တစ္ခုခုကုိ လုိခ်င္မႈ တစ္ခုျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဆႏၵတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာတယ္ေပါ့။ ဟုတ္ၿပီ။ လုိခ်င္တဲ့ဆႏၵက ဘယ္အတုိင္းအတာထိလဲ ဆုိတာ ျဖစ္လာၿပီ။ မရလုိ႔ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ဒီဆႏၵက အဓိပတိတပ္တဲ့ ျပင္းျပတဲ့ဆႏၵ(အဓိပတိပါတဲ့ ဆႏၵ)လုိ႔ ဆုိရမယ္။ ဥပမာျပရရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားေလာင္း ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ ေျခေတာ္ရင္းမွာ “ငါလည္း ဒီဘုရားရွင္လုိ သတၱ၀ါေတြကုိ ဒုကၡက ကယ္တင္မယ္” ဆုိတဲ့ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္က “သင္ ေဟာဒီစၾကၤာ၀ဠာ ေလာက္က်ယ္ျပန္တဲ့ မီးက်င္းတြင္းထဲ ဆင္းေလွ်ာက္မွ သင္ဘုရားျဖစ္မွာ၊ ဒီတုိင္းဆုိ မျဖစ္ဘူး” လုိ႔ ေျပာၾကည့္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားေလာင္းက ေလွ်ာက္မွာ။ ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵက အလြန္ျပင္းျပေနတယ္။ ဆႏၵကုိ အဓိပတိတပ္ေနတာ။ ဟုတ္ၿပီ။ ဆႏၵမွာ အဓိပတိတပ္တယ္။ ဆႏၵတစ္ခုတည္းပဲလား။ စိတ္ (၈၉) ပါး၊ ေစတသိက္ (၅၂) ပါး၊ ႐ုပ္ (၂၈) ပါးထဲက ဒီဆႏၵတစ္ခုပဲ အဓိပတိ တပ္သလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္က သိပ္ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတယ္။ အဓိပတိတပ္တဲ့ တရားေတြကုိ ထုတ္ျပသြားခဲ့တယ္။ ဆႏၵဆုိတဲ့ ေစတသိက္မွာ အဓိပတိတပ္ရင္ ဆႏၵႏွင့္ တြဲဘက္ျဖစ္တဲ့ စိတ္မွာလည္း အဓိပတိတပ္တာေပါ့တဲ့။ (စိတ္ႏွင့္ ေစတသိက္အေၾကာင္းကုိ ေရးေပးမယ္လုိ႔ ကတိေပးထားေပမယ့္ ဖတ္တဲ့သူတုိင္း နားလည္ေအာင္ စီေနတာ အဆင္မေျပေသးလုိ႔ မတင္ျဖစ္ေသးဘူး။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ စိတ္နဲ႔ ေစတသိက္ဟာ တခ်ိန္တည္း တၿပိဳင္တည္းျဖစ္တယ္လုိ႔ မွတ္ထားေပးပါ။ ၿပီးေတာ့ ဆႏၵေစတသိက္မွာ စိတ္နဲ႔ တြဲျဖစ္ရာမွာ ႐ုပ္လည္း ျဖစ္ေသးေၾကာင္း ထပ္ၿပီး မွတ္ထားေပးပါဦး) ဆႏၵတအားျပင္းျပလာ (အဓိပတိပါ၀င္လာ) တဲ့အခါ စိတ္ဟာလည္း ျပင္းျပလာတယ္။ ရမွျဖစ္မယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္။ ဆႏၵနဲ႔ စိတ္ျပင္းျပလာေတာ့ ၀ီရိယပါလာတယ္။ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ျပင္းထန္လာတယ္။ ဆႏၵ၊ စိတ္၊ ၀ီရိယသံုးပါးႏွင့္အတူ ပညာလည္း ပါလာတယ္။ ပညာနဲ႔ စူးစိုက္ေ၀ဖန္တယ္။ သင့္ေတာ္၏ မသင့္ေတာ္၏ မွန္၏ မမွန္၏ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္တယ္။ ပညာက နက္နဲတဲ့ ပညာျဖစ္ပါတယ္။ ဇနကအေလာင္းေတာ္ဘ၀မွာ သီ၀လိေဒ၀ီဘယ္လုိတားတား၊ ဘုရားျဖစ္မယ့္ဘ၀မွာ ယေသာ္ဓရာႏွင့္ သားေတာ္ ဘယ္လုိတားတား ေတာထြက္ေတာ္မူခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ရ႕ဲ ဘုရားျဖစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵေၾကာင့္ပါ။ ဒါ ကုသုိလ္အရာမွာ ျဖစ္တဲ့ အဓိပတိျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္အရာမွာ အဓိပတိတပ္ႏုိင္သလား။ တပ္ႏုိင္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ စိတ္တုိတယ္။ တုိတဲ့စိတ္က ျပင္းထန္လာေတာ့ မ်က္ႏွာေတြ နီလာတယ္။ အသားေတြ တုန္လာတယ္။ အဓိပတိတပ္လာၿပီေပါ့။ ငါ သတ္မွျဖစ္မယ္လုိ႔ စိတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဘာနဲ႔ သတ္ရမလဲ။ လက္နက္ စသည့္အတြက္ ႀကိဳးစားအားထုတ္လာတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္မွာ ဘယ္လုိသတ္ရမလဲ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္တယ္။ ဒါ အကုသုိလ္အမႈမွာ အဓိပတိတပ္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုိးလုိျခင္း၊ က်ဴးလြန္လုိျခင္းစသည္မွာလည္း အဓိပတိ တပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အဓိပတိပစၥေယာ ဆုိတာ ျပင္းျပတဲ့ ဆႏၵ၊ စိတ္၊ ၀ီရိယႏွင့္ ပညာ ဒီေလးပါးပါ။ ကုသုိလ္ေရးမွာေရာ အကုသုိလ္ေရးမွာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ နည္းနည္းေလး က်န္ေနေသးတယ္။ ဘာသာေရး လုိက္စားသူမ်ား ၾကားဖူးၾကၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ဟာ တရားေဟာၿပီးခ်ိန္ နတ္လူတုိ႔က သာဓုေခၚရင္ သာဓုေခၚခ်ိန္ေလးအတြင္း နိဗၺာန္ကုိ အာ႐ံုျပဳတယ္ဆုိတာေလ။ အဲဒီအာ႐ံုက သာမန္အာ႐ံုမဟုတ္ပါဘူး။ အာရမၼဏာဓိပတိပါ။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အာ႐ံုပါ။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတ့ဲ အာ႐ံုနဲ႔ ဘုရားရွင္က ဘာလုိ႔ နိဗၺာန္ကုိ အာ႐ံုျပဳသလဲဆုိေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ အလြန္႔ကုိ ေအးခ်မ္းလြန္းလုိ႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့စိတ္နဲ႔မ်ား ဘုရားရွိခုိးမိရင္ ဆြမ္းေရခ်မ္းပန္းဆီမီး ကပ္လႉမိရင္ အဲဒီအခ်ိန္ေလးမွာ ျဖစ္ေပၚတဲ့စိတ္ကေလးဟာ အလြန္ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္မဟုတ္လား။ ပီတိ
ကေလး ျဖစ္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီပီတိကေလးေတာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းရင္ နိဗၺာန္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ၿငိမ္းခ်မ္းလုိက္မလဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္က ဏေခတၱအတြင္းတုိင္းမွာ နိဗၺာန္ကုိ အဓိပတိတပ္တဲ့ အာ႐ံုနဲ႔ အာ႐ံုျပဳေတာ္မူတာေပါ့။ ဒါကုိေတာ့ အာရမၼဏာဓိပတိလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အေပၚက အဓိပတိေလးပါးကုိေတာ့ သဟဇာတာဓိပတိလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အတူတကြ တြဲျဖစ္လုိ႔ပါ။ ဒီေတာ့ အဓိပတိႏွစ္ပါးရွိတယ္။ အာရမၼဏႏွင့္ သဟဇာတ။ အာ႐ံုႏွင့္ စူးနစ္အာ႐ံုျပဳတာက အာရမၼဏာဓိပတိ။ တစ္ခုျဖစ္လုိ႔ တြဲစပ္ျဖစ္လာတာက သဟဇာတာဓိပတိ။ တရားအားထုတ္ရာမွာ အာ႐ံုကုိ စူးနစ္အာ႐ံုျပဳႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ ေလာကႀကီးပြားေရး တုိးတက္ေရးမွာ သဟဇာတာဓိပတိနဲ႔ လုပ္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks! https://accounts.binance.com/lv/register-person?ref=B4EPR6J0
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.