ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ေတြက ၁။ ေလာဘကင္းတဲ့ ရဟႏၲာျဖစ္ရမယ္။ ၂။ ေဒါသကင္းတဲ့ ရဟႏၲာျဖစ္ရမယ္။ ၃။ ေမာဟကင္းတဲ့ ရဟႏၲာျဖစ္ရမယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီေခတ္မွာေတာ့ ေလာဘကင္းေအာင္ က်င့္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေဒါသကင္းေအာင္ က်င့္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေမာဟကင္းေအာင္ က်င့္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိသာ လွဴဒါန္းႏုိင္တ့ဲ အေနအထားမွာ ရွိပါေတာ့တယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မေရြးဘဲ လွဴဒါန္းႏုိင္ရင္ေတာ့ ပုိေကာင္းတာေပါ့။ ဘုရားရွင္ကလည္း အဲဒီလုိပဲ ေဟာထားပါတယ္။ နဂုိရ္ေစတနာသဒၶါတရား ထက္သန္သူျဖစ္ေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူ႔ကုိ မဆုိ လွဴဒါန္းႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ နဂုိရ္ေစတနာကမွ ခပ္ယိုင္ယုိင္ဆုိရင္ေတာ့ ပထမေျပာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိပဲ ေရြးလွဴသင့္ပါတယ္။
ဒီေန႔ျမန္မာ့ ဘေလာ့ဂါေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အလွဴအဒါန္းေတြဘက္ စိတ္၀င္တစား ျပဳလုပ္လာၾကတာေတြ႕လုိ႔ ဒီပုိစ့္ေလးကုိ ေရးလုိက္တာပါ။ ဘေလာ့ဂါေတြ စဥ္းစားရမွာက ငါ့မွာ ေစတနာသဒၶါတရားေတြ ခုိင္ၿမဲၿပီလားဆုိတာပါပဲ။ “တဒါ ဟိ ဒါနံ နိေႆသံ၊ ကုေမၻာ ၀ိယ အဓိကေတာ” ဆုိသလုိ အုိးကုိ သြန္ေမာက္လုိက္သလုိ စိတ္ထားႏုိင္ပါရဲ႕လား။ ကုိယ္လွဴထားတဲ့ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ကုိၾကည့္ၿပီး အက်ိဳးဆက္က အဆုိးဘက္ကုိ ဦးတည္သြားမယ္ ဆုိရင္ေကာ ပရေစတနာ ခုိင္ၿမဲႏုိင္မလားဆုိတာကုိပါပဲ။ အဆိပ္ပင္ကုိ ေရေလာင္းလုိက္သလုိ ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ေကာ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလျခင္းဆုိၿပီး ယူႀကံဳးမရျဖစ္မယ့္ အေနအထားမွာ ရွိလားဆုိတာပါပဲ။ ေစတနာ မခုိင္ဘူးဆုိရင္လည္း စံုစမ္းေမးျမန္းၿပီးမွ လွဴဒါန္းရင္ ပိုေကာင္းတယ္။
ဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းကေပါ့။ သိပ္ၿပီး ေခ်ာေမာတဲ့ မင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ ေႁမြေတြကုိ ကုိယ္ေပၚပတ္ၿပီး အဇာတသတ္အခန္းထဲ ၀င္ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဇာတသတ္ဟာ ဘာမွ မစူးမစမ္းေတာ့ဘဲ ေဒ၀ဒတ္လုပ္ျပတာကုိ အထင္ႀကီးသြားတယ္။ ေလးစားသြားတယ္။ သူတကယ္လုပ္ႏုိင္တာပဲဆုိၿပီး ထင္သြားတယ္။ ဘေလာ့ဂါေတြ သတိထားရမွာက တကယ္လုပ္တဲ့သူေတြဟာ မေၾကျငာဘူးဆုိတာပါပဲ။ အဲဒီကေနစၿပီး အဖသတ္တဲ့အထိ အဇာတသတ္ မွားခဲ့ပါတယ္။ လုပ္ျပတာကုိ တကယ္ထင္မိတဲ့ အတြက္ကေလးေၾကာင့္ပါပဲ။
အဲဒါေၾကာင့္ ဘေလာ့ဂါေတြ ေစတနာခုိင္ပါရဲ႕လားလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမးရတာပါ။ သံဃာေတာ္မွာ လုပ္ငန္းႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းက ဂႏၴဓူရႏွင့္ ၀ိပႆနာဓူရပါပဲ။ ဂႏၴဓူရလုပ္မယ္ဆုိရင္လည္း ပရိယတၱိပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပရဟိတလုပ္တာ ေတြလည္း ေနာက္ပုိင္း ေခတ္အေျခအေနအရ ေပၚေပါက္လာတယ္။ ဟုတ္ၿပီ။ ပရဟိတလုပ္ေနသူေတြ ကေကာ သူ႔လုပ္ငန္းအေပၚ စိတ္ေစတနာ တကယ္ထက္သန္ရဲ႕လား။ ရည္ရြယ္ခ်က္ မွန္ကန္ပါရဲ႕လား။ အဲဒါေတြအေပၚ အေျပာနဲ႔ လုပ္ျပ႐ံုနဲ႔ ယုံၾကည္လုိ႔ မရတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိတတ္ပါေသးတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုဗၺေစတနာေတြ ထက္သန္ခဲ့ၾကပါမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အလွဴတစ္ခု လုပ္စဥ္မွာ မလွဴခင္ လွဴသင့္တယ္ မလွဴသင့္ဘူးလုိ႔ ဆံုးျဖစ္ခ်ိန္ စိတ္ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနခဲ့ရင္ ပုဗၺေစတနာ ပ်က္ပါတယ္။ ကုသမင္းသား အေလာင္းဟာ ပုဗၺေစတနာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ့တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ပဘာ၀တီက ကုသၾကာခူးေနခ်ိန္မွာ ေတြ႕လုိက္ေတာ့ ဘီလူးလုိ႔ ထင္သြားတယ္။ ေကာသလမင္းက သူေဌးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စည္းစိမ္ကုိ သိမ္းၿပီး ဘုရားရွင္ကုိ ၀င္ကန္ေတာ့တယ္။ ဘုရားရွင္က ဘယ္က ျပန္လာပါသလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ သူေဌးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စည္းစိမ္ကုိ သိမ္းဆည္းၿပီး ျပန္လာေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ဘယ္လုိသူေဌးလဲ ဆုိတာကုိလည္း ေကာသလက ေလွ်ာက္တယ္။ ခ်မ္းသာလြန္းေပမယ့္ ဆန္ျပဳတ္ပဲေသာက္တယ္။ ဖ်င္ၾကမ္းပဲ ၀တ္တယ္။ အျပင္ထြက္ရင္ ေနပူမွာစုိးလုိ႔ ဆုိၿပီး ပိန္းရြက္ မုိးတယ္။ ဒီေလာက္ခ်မ္းသာၿပီး ဒီေလာက္ ဘာလုိ႔ကုိယ့္၀မ္း ကုိမသဒၶါေအာင္ ျဖစ္ေနရသလဲ လုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ေတာ့ ပရေစတနာ ခ်ိဳ႕တဲ့ခဲ့လုိ႔ လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ မုဥၥေစတနာကလည္း အေရးႀကီးတယ္။ ဒဒံ စိတၱံ ပသာေဒတိ လွဴေနစဥ္မွာ စိတ္ၾကည္လင္ေနရမယ္တဲ့။ ဆုိလုိတာက တစ္ခုခုကုိ လုိခ်င္တပ္မက္ စိတ္လံုး၀ကင္းေနရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဒီပစၥည္းေၾကာင့္ ဒီ၀တၳဳေၾကာင့္ သူအက်ိဳးရွိပါေစ လုိ႔သာ စိတ္ထဲထားရပါမယ္။ အလွဴဒါနျပဳတုိင္း တူေသာ အက်ိဳးရပါတယ္။ ဘယ္လုိ တူေသာ အက်ိဳးရခ်င္ပါသလဲ။ ဆြမ္းလွဴရင္ ဆြမ္းစားလုိ႔ရရွိတဲ့ အက်ိဳးကုိ ျပန္ရပါတယ္။ ေရလွဴရင္ ေရေသာက္လုိ႔ ရရွိတဲ့ အက်ိဳးကုိ ျပန္လည္ရရွိပါတယ္။ ဒါေလာက္ေလးပဲလား လုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ ေစတနာ အရင္းခံၿပီး ျဖစ္တည္လာတဲ့ ကံအေပၚလည္း မူတည္ပါတယ္။ လူေျပာ သူေျပာ မ်ားပါတယ္။ ေညာင္ေစ့ေလာက္လွဴရင္ ေညာင္ပင္ေလာက္ ကုသုိလ္ရပါတယ္တ့ဲ။ အဲဒါက ၀ိေစယ် ဒါနံ ဒတြာန၊ သတၱာ ဂစၧႏၲိ သုဂတႎ ဆုိသလုိ ေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းမွ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ဟာ ပါရမီျဖည့္စဥ္ကာလ အေလာင္းေတာ္ဘ၀မွာ ကုသုိလ္ဒါနျပဳခဲ့တယ္။ အႀကီးအက်ယ္လွဴခဲ့တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ဘ၀အျဖစ္န႔ဲရယ္လုိ႔ လက္ခ်ိဳးေရတြက္ လုိ႔ရခဲ့ပါတယ္။
အလွဴရွင္လက္ႏွစ္ဖက္
ေကာင္းမႈရွင္ လက္ႏွစ္ဖက္
ပက္လက္လက္ ခံထားပါ
ေစတနာ သဒၶါထက္
ဒီႏွစ္ခ်က္ ေျပာတာပါ
ငါစြဲဖ်က္ သူစြဲခြါ
လွဴဆဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ပုိး
ငါ သူစြဲ အယူလြဲ ဒိ႒ိတဏွာက
ခ်ိတ္မိရာ ဇြတ္၀င္ဆြဲခဲ့လွ်င္
လြဲကေရာ ေကာင္းက်ိဳး။
အလွဴခံလက္ႏွစ္ဖက္
အလွဴခံ ထက္တန္ခုိး၀
လက္ႏွစ္ဖက္ မုိးထားလုိက္ပါ
သီလ ေမတၱာ ဒါႏွစ္ဖက္
စြာဖုိ႔ ထက္ဖုိ႔ ေျပာတာပါ
သမာဓိ စ်ာန္၀င္ကာ
ဉာဏ္ပညာကုိလည္း အလွပ်ိဳး
သိကၡာက် ဗလာႏွင္
စိတ္မွာက် တဏွာထင္လုိ႔
မိစၧာအျမင္ ေရွ႕႐ႈခဲ့လွ်င္ျဖင့္
ေပးေသာဆု တစ္ပြဲမွ မတုိး။
မဟာေဗဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကဗ်ာ့နန္းေတာ္စာအုပ္ထဲက ကဗ်ာမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ပန္းမ်ားလွသလုိ လူ႔ဘ၀သည္လည္း လွပါ၏
ပန္းမ်ားေမႊးသလုိ လူ႔ဘ၀သည္လည္း ေမႊးပါ၏
လွေသာ ေမႊးေသာ ပန္းမ်ားကုိ လူ႔ဘ၀၌
ထုိက္ထုိက္တန္တန္အသံုးခ်၍ ရသလုိ
လွေသာ ေမႊးေသာ လူ႔ဘ၀မ်ားကုိလည္း
ေလာက၌ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသံုးခ်၍ ရပါ၏။
ဘုရားတင္၍ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ ပန္းမ်ားကုိ
ေလာက၌ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသံုးခ်သလုိ
ေလာကအတြက္ ပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ မိမိဘ၀ကုိ
ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသံုးခ်၍ ရပါ၏ …
ဆုိတဲ့ ဦးေရႊေအာင္ရဲ႕ ဓမၼပဒစာအုပ္ကုိ လွန္လွန္ျခင္း ေတြ႕ရတဲ့ ပုပၹ၀ဂ္က စာသားလုိ ဘ၀ကုိ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ အသံုးခ်ႏုိင္ပါေစေသာ္….