ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလာဘေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေဒါသေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ေမာဟေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ၾကရသလဲ။ အာ႐ံုေၾကာင့္ေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ခံစားတတ္တဲ့ အာ႐ံုေၾကာင့္။ ပ႒ာန္းလုိ ေျပာလုိက္ရင္ အာရမၼဏပစၥေယာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကည့္တယ္။ ျမင္တယ္။ ဒီကိစၥက လြယ္လြယ္ေလးပါပဲ။ ျမင္စရာအာ႐ံုရွိလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမင္ၾကရတယ္။ ဒီမွာ သတိမထားမိလုိက္တာက အဲဒီ ျမင္စရာကေန ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ျဖစ္လာခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာပါပဲ။ ျမင္ခ်င္တဲ့ကိစၥမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆုိးဝါးသလဲဆုိရင္ ကုိယ့္ကုိ သတ္မဲ့လူလာေနရင္ေတာင္ ၾကည့္လုိက္ရမွ ေက်နပ္တယ္။ သတ္မယ့္လူကုိ ၾကည့္လုိက္မိၿပီဆုိေတာ့ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္ (ေဒါသ) ျဖစ္ၿပီေပါ့ဗ်ာ။ ဒီျမင္ခ်င္တဲ့ ကိစၥေနာ္။ အာ႐ံုေတြကုိယ့္ကုိ ဖမ္းစားေနပံုက ကုိယ့္ကုိ သတ္မယ့္လူကုိေတာင္ ၾကည့္ခ်င္ေသးတာ။ ကုိယ္ခ်စ္တဲ့လူမ်ားဆုိရင္ေတာ့ “တစ္ေနကုန္ထုိင္ၿပီး တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္” ေပါ့ဗ်ာ။ ခုေခတ္ ခုကာလကလည္း ကာမဘံုဆုိတဲ့အတုိင္း လုိခ်င္စရာေတြ ေပါလုိက္တာ။ ကား။ ဖုန္း။ တုိက္တာေတြကုိ လုိခ်င္စရာေကာင္းလုိက္သမွ လုိခ်င္ လုိခ်င္လုိ႔ကုိ ျမည္ေနတာ။ ဒီလုိခ်င္စရာေတြက ဘယ္က ျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ ျမင္တဲ့အျဖစ္အပ်က္ကေန စလာတာ။ ျမင္ေတာ့ လုိခ်င္ၿပီ။ လုိခ်င္ေတာ့ ေလာဘျဖစ္ရၿပီ။ မရေတာ့ ေဒါသျဖစ္ၿပီ။ ကုိယ္နဲ႔ ထုိက္မွန္း မထုိက္မွန္းမသိေလေတာ့ ေမာဟျဖစ္ၿပီဗ်ာ။ ျမင္လုိ႔ ေလာဘျဖစ္တယ္လို႔ ေဒါသျဖစ္တယ္လုိ႔ ေမာဟျဖစ္တယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႐ုိးတုိးရိပ္တိတ္ပဲ သိခဲ့ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမင္လုိ႔သာ ဒါေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ အာ႐ုံကေထာက္ပံ့လုိ႔ အာ႐ံုက ေက်းဇူးျပဳလုိ႔ျဖစ္ရတာကုိ ဘုရားရွင္ေဟာထုတ္ျပခဲ့တာက အာရမၼဏပစၥေယာ တဲ့။ အၾကားအာ႐ံုလည္း ဘာထူးလဲ။ “လူလြန္မသား” လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေယာက္ရ႕ဲ အဆဲကုိ ခံလုိရၿပီဆုိပါစုိ႔။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘာလဲဆုိေတာ့ ကုိယ့္ေဒါသခုိင္မာသြားဖို႔ ျပန္နားေထာင္လုိက္ခ်င္ေသးတယ္။ “ေဟ့ေကာင္ ျပန္ေျပာစမ္း” တဲ့။ တစ္ေယာက္ေယာက္က ”နံလုိက္တာကြာ” ကုိယ္က ႐ႈၾကည့္ခ်င္ေသးတာ။ အရသာကလည္း ေပါ့ပ်က္ပ်က္နဲ႔ကြာဆုိရင္ “ျပစမ္း ျပစမ္း ျမည္းၾကည့္မယ္” တဲ့။ ၾကမ္းလုိက္တာဆုိတဲ့အထိအေတြ႕ကုိလည္း ကုိင္ၾကည့္ခ်င္တာပဲ။ ၀မ္းနည္းစရာ ေတြးစရာ ေဆြးစရာဆုိရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ခံစားလုိက္ခ်င္တာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီ အာ႐ံုေျခာက္ပါးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြျဖစ္ရတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလုိ ဆုိး၀ါးတဲ့ အာ႐ံုေတြကုိေတာင္ ခံစားခ်င္ေသးတာ၊ ခ်စ္သူရဲ႕ အသံေလး၊ ခ်စ္သူရ႕ဲ ကုိယ္သင္းရနံ႔ေလး၊ ခ်စ္သူက ခြံ႕ေကၽြးတ့ဲ မုန္႔ေလး၊ ခ်စ္သူရဲ႕ လက္ကေလး၊ ခ်စ္ေနခြင့္ေလးဆုိတဲ့အာ႐ံုေတြကုိေတာ့ ဘာေျပာေကာင္းမတုန္း “နဖူးကေန ေျခဖ်ားထိေအာင္ ခ်စ္တယ္” ျဖစ္ေရာဗ်ာ။ အဲဒါေတြကေန ေလာဘျဖစ္လာ၊ ေဒါသျဖစ္လာ၊ ေမာဟေတြ ျဖစ္လာရေတာ့တာပါပဲဗ်ာ။ ျမန္မာစကားပံုရွိတယ္။ ခုေတာ့ လူငယ္ေတြေနာက္ေျပာင္တာနဲ႔ ပ်က္လုလုျဖစ္ေနတဲ့စကားေလး “မၾကည့္တတ္ရင္ တဏွာ၊ ၾကည့္တတ္ရင္ ဘာ၀နာ” ဆုိတာေလ။ အဲလုိပါပဲ အာ႐ံုေတြကုိ လက္ခံတတ္ရင္ေတာ့ ဘာ၀နာျဖစ္တယ္။ အဲဒါဆုိရင္ေတာ့ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟျဖစ္တယ္ေပါ့။ ငါ သူတပါး ေယာက်ာ္း မိန္းမေတြပါ မကဘူး။ အသက္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါအားလံုး ဒီ ေဟတုပစၥေယာ၊ အာရမၼဏပစၥေယာနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆံုးေနလုိက္ၾကတာ သံသရာရွည္တဲ့အထိေပါ့ဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ က်န္ေနတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ တစ္ခုျပဳလုပ္တယ္။ အဲဒီေကာင္းမႈကုိ ျပန္ေတြးမိတယ္။ “ေကာင္းလုိက္တာ၊ ငါလႉလုိက္ရတယ္” လုိ႔ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးရင္ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကုသုိလ္ကုိ အာ႐ံုျပဳၿပီး ကုသုိလ္ျပန္ရတာ၊ “အဲတုန္းက ကုန္လုိက္တာ ေသာက္ေသာက္လဲ၊ အလႉခံက ဘယ္လုိ၊ ဘယ္သူက ဘာယူသြားေသးတာ၊ စိတ္ကုိကုန္ေရာ” လု
ိ႔ စိတ္မခ်မ္းမေျမ့ ျဖစ္ရင္ ကုိယ္ျပဳတဲ့ကုိသုိလ္ကုိ အာ႐ံုျပဳၿပီး အကုသုိလ္ျပန္ရတာမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္ အာ႐ံုေတြ ျပန္ျဖစ္တာေပ့ါဗ်ာ။ ေနာက္ အကုသုိလ္ေၾကာင့္လည္း ကုသုိလ္ျပန္ျဖစ္ႏုိင္ေသးသဗ်။ “ဟုိတုန္းက ငါ ဆဲေရး တုိင္းထြာခဲ့တယ္။ သတ္ျဖတ္ခုိးယူခဲ့တယ္” ဒါမေကာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ ငါမလုပ္ေတာ့ဘူးလုိ႔ အရင္က အကုသုိလ္ကုိ ျပန္အာ႐ံုျပဳၿပီး ကုသုိလ္ရတာ။ “ေကာင္းတယ္၊ ငါေျပာလုိက္လုိ႔ အဲေကာင္ေက်ာကုိ ေကာ့ေရာ” စသျဖင့္ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အကုသုိလ္ကုိ ျပန္အာ႐ံုျပဳၿပီး ၀မ္းသာရင္ အကုသုိလ္ျပန္ျဖစ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ (ေနာက္ ဥပနိႆယပစၥေယာမွာ အက်ယ္ဆက္ရွင္းမယ္၊ နည္းနည္း ဆက္စပ္ေနလုိ႔ ေျပာျပခဲ့တာ၊ ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ႏွင့္ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ ကုသုိလ္နဲ႔ အကုသုိလ္ျပန္ျဖစ္တယ္ဆုိေပမယ့္ အာ႐ံုက သိပ္ၿပီး မႀကီးက်ယ္ မခမ္းနားပါဘူး) ဒါေတြက အာ႐ံုကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ရေလေတာ့ အာရမၼဏပစၥေယာလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာျပေတာ္မူခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ။ က်န္ေသးတယ္ခင္ဗ်။ ဘာေလးျဖစ္ခဲ့တာ။ ဘယ္လုိေလးျဖစ္ရင္ ေကာင္းမယ္ စတဲ့ စိတ္ကူးေတြဟာလည္း အာ႐ုံေတြပါပဲ။ ဟုတ္ပါၿပီတဲ့။ အာ႐ံုေတြကုိ မခံစားပါနဲ႔လုိ႔ ေျပာေနတယ္။ မခံစားလုိ႔မွ မရတာ။ ဘယ္လုိ ေနရမလဲဆုိရင္ ဒိေ႒ ဒိ႒ မတၱံ ဆုိတဲ့ စကားလည္း ရွိသားပဲဗ်ာ။ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္မွ စာအုပ္ ေရးထားတာရွိေသးတယ္ေလ။ ျမင္ရင္ ျမင္တယ္လုိ႔ သေဘာထားတဲ့။ ၾကားရင္လည္း ၾကာတယ္ေလာက္ပဲ သေဘာထားလုိက္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါဆုိရၿပီ။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.