ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းအားလုံးကုိ ကၽြန္ေတာ္ အၿမဲဆုံးမေလ့ရွိေသာ စကားတစ္ခြန္းမွာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွာ ဘယ္လုိပင္ေနထုိင္ေနသည္ ျဖစ္ေစ ထုိေနထုိင္ခ်ိန္တုိင္း ကုသုိလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္ႏွစ္မ်ိဳးသားျဖစ္ေနသည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ကပ္၍ ေမးတတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက အိပ္ေနခ်ိန္ဆုိရင္ေကာ ကုသိုလ္ျဖစ္သလား အကုသုိလ္ျဖစ္သလား ဟုေမးလာႏုိင္သည္။ အျပင္က သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္ေတာ့္ကုိ မေမးရဲပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ျပန္မေျပာရဲ ေလာက္ဘူးဟု ထင္သည့္သူမ်ားကုိသာ ကၽြန္ေတာ္ၾသ၀ါဒေႁခြတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထားပါေတာ့။ ႂကြားတဲ့အပုိင္းကုိ ထားပါေတာ့။ အိပ္ေနခ်ိန္ အကုသုိလ္ျဖစ္ပါသည္။ လြန္လွခ်ည္လားဟု မေျပာပါနဲ႔။ မလြန္ပါ။ ဘယ္အကုသိုလ္မ်ားျဖစ္သလဲဟု ေမးလွ်င္ ေျဖပါ့မည္။ မေမးေလာက္ဘူးဟု ထင္သျဖင့္ မေျဖေတာ့ပါ။ ဒါဆုိ ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္းစကားပံု အတုိင္း ေနရမည္လား။ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ မအိပ္မေနဆုိလွ်င္ က်န္းမာေရးထိခုိက္ပါမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏူးည့ံသိမ့္ေမြ႕သည္ဟု ပညာရွင္မ်ား ဆုိခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ပါလား။
အိပ္ေနခ်ိန္တြင္ပင္ အကုသုိလ္ျဖစ္သည္ ဆုိလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၏ လူသာဘ၀သည္ အျခားဘာသာမ်ားနည္းတူ အလုိအေလ်ာက္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ၿပီးသား ျဖစ္သြားၿပီ။ ေစတနာဟံ ဘိကၡေ၀ ကမၼံ ၀ဒါမိ ဟူေသာ စကားသည္ အပုိစကားျဖစ္သြားၿပီ။ ဗုဒၶဘာသာ၏ လူသားဘ၀သည္ လြတ္လပ္မႈ မရွိေတာ့။ အိပ္ေနခ်ိန္တြင္ပင္ ေနရင္းထုိင္ရင္း အကုသုိလ္ျဖစ္ေနသည္ဆုိလ်င္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေအာက္တြင္ ေနရသည္ႏွင့္တူသြားၿပီ။ ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အဆုိးျမင္၀ါဒျဖစ္သြားၿပီ ဟုစြပ္စြဲလာဖြယ္ ရွိပါသည္။ (ဟမ္…! ကုိယ့္အမႈ ကုိယ့္ကုိ ျပန္ပတ္ၿပီ)
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ စိတ္သည္ လက္ပ်စ္တတြက္ လွ်ပ္တျပက္အတြင္း ကုေဋတစ္သန္းခန္႔ ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ဟုဆုိေသာ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္တုိ႔ကုိ ျဖတ္သန္းသည္။ တစ္ခ်က္မွ မနား။ တစ္ရက္မွ မနား။ တစ္သက္လံုးလည္း မနား။ ထုိျဖစ္ပ်က္ေနေသာ စိတ္သည္ သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ပ်က္ေနသည္မဟုတ္။ အေဖာ္သဟဲႏွင့္တကြ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္။ သူ႔အေပါင္းပါက ေစတသိက္။ ေစတသိက္ကလည္း သူခ်ည္းသက္သက္ မျဖစ္ျပန္။ စိတ္ကေလးပါမွ ျဖစ္သည္။ မင္းနဲ႔တုိ႔ဘ၀ဟာ ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တစ္ရြက္ျဖစ္တဲ့ စြယ္ေတာ္ရြက္လုိပါကြာ ဟုဆုိရလွ်င္ စိတ္ႏွင့္ ေစတသိက္တုိ႔အတြက္ မမွား။ လူတိုင္းတြင္ စိတ္သည္ အစဥ္မျပတ္စတမ္းျဖစ္ေနသည္။ ထုိ မျပတ္တမ္းသြားေနေသာ စိတ္ေနာက္သုိ႔ လုိက္ေသာ ေစတသိက္တုိ႔က ဤကားကုသုိလ္ ဤကား အကုသုိလ္ဟု ခြဲျခမ္းေပးသည္။ ေစတသိက္ေနာက္သုိ႔လုိက္၍ စိတ္တုိ႔လည္း ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေန႔ကုန္ တစ္ေနခမ္း လႈပ္ရွားထားသမွ် ခႏၶာကုိယ္က ေတာင္းဆုိလာေသာ အခါ ထိန မိဒၶမ်ားျဖစ္လာသည္။ ငုိက္မ်ဥ္းလာသည္။ အိပ္ေပ်ာ္သည္။ ထိန မိဒၶျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္ေစတသိက္ေနာက္ အကုသုိလ္ဘ၀င္စိတ္မ်ား လုိက္၍ ျဖစ္သည္။ ထုိအခါ အိပ္ရင္း အကုသုိလ္ျဖစ္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔၏ အဘုိးအဘြားမ်ားေသာ္လည္းေကာင္း မိဘမ်ားေသာ္လည္းေကာင္း ဆရာေတာ္မ်ား၏ တရားေတာ္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း ဆံုးမတတ္ေသာ စကားေလး တစ္ခြန္းရွိပါသည္။ အိပ္သည့္အခါ ေမတၱာပုိ႔အိပ္ပါ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေမတၱာပုိ႔ရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားေသာအခါ ေမတၱာေစတသိက္ျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။ ထုိအခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အိပ္ရင္းျဖစ္ေနေသာ ေမတၱာေစတသိက္ေနာက္သုိ႔ လုိက္ေနေသာစိတ္သည္ ကုသုိလ္ဘ၀င္စိတ္မ်ား ထပ္ခါထပ္ခါ ျဖစ္သြားပါမည္။ အိပ္ရင္းပင္ ကုသုိလ္ရသည္။ ေကာင္းလုိက္သည့္ျဖစ္အင္။
ဘုရားရွင္ ေဟာထားသည့္ စကားေတာ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားက စကားပံုတစ္ခု လုပ္ထားသည္။ “စိတ္သာရွင္ေစာ ဘုရားေဟာ” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားအားေနရင္း အကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္ မည္ကဲ့သုိ႔ ေနထုိင္မည္နည္း။ အိပ္ေနရင္း အကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္ မည္သုိ႔ ေနထုိင္မည္နည္း။ ဘာ၀နာ တစ္ခုခု ပြားမ်ားေနရမည္။ ထုိသုိ႔ ပြားမ်ားေနျခင္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အျမင္သည္ ေကာင္းေသာ အျမင္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေတြးသည္ ေကာင္းေသာအေတြး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စိတ္ကူးသည္ ေကာင္းေသာ စိတ္ကူးျဖစ္သြားမည္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ယေန႔ျဖတ္သန္းေနရေသာ ေကာင္းေသာ ဘ၀သည္လည္းေကာင္း ဆုိးေသာဘ၀သည္လည္းေကာင္း မေန႔က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ အေတြးအျမင္နဲ႔ စိတ္ကူးမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယင္းအတြက္ မနက္ျဖန္ကုိ ျဖတ္သန္းဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သည္ကေန႔ မည္သုိ႔ ေနထုိင္မည္နည္း။ ေမတၱာဘာ၀နာ၊ ဗုဒၶါႏုႆတိစေသာ ဘာ၀နာ၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာမ်ားကုိ ပြားမ်ားေနရမည္။ ဆရာေတာ္မ်ား ပုိ႔ခ်တတ္ေသာ လကၤာေလးကုိ အလြတ္ေတာ့မရ။ အနီးစပ္ဆံုးေတာ့ ရသည္။ ယခင္ေကာင္း၍ ခုေကာင္းပါသည္။ ခုေကာင္းမွ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မည္ ဟုထင္ပါသည္။ ေနာင္ေကာင္းခ်င္လွ်င္ေတာ့ ယခု ေကာင္းေအာင္ ေနသင့္သည္။
ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာတြင္ Sin မရွိေတာ့။ ေစတနာဟံ ဘိကၡေ၀ ကမၼံ ၀ဒါမိ စကားလည္းမွန္ၿပီ။ ၿခိမ္းေျခာက္မႈလည္း မရွိ။ အဆုိးျမင္၀ါဒလည္း မဟုတ္ေတာ့ကၿပီတည္း။
ကၽြန္ေတာ့္အေတြးအႀကံျဖင့္ေရးထားသျဖင့္ အမွားပါလွ်င္ ေထာက္ျပေပးပါရန္ အႏူးအၫြတ္ ေတာင္းပန္ပါသည္။
ဤပုိစ့္ကို ဖတ္သူတုိင္း “၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း” ကုိလည္း ဖတ္ေပးၾကပါရန္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.