ကၽြန္ေတာ္ ဒီတရားေတာ္ကုိ ေရးမျပခင္ ျမစ္ႀကီးနားက စာေရးဆရာ ပန္းဒကာ ကုိတင္ျမင့္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ထဲက စကားေလးတစ္ခြန္းကုိ ကုိးကားပါရေစ။ အက်ဥ္းပဲေျပာပါမယ္။
သူက နိဗၺာန္ ဆုိတာ နိဗၺာန ဆုိတဲ့ ပါဠိက လာတယ္။ ဥပုသ္ ဆုိတာ ဥေပါသထ ဆုိတဲ့ ပါဠိက လာတယ္ စသျဖင့္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ား ယူသံုးထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔သာဆုိင္တဲ့ ေ၀ါဟာရ မ်ားကုိ ထုတ္ျပသြားပါတယ္။ အခု နိဗၺာေရာက္ေၾကာင္းတရားဆုိေတာ့ ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္ ေၾကာင္းတရားနဲ႔ အမွတ္မွားေနမွာ စုိးရပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားကုိ ခရိယာန္တစ္ဦးက မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကယ္လီဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းမွာ ေဟာခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားပါ။
ႂကြေရာက္လာၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ အေပါင္းတုိ႔
ကၽြန္ေတာ့္အား အသက္အရြယ္ေထာက္ထားၿပီး တရားကုိ ထုိင္ၿပီး ေဟာရသည္ကုိ ခြင့္လြတ္ပါ။ တရားကုိ မ႐ုိေသလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကမွာ တရားဆုိတာ ခရိယာန္ျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဟာေမဒင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္တာပါ။ ဘာသာေရးဆုိတာ ကုိယ့္ဘာသာ တရားတစ္ခုတည္းကုိသာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနဖုိ႔ မေကာင္းပါဘူး။ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ႏုိင္ရမယ္။ ဒါမွသာ ကုိယ့္ဘာသာတရားက ဘယ္လုိ သူမ်ား ဘာသာတရား ရ႕ဲ အယူအဆက ဘယ္လုိ ခြဲခြဲျခားျခားသိႏုိင္ပါမယ္။ သူတပါးရဲ႕ ဘာသာတရားကုိ လုိက္စား က်င့္ႀကံမယ္ဆုိရင္ တုိ႔ကနန္း ဆိတ္ကနန္း အေပၚယံေၾကာ သံုးသပ္႐ံုမွ်ျဖင့္ေတာ့ အႏွစ္သာရကုိ မေတြ႕ႏုိင္ပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာ တရားရဲ႕ အဆီအႏွစ္ကုိ သံုးသပ္ၾကည့္ခ်င္ရင္ ဗုဒၶတရားကုိ နီးနီးကပ္ကပ္ ေလ့လာႏုိင္မွသာ ျမင္ႏုိင္မွာပါ။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အလြန္ သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ ႏူးညံ့ပါတယ္။ လြန္စြာ အႏွစ္သာရရွိပါတယ္။ ဒါကုိ ဘယ္လုိ ႏူးညံ့တယ္။ သိမ္ေမြ႕တယ္။ ဘယ္လုိ အႏွစ္သာရရွိတယ္ ဆုိတာကုိ ေလ့လာၾကည့္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဘုန္းႀကီးမ်ားနဲ႔လည္း နီးနီးကပ္ကပ္ ထိေတြ႕ေပါင္းသင္းမွသာ သူတို႔ရ႕ဲ တရားကို စူးစမ္းရွာေဖြႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးကုိ မၾကည္ညိဳလုိ႔ အနားမကပ္ခ်င္ဘူး။ အနားကပ္ျပန္ရင္ ရွိခုိးေနရမယ္။ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ စကားေျပာရတာ ခက္တယ္။ ခရိယာန္တစ္ေယာက္က ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးနဲ႔ အတူေတြ႕လုိက္ရင္ သူမ်ား အထင္ေသးမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါေရွာင္မွ ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ သူတို႔တရားရ႕ဲ ႏူးည့ံပံု သိမ္ေမြ႕ပံုကုိ ေတြ႕ျမင္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ဘာသာတရား တစ္ခုတည္းကုိ မက္ေမာ တြယ္တာေနမယ္ဆုိရင္ ဗုဒၶဘာသာတရားရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ သိခြင့္ ဆံုး႐ံႈးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားသခင္က ငါမွ တပါး အျခားသူကုိ မရွိခုိးရ…တဲ့။ ဆည္းမကပ္ရ…တဲ့။ ဒါဆုိ မိဘကုိ မရွိခုိးရဘူးေပါ့။ မိဘကုိ ရွိခုိးရင္ အျပစ္ျဖစ္ၿပီေပါ့။ မိဘ ရ႕ဲ ဂုဏ္ေက်းဇူးဟာ အင္မတန္မွ ႀကီးမားလွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူတုိင္းမွာေတာ့ ခံယူခ်က္ တစ္မ်ိဳးစီ ရွိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူဆုိတာ ဒုကၡမ်ားတယ္။ ဆင္းရဲတယ္။ ပူပင္တယ္။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မ်ားတယ္။ လူ႔ဘံုဟာ က်ဥ္းေျမာင္းတယ္။ ဆင္းရဲရွိရင္ ဆင္းရဲက လြတ္တဲ့ နိဗၺာန္ဆုိတာရွိရမယ္ လုိ႔ ဗုဒၶက ယူဆတယ္။ လူ မွ မဟုတ္ပါဘူး။ နတ္ျဖစ္ရင္လည္း နတ္ဒုကၡရွိပါတယ္။ ျဗဟၼာျဖစ္ရင္လည္း ျဗဟၼာဒုကၡရွိပါတယ္။ ဘ၀ဆုိတဲ့ သံသရာမွာ သတၱ၀ါေတြဟာ လူျဖစ္လုိက္ နတ္ျဖစ္လုိက္ ျဗဟၼာျဖစ္လုိက္ ငရဲက်လုိက္ တိရစၧာန္ျဖစ္လုိက္ အသူရကယ္ဘံုသြားလုိက္နဲ႔ တေျပာင္း ျပန္ျပန္ စံုလိုက္ ဆန္လုိက္ ျဖစ္ေနရပါတယ္။ သတၱ၀ါဟာ ဒီ ၃၁ ဘံုက အလြယ္ တကူ မလြတ္ေျမာက္ ႏုိင္ဘူး။ ဗုဒၶက ငါ့ကုိ ရွိခုိးရင္ ေကာင္းကင္ဘံုေရာက္မယ္ လုိ႔ မေျပာခဲ့ဘူး။ လူတုိင္း မေရာက္ႏုိင္ ဘူး။ အားလံုး သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူ ကုိယ့္အေၾကာင္းနဲ႔ ကုိယ္ ၃၁ ဘံုမွာ ဆင္းလိုက္ တက္လုိက္ ဒါေလးပဲ လုပ္ေနရတယ္။ ေျခရာေတြ ထပ္ေနတယ္။ အ႐ုိးခ်င္းထပ္ေနတယ္။ ကုိယ့္ကုိ ျမဳပ္ခဲ့တဲ့ ေနရာခ်င္း ထပ္ေနတယ္။ သတိမထားမိတဲ့ သူအတြက္ကေတာ့ ဒီ ၃၁ ဘံုထဲကေန လူျဖစ္လုိက္ နတ္ျဖစ္လုိက္ တိရစၧာန္ျဖစ္လုိက္ ငရဲဆင္းလုိက္ ျဖစ္ေနမွာပဲ။
သတိမထားမိလုိ႔သာ ရွိတာပါ။ ဒီ ၃၁ ဘံုမွာ က်င္လည္ေနရရင္ ထြက္ေပါက္ဆုိတာ ရွိမွာ ပါပဲ။ ဟုတ္တယ္။ ထြက္ေပါက္ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုလူေတြဟာ ဒီထြက္ေပါက္ကုိ မေတြ႕ႏုိင္ပါဘူး။ ထြက္ေပါက္က ဘာတံုးဆုိေတာ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးပါပဲ။ ဒီမဂၢင္ရွစ္ပါးဟာ ဒီ ၃၁ ဘံုက ထြက္လုိ႔ရတဲ့ အေပါက္ပါပဲ။ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မွ ထဲထဲ၀င္၀င္ ေလ့လာမွ သိႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီ မဂၢင္ရွစ္ပါးကေတာ့
(၁) သမၼာဒိိ႒ိ။
မွန္ကန္စြာ ႐ႈျမင္တတ္ျခင္း၊ မွန္ကန္စြာ ယူဆတတ္ျခင္းပါပဲ။ ကိေလသာ တဏွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြ ဖံုးေနရင္ အမွန္ကုိ မျမင္ႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒါေတြကုိ ျမင္တတ္ဖုိ႔လုိတယ္။
(၂) သမၼာသကၤပၸ။
မွန္ကန္စြာ ႀကံစည္ျခင္း။ ေလာဘ ရမၼက္ကုိလုိက္၍ မွန္ကန္စြာ မႀကံစည္ႏုိင္တာေတြ အတၱကုိ ဗဟုိရ္ျပဳၿပီး မွန္ကန္စြာ မႀကံစည္ႏုိင္တာကုိ ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။
(၃) သမၼာ၀ါစာ
မွန္ကန္စြာေျပာရမယ္။ ခ်စ္ေစလုိ သည္ပါးစပ္ မုန္းေစလုိ သည္ပါးစပ္ ပါပဲ။ မွန္ကန္တဲ့ သစၥာ ဆုိတာ ရွိတယ္။ မုသာ၀ါဒကုိ မသံုးဘဲ မွန္တာကုိသာေျပာရမယ္။
(၄) သမၼာကမၼႏၲ။
မွန္ကန္စြာ လုပ္ကုိင္ရမယ္။ စီးပြားေရး မေတာ္ေလာဘစိတ္ မရွိဘူး။ သူတပါးကုိ ပ်က္စီးေစၿပီး ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ေကာင္းစားမယ့္ အလုပ္မ်ိဳး မလုပ္ရဘူး။
(၅) သမၼာအာဇီ၀
မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးရမယ္။ အသက္ေမြးမႈ မွန္ရဲ႕လား။ ပရိေယသန မူလက ဒုကၡတဲ့။ အသက္ေမြးမႈကုိ ရာႀကံရာမွာ အရင္ဆံုးဒုကၡရ႕ဲ အရင္းအျမစ္က ပရိေယသန ဒုကၡပဲ မဟုတ္လား။ သူမ်ား ဥစၥာကုိ မေတာ္ေလာဘနဲ႔ လုိခ်င္မယ္။ ခုိးမယ္။ တုိက္မယ္ ဆုိတာမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္။
(၆) သမၼာ၀ါယာမ။
မွန္ကန္စြာ လံု႔လထုတ္ရမယ္။ တလြဲဆံပင္ေကာင္းေနၾကလုိ႔ မျဖစ္ေသးဘူး။ ပစၥကၡအတြက္ လံု႔လ။ ေနာင္သံသရာအတြက္ လံု႔လ ရယ္လုိ႔ အားထုတ္ရမယ္။
(၇) သမၼာသတိ။
မွန္ကန္စြာ ေအာက္ေမ့တတ္ရမယ္။ သတိရွိရမယ္။ ဉာဏ္ရွိရမယ္။ မဟုတ္လား။ မမွားခင္က မိမိမွားေတာ့မယ္ဆုိရင္ သတိဆုိတာကုိ အရင္ေပၚေပါက္လာပါေစတဲ့ ။ သတိရွိေတာ့ ဟိရိ ၾသတၱပၸဆုိ တဲ့ ရွက္ျခင္း ေၾကာက္ျခင္းေတြ ရွိလာတာေပါ့။
(၈) သမၼာသမာဓိ။
စိတ္အာ႐ံုထား မွန္ကန္ရမယ္။ စိတ္ထား တည္ၾကည္ရမယ္။ လူ႔စိတ္ကုိ ေမ်ာက္စိတ္လုိ မေမြးရဘူး။ ကတိတစ္လံု မဖ်က္ရဘူး။ မဟုတ္တာကုိ မလုပ္ဘူး။ ငတ္လုိ႔ ေသခ်င္ ေသသြားပါေစ ဆုိတဲ စိတ္အာ႐ံုမ်ိဳး ရွိရမယ္။
ဒီ တရားရွစ္ပါးကို ႀကိဳးစားအားထုတ္မယ္ ဆုိရင္ ၃၁ ဘံုက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မယ္။ ဗုဒၶတရားက ႏူးညံ့တယ္။ သိမ္ေမြ႕တယ္။ အဆီအႏွစ္ နဲ႔လည္း ျပည့္စံုတယ္။ သည္တရားေတြကို က်ဴပ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရ႕ဲ ခရိယာန္တရားနဲ႔ ဉာဏ္ယွဥ္ၿပီး ၾကည့္ႏုိင္မွ မိမိတုိ႔လုိလားတဲ့ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ႏုိင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အသင္တုိ႔အားလံုး ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ ေရာက္ႏုိင္ၾကပါေစ… ေရာက္ၾကပါေစေသာ္….။
“အာမင္” ဆုိတဲ့ အသံဟာ ဘုရားေက်ာင္းတစ္ခံလံုး သိမ့္တုန္သြားခဲ့ပါတယ္။
ဒါပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားျဖတ္ေျပာခ်င္တာက ဒီတရားကို ေဟာၾကားခဲ့သူဟာ ဦးေဖေမာင္တင္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ခရိယာန္အျဖစ္နဲ႔ ေမြးဖြားလာၿပီး ခရိယာန္ အျဖစ္နဲ႔ ေသဆံုးသြား ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔အေၾကာင္းသိခ်င္ရင္ ခရိယာန္စာေရးဆရာမ မေလးလံု ေခၚ လံုမေလး (မသီတာ) သုိ႔မဟုတ္ (လံုမေလးမဂၢဇင္းကုိ တည္ေထာင္ခဲ့သူ) ေရးတဲ့ ဘသက္ရွည္ ဆုိတဲ့ စာအုပ္ကုိ ဖတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္မွာ ႏွစ္ႏွစ္လံုးလံုး ဗုဒၶဘာသာတရားကုိ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္မွ အေမရိကန္မွာ ဦးေဖေမာင္တင္ ေဟာခဲ့တဲ့ အနတၱတရားအေၾကာင္း ဒုကၡအေၾကာင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပသြားပါမယ္။ သူဟာ ေတာ္႐ံု တန္႐ံုဦးေဏွာက္နဲ႔ ဖတ္လုိ႔ နားမလည္တဲ့ အ႒သာလိနီ (ဓမၼသဂၤဏီ အဖြင့္) ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာသုိ႔ ပါဠိကေနတစ္ဆင့္ ျပန္ဆုိခဲ့သူပါ။
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.