန္းဆရာေတာ္၏ ၾသ၀ါဒေတာ္ကုိ ဦးထိတ္ပန္ဆင္လွ်က္
တြံ ဒုႆီေလာ တ၀ါစရိေယာ ဒုႆီေလာ ဣဒဥၥိဒဥၥ တယာ ကတံ၊ တ၀ါစရိေယန ကတႏၲိ ၀ုေတၱ။ တုဏွီဘူေတာ အဓိ၀ါေသတိ၊ အာသကၤနီေယာ ေဟာတိ၊ တသၼာ မေနာပေဒါသံ အကတြာ အ၀ေဏၰာ နိေဗၺေဌတေဗၺာ။
အဘူတံ အဘူတေတာ နိေဗၺေဌတဗၺံ “ဣတိေပတံ အဘူတံ၊ ဣတိေပတံ အတစၧံ၊ နတၳိေစတံ အေမွသု၊ န စ ပေနတံ အေမွသု သံ၀ဇၨတီ”တိ။
ဒီ။ ႒။ ၁။ ႏွာ-၅၃
သင့္သည္ သီလမရွိ။ သင္၏ ဆရာသည္ သီလမရွိ။ ဤမည္ေသာ ဤမည္ေသာ အမႈကုိလည္း သင္လည္း ျပဳအပ္ၿပီ ။ သင္၏ ဆရာလည္း ျပဳအပ္ၿပီ ဟု စြပ္စြဲလာေသာ စကားကုိ တုန္႔ျပန္မႈ မျပဳဘဲ ဆိတ္ဆိတ္ ေနလွ်င္ “ဟုတ္လုိ႔သာ ခံေနတာပဲ” ဟု ယံုမွားစရာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဒါသမဖက္ အမွန္တရား သက္သက္သုိ႔ ေရွး႐ႈကာ ေျဖရွင္းမႈ ျပဳရမည္။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ သင္စြပ္စြဲေသာ စကားသည္ မဟုတ္၊ သင္စြပ္စြဲေသာ အေၾကာင္းအရာသည္ ငါတုိ႔၌ မရွိဟု မဟုတ္သည္ကုိ မဟုတ္သည့္အတုိင္း ေျဖရွင္းရမည္။ (ေျဖရွင္းဟူသည္ ထုိအျပစ္ေျပာေသာ စကားကုိ ဖယ္ရွားျခင္းတည္း
(-သီ-ဘာ-ဋီ-၁။ ၃၃၄)
ဘုရားရွင္က ဒီလုိမိန္႔ၾကားထားတဲ့အတြက္ “ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္က ဆြမ္းေလာင္းအသင္းမွ ေငြမ်ားကုိ မတရား ယူငင္သံုးစြဲကာ အမ်ားကသိသြားသျဖင့္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနသည္” ဟူေသာ စြပ္စြဲခ်က္သည္ မမွန္ကန္ေၾကာင္း အမ်ားသိေအာင္ ေၾကျငာလုိက္ပါသည္။ “ငါ ပါးစပ္တစ္ခ်က္ ဟလုိတာနဲ႔ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ ဘာျဖစ္သြားမယ္ဆုိတာ မသိဘူးထင္တယ္” ဟူေသာ ၎၏ ဇနီးျဖစ္သူ ႏြယ္နီ၏ စကားကုိမ်ိဳးေတာ့ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္တြင္ ေရွ႕လူျမင္ရာေရာ ေနာက္ကြယ္ လူသိမခံႏုိင္စရာ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာ မရွိသျဖင့္ ဟေစသတည္းဟု ေျပာလုိက္ပါသည္။
ဒကၡိေဏယ်၀ိဘဂၤသုတ္မွ “၀ိေစယ် ဒါနံ ဒါတဗၺံ၊ ယတၳ ဒိႏၷံ မဟပၹလံ” အလႉခံကုိ ေရြးခ်ယ္၍ လႉဒါန္းပါမွ အက်ိဳးမ်ားမည္ဟုလာေသာေၾကာင့္ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္က မွန္းလႉရမ္းလႉမလုပ္နဲ႔ ဟူေသာ ပုိစ့္ကုိ တင္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိပုိစ့္က ပုိစ့္အခ်ိဳ႕ကုိ ဖ်က္လုိက္ၿပီးေနာက္ အခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ား ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ပေယာဂမပါေစလုိသျဖင့္ တင္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။
မဟာ ဗုဒၶ၀င္၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေ၀ႆႏၲရာဘ၀၌ သီလစုိးစဥ္းမွ်မရွိေသာ ယုတ္မာေသာ ပုဏၰားကုိ သားႏွင့္ သမီးကုိ လႉဒါန္းခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒကၡေဏယ် ၀ိဘဂၤသုတ္မွ တရားေတာ္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ အျပဳအမူသည္ ကေျပာင္းတိ ကေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနပံုကုိ မင္းကြန္းဆရာေတာ္မွ ဒကၡိေဏယ်သုတ္က သာမန္နတ္လူတုိ႔အတြက္ ေဟာခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဘုရားေလာင္းအျပဳအမူျဖစ္သည့္ သီလမရွိေသာ သူကုိ လႉဒါန္းျခင္းသည္ ပါရမီရွင္တုိ႔၏ ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပထားပါသည္။
ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္သည္ ပါရမီရွင္မဟုတ္ပါ။ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ေရွ႕တြင္ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္လႉထားေသာ ပစၥည္းအား ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္မ်က္ႏွာကို တစ္ခ်က္မငဲ့ဘဲ ဇနီးအား ေပးလုိက္ျခင္းမ်ိဳးကုိ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္ သည္းမခံႏုိင္ပါ။ မွန္ပါသည္။ ေဂ်ဂ်ဴ၀ုိင္သည္ ဘုရားျဖစ္ရန္ ဆုပန္ထားသူ သာ၀ကျဖစ္ရန္ ပါရမီျဖည့္ေနသူ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မိမိလႉဒါန္းေသာ အလႉအေပၚ စိတ္မျပတ္ႏုိင္ပါ။
သစ္ပင္တြင္ အျမစ္၊ ပင္စည္၊ အကုိင္းအခက္ရွိသကဲ့သုိ႔ လူတြင္ အသိပညာ၊ ရာထူးဂုဏ္၊ ကုိယ္က်င့္ဟူ၍ ရွိ၏။ လူေတြ သစ္ပင္တစ္ပင္ကုိ ၾကည့္ေသာအခါ ပင္စည္ပုိင္း၊ အကုိင္းအခက္ပုိင္းဟူ၍ ျမင္သကဲ့သုိ႔ လူကုိလည္း အသိပညာပုိင္း ရာထူးဂုဏ္သိမ္အပုိင္းကုိသာျမင္၍ အျမစ္ပုိင္းျဖစ္ေသာ ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္းကုိ မျမင္။ ထုိအခါ မိမိလည္း အကာမွ်သာ ျပန္ရမည္ျဖစ္၏။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ဆင္မင္းဘ၀ျဖစ္စဥ္က သကၤန္းေၾကာင့္ ေဒ၀ဒတ္ေလာင္း မုဆုိးကုိ မသတ္ခ့ဲပါ။ ႂကြက္မင္းဘ၀တြင္ေတာ့ ေျမေခြးယုတ္ကုိ ႂကြက္အမ်ိဳးကုိ ငဲ့ညႇာခဲ့သျဖင့္ သတ္ခ့ဲသည္။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ရဟန္းသံဃာထုအတြက္ ဤပုိစ့္ကုိ တင္လုိက္ပါသည္။ အားလံုးကုိလည္း ကၽြန္ေတာ့္၏ မိစၧာဒိ႒ိပုိစ့္ကုိ ေသခ်ာစြာ ျပန္လည္ ဖတ္႐ႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ပါသည္။
ေအာက္ပါကဗ်ာကုိ စူးစူးနစ္နစ္ဖတ္ၾကည့္ပါ။
“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကမာၻႀကီးဟာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္
ခုထိ သတ္ပစ္ဖုိ႔ေကာင္းတဲ့လူေတြ ရွိေန႐ံုနဲ႔ပဲ
လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္တယ္
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကမာၻႀကီးဟာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္”
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.