လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ အားလံုးေသာ သက္ရွိသတၱ၀ါတုိင္းရဲ႕ လက္ရွိ အေနအထား ျပဳမူေနတဲ့ ဟန္ပန္ရဲ႕ ေနာက္ကြက္က အေထာက္အပံ့အေၾကာင္းဟာ ေဟတုပစၥေယာပါပဲ။ လူတစ္ေယာက္ ေျပာဟန္ဆုိဟန္ေတြက လုိခ်င္တပ္မက္မႈေတြ ပါ၀င္ေနတယ္။ သူ ေလာဘရဲ႕ အေထာက္အပံ့ကုိ အျပည့္အ၀ ရရိွေနတယ္။ လူတစ္ေယာက္ စိတ္ဆုိးေနတယ္။ ဆဲဆုိႀကိမ္းေမာင္းေနတယ္။ ငုိေနတယ္။ လြမ္းေဆြးေနတယ္။ ဒါက်ေတာ့ သူ႔ေနာက္ကြယ္ အေထာက္အပံ့က သူ႔ကုိ ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ ကူညီေပးေနတာက ေဒါသ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ျပဳမူေျပာဆုိမႈက မွားယြင္းလာတယ္။ မုိက္မဲလြန္းတယ္။ ဒါဆုိရင္ သူ႔ေနာက္ကြယ္က သူ႔ကုိ ကူညီျဖည့္ဆည္းေပးေနတဲ့ တရားက ေမာဟပဲ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ မလုိခ်င္ဘူး။ ဥပမာ အေလာင္းေတာ္ ဥဒယဘဒၵမင္းသားဟာ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကုိ မလုိခ်င္ဘူး။ မယ္ေတာ္က ခမည္းေတာ္ဘုရင္ႀကီး နတ္ရြာစံရင္ ဒီသားေလးကုိ ထီးနန္းရေစခ်င္တယ္။ ဒီေတာ့ မိဖုရားတစ္ပါးရွာခုိင္းတယ္။ ဥဒယဘဒၵမင္းသားက မရွာဘူး။ သူေျပာတာက ဘုရင္ႀကီးနတ္ရြာစံသြားရင္ သူေတာထြက္မယ္တဲ့။ ဒါ သူ႔ကုိ အေထာက္အပံ့ေပး ေက်းဇူးျပဳေနတဲ့တရားက အေလာဘ။ သူ႔မွာ တျခားလူမ်ား နန္းရသြားရင္လုိ႔ ေလာဘလည္းမျဖစ္။ မယ္ေတာ္ရ႕ဲ အႀကံအေပၚ ေဒါသလည္းမျဖစ္။ အသိဉာဏ္နဲ႔ ယွဥ္ေနတဲ့ ေမာဟလည္း မျဖစ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါအားလံုးရဲ႕ ဟန္ပန္ကုိ ေနာက္ကြယ္ကေန ေထာက္ပံ့ေပးေနတာ ေက်းဇူးျပဳေပးေနတာကုိ ေရတြက္လုိက္ရင္ ေျခာက္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ ဘာလဲဆုိေတာ့
၁။ ေလာဘ ,
၂။ ေဒါသ,
၃။ ေမာဟ ,
၄။ အေလာဘ ,
၅။ အေဒါသ ,
၆။ အေမာဟ
ဒီေျခာက္မ်ိဳးေပါ့။ ဟိတ္ လို႔ စာလုိေခၚၿပီး ပါဠိလုိ ေဟတုလုိ႔ေခၚတယ္။
လူပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါအားလံုးကို ေထာက္ပံ့ေနတဲ့အတြက္ ေဟတုပစၥေယာ ျဖစ္လာပါတယ္။အဲဒီေျခာက္မ်ိဳးကုိ ထပ္ခြဲလုိက္ရင္ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ က်န္တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ကုသုိလ္နဲ႔ အကုသုိလ္ပါပဲ။ အကုသုိလ္က ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ။ ကုသုိလ္က အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ။ (“အ” ကုိနည္နည္း ဂ႐ုစုိက္ေနာ္) ဒီ ေဟတုပစၥေယာရဲ႕ ေက်းဇူးျပဳပံုက ဘယ္လုိလည္းဆုိေတာ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ သစ္ပင္တစ္ပင္နဲ႔ ႏႈိင္းရင္ ေရေသာက္ျမစ္ဟာ အဲဒီ ေလာဘေဒါသ စတာေတြပဲ။ သူမပါလုိ႔ မျဖစ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.