သံ – အတူတူ ၊ ပ – ျဖစ္တယ္၊ ခ်ဳပ္တယ္ သမၸယုတၱပစၥေယာ အတူတူ ျဖစ္တယ္ ခ်ဳပ္တယ္တဲ့။ ေဒါသ ျဖစ္တယ္။ ေဒါသစိတ္နဲ႔အတူတူ ေဒါသေစတသိက္ေတြျဖစ္တယ္။
ေဒါသစိတ္ ၿငိမ္းသြားတယ္။ ေဒါသေစတသိက္လည္း ၿငိမ္းသြားတယ္။ အဲလုိ အတူတူျဖစ္ေနတာကုိ သမၸယုတၱပစၥေယာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ စာလုိရြတ္ျပရရင္ သမၸယုတၱပစၥေယာ – နာမ္ခႏၶာတရား ေလးပါးတုိ႔ဟာ သူငါမေႏွာ ထင္ရွားေသာ သေဘာျဖင့္ ျဖစ္တတ္ျခင္းေပါ့ဗ်ာ။ အာ႐ံုတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုထိခိုက္မႈမွာ ထိေတြ႕မႈဆုိတာ ပါ၀င္သြားပါတယ္။ ျမင္တ့အဲ ခါမွာ ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ထိေတြ႕မႈ၊ ၾကားတဲ့အခါမွာ ၾကားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ စတဲ့ထိေတြ႕မႈေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ထိေတြ႕မႈ ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ ခံစားမႈျဖစ္တယ္။ ခံစားမႈျဖစ္ရင္ မွတ္သားမႈျဖစ္တယ္။ မွတ္သားမႈျဖစ္ရင္ ယံုၾကည္မႈျဖစ္တယ္။ ယံုၾကည္မႈျဖစ္ရင္ သတိရမႈေတြ ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ တုိက္႐ုိက္ေသာ္၎၊ သြယ္၀ုိက္ေသာ္၎ ျမင္တယ္။ အျမင္ ထိေတြ႕မႈျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ သတင္းေသာ္၎ အမည္နာမေသာ္၎ၾကားတယ္။ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းစတဲ့ ခံစားမႈျဖစ္တယ္။ မွတ္မိေနတယ္။ ဒီ႐ုပ္၊ ဒီအသံစသျဖင့္။ ယံုၾကည္မိတယ္။ သတိရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ထိေတြ႕မႈက စခဲ့တာေတြဟာ တခ်ိန္တည္း တၿပိဳင္တည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ညီတူညီမွ် သမၿပီးေတာ့ကုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါဟာ သမၸယုတၱပစၥေယာပါပဲ။ ဟုတ္ပါၿပီ။ အဲဒီတရားေတြေပါ့ေလ။ ျမင္မႈစတဲ့ ထိေတြ႕မႈ (မ်က္လံုးထဲမွာ ရွိတဲ့ အၾကည္လႊာေလးကုိ အျပင္က ႐ုပ္က လာထိမွ ျမင္ျခင္းဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ထိေတြ႕မႈတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္႐ံု သတိမထားမိတဲ့ ထိေတြ႕မႈေပါ့။) ေၾကာင့္ ခ်စ္ျခင္းျဖစ္တယ္။ မုန္းျခင္းျဖစ္တယ္။ အဲဒီခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းေတြ ဘယ္နားေလးလဲ။ ဦးေႏွာက္ထဲမွာလား။ ဦးေႏွာက္ထဲဆုိရင္ အရစ္အရစ္ထဲက ဘယ္အရစ္မွာလဲ။ ႏွလံုးသားထဲမွာလား။ ႏွလံုးသားထဲမွာဆုိရင္ ဘယ္အကန္႔မွာလဲ။ ေသြးအေဟာင္းလက္ခံတဲ့ အခန္းကလား။ ေသြးသန္႔တဲ့အခန္းကလား။ ေသြးလွဲလွယ္တဲ့ အခန္းကလား။ ေသြးလြတ္တဲ့ အခန္းကလား။ မဟုတ္ရင္ေကာ ေက်ာမွာလား၊ ဗုိက္ထဲမွာလား။ တကယ္ေတာ့ ျမင္ႏုိင္တဲ့ အစြမ္းကုိ ေထာက္ကူေနတဲ့ မ်က္လံုးကေန ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဒီစိတ္ခံစားမႈေလးဟာ နာမ္တရားပဲ။ အဲဒီ နာမ္တရားဟာ သူလား၊ ခင္ဗ်ားလား၊ သားလား၊ သမီးလား၊ အေမလား အေဖလား တစ္ခုမွ မဟုတ္ဘူး။ လံုး၀ ကြက္တိ ညီတယ္။ ငါ သူတပါး ေယာက်ာ္းမိန္းမ မဟုတ္ နာမ္တရားေတြသက္သက္ပဲ။ သမၸယုတၱပစၥေယာ သူျဖစ္၊ ငါျဖစ္၊ သူခ်ဳပ္ ငါခ်ဳပ္ စတာေတြနဲ႔
နာမ္တရားေတြပဲ ျဖစ္ေနၾက ခ်ဳပ္ေနၾကတာ။ သမၸယုတၱပစၥေယာ က အဘိဓမၼာပုိင္းေတြခ်ည္းမုိ႔ နားလည္ဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ေတြ ေစတသိက္ေတြ ဘယ္လုိ အတူတူျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ နားလည္ရင္ေတာ့ ေျပာရနည္းနည္းလြယ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ထားပါ။ ေစတနာတစ္ခု ဆုိပါစုိ႔။ သူက ေစတသိက္။ ေစတနာတစ္ခုျဖစ္ရင္ ေစတနာဆုိးလား၊ ေစတနာေကာင္းလားေပါ့ေလ။ ေစတနာေကာင္းပဲ ဆုိၾကပါစို႔။ ေစတနာက ေစတသိက္တရားဆုိရင္ အဲဒီ ေစတနာေစတသိက္ဆုိတာနဲ႔ အတူ စိတ္ေတြက တေ၀မသိမ္းလုိက္ျဖစ္ၾကတယ္ဗ်။ လုိက္ျဖစ္ ၿပီးေနာက္ ေစတနာက မရွိေတာ့ဘူး ဆုိရင္ ေစတနာနဲ႔ အတူျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဂလုိဗ်ာ။ ဥပမာေလး ျပရရင္ ၁၂ မ်ိဳး ဟင္းခ်ိဳနဲ႔ ဥပမာ ျပရမယ္ထင္ပ။ ၁၂မ်ိဳးေပါ့ေလ။ ထည့္ခ်က္လုိက္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး သမေအာင္ ေကာင္းေအာင္ ခ်က္ၿပီးေနာက္ ဟင္းရည္ကုိ ဟုတ္ေသာက္လုိက္တယ္။ ဒါက မုံညင္းအရသာ၊ ဒါက မုန္လာဥအရသာ၊ ဒါက ခရမ္းသီးအရသာ၊ ဒါက ႐ုန္းပတီအရသာ စသျဖင့္ ခြဲျခား မသိႏုိင္ေတာ့သလုိမ်ိဳး ေရာျဖစ္ပါတယ္။ သမၸယုတၱပစၥေယာဆုိတာ ဒါပါပဲ။ ဘုရားရွင္က အဲဒါကုိ တစ္ပါးစီ တစ္ပါးစီ ခြဲထုတ္ျပထားေတာ္မူေတာ့ စိတ္ေတြ ေစတသိက္ေတြ ဆုိၿပီးသိခဲ့ၾကရတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိစိတ္ ဘယ္လုိ ေစတသိက္ဆုိၿပီးေတာ့လည္း သိခဲ့ၾကရတယ္ေလ။ သမၸယုတၱဆုိတာကေတာ့ အတူတကြ တြဲလွ်က္ ျဖစ္တတ္တဲ့ တရားေပါ့ဗ်ာ။
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.