သူ႔ကမၼဝါနဲ႔ ဖတ္မယ္၊ ငါ့ကမၼဝါနဲ႔ ဖတ္မယ္လို႔ ျငင္းခုန္ၾကရာကေန စကားလံုးေတြက ဘာျဖစ္လာသလဲဆုိေတာ့ ဟုိကမၼဝါနဲ႔ ဖတ္ရင္ ရဟန္းမျဖစ္ဘူး။ ဒီကမၼဝါနဲ႔ ဖတ္ရင္ ရဟန္းမျဖစ္ဘူး ဆုိၿပီးေတာ့ “ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရဟန္းတကယ္ ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးမွ မရွိဘူး” အဆင့္ထိ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ လူေတြရ႕ဲစိတ္ေတြကလည္း တခါခါ ရယ္ရသား။ အဲဒီစကားကုိ ေထာက္ၿပီးေတာ့ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ “ငါ့ကုိ ကမၼဝါဖတ္သူက ဘယ္သူ ဘယ္လုိ” စသျဖင့္ ကုိယ့္ဘာသာကုိ စြဲခ်က္တင္ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေနခ်င္သလုိ ေနတတ္ၾကတဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ အဲ႔ဒီ ပြဲမွာဘယ္လုိ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ျပႆနာကုိ သိပ္မၾကာေသးတဲ့ ကာလက ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့တဲ့ ဓမၼဗ်ဴဟာ မဂၢဇင္းက အေမးအေျဖက႑ကုိ တာဝန္ယူထားတဲ့ တည္ေတာဆရာေတာ္တုိ႔ လက္ထက္ထိ ေရာက္လာၿပီး ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာေတြနဲ႔ ညႇိခဲ့ရတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဘာအေျဖရလာသလဲဆုိေတာ့ ဘယ္ကမၼဝါနဲ႔ ဖတ္ဖတ္ အသက္ မျပည့္၊ ကမၼဝါ ဖတ္စဥ္ သိထိလ ဓနိထစေသာ အသံအဂၤါ(၁၀) ပါးနဲ႔ မညီ စသျဖင့္ ရဟန္း မျဖစ္ႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ မ်ားစြာႏွင့္ ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ရဟန္း မျဖစ္ဘဲ ရဟန္းေဘာင္ကုိ ရဟန္းအမွတ္နဲ႔ ေရာက္လာၿပီဆုိကတည္းက ရဟန္းျဖစ္ကုိ ျဖစ္ပါတယ္။ “သာမဏသညာ” နဲ႔ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ထုိရဟန္းသည္ ရဟန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ရဟန္းက်င့္ဝတ္ကုိ ျဖည့္က်င့္ရပါတယ္။ ဆုိေတာ့ သီလမရွိေသာ ရဟန္းဆုိတာကုိ ရွာရေတာ္ေတာ္ခက္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းက “ရဟန္းအျဖစ္မွ က်႐ႈံးႏုိင္တဲ့ ပါရာဇိက (၄) ပါး” ကုိ က်ဴးလြန္ထားၿပီး သိကၡာမက်ေသးတဲ့ ရဟန္းလုိလုိ ေနရင္ေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့။ အဲ ေျပာရဦးမယ္။ အဲလုိ ပါရာဇိကက်တယ္လုိ႔ ယူဆရတဲ့ ရဟန္းကုိ အျခားေသာ ရဟန္းႀကီးမ်ားက “လူထြက္ေတာ့” လုိ႔ မေျပာရဲပါဘူး။ သာသနာေရာင္ တစ္ေရာင္ ေလ်ာ့သြားမွာစုိးလုိ႔ပါ။ သူဟာ သာသနာဖ်က္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူကေနမွ ဝန္မခံဘဲ ရဟန္းခံေပးမယ္ဆုိရင္လည္း ရဟန္းျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြကုိ (၅) ပါး၊ (၁၀) ပါးသီလေပးမယ္ဆုိရင္လည္း သီလရပါတယ္။ ကုိရင္ေတြကို ဥပဇၩာယ္ေပးမယ္ဆုိရင္လည္း ဥပဇၩာယ္ ရပါတယ္။ တရားေဟာလုိ႔ တရားနာသူလည္း အက်ိဳးရႏုိင္တယ္။ အျပစ္ကုိေတာ့ သူ႔ဘာသာသူ ခံေပါ့။ ဝန္ခံရင္ေတာ့ “ငါ့ရွင္ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆုိတာ ငါ့ရွင္ဆံုးျဖတ္ပါ” လုိ႔သာ ေျပာပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သာသနာေရးမွာ အဆံုးအျဖတ္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေလးေပးခဲ့တဲ့ ကုိယ္ေတာ္ေခ်ာတစ္ေယာက္ … ဟဲဟဲ မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ထုိသာမဏသညာနဲ႔ ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္၊ ကမၼဝါမွန္လို႔ ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ သီလအခ်ိဳ႕ကုိ ရည္ၿပီး လွဴဒါန္းမယ္ဆုိရင္ လွဴဒါန္းသူ၏ စိတ္ေစတနာအရ အက်ိဳးေပးပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က ေျပာတာ ရွိတယ္။ အဲဒီလုိ ဘုန္းႀကီးပ်က္၊ ရဟန္းယုတ္၊ သကၤန္းဝတ္ သံဃာတု (ဘေလာ့ဂါေတြက အဲလုိပဲ ေခၚၾကတာ မဟုတ္လား)၊ စေသာသူေတြကုိ လွဴရင္ လွဴတဲ့သူလည္း ငရဲက်၊ အလွဴခံလည္း ငရဲက်လုိ႔ ေျပာၾကတာ ရွိပါတယ္။ အလွဴခံဘက္ကေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ အလွဴရွင္ဘက္ကေတာ့ စိတ္ခ်လက္ခ် လွဴႏုိင္မယ္၊ သဒၶါနဲ႔ ပညာညႇိၿပီး လွဴႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေပါ့။ သဒၶါနဲ႔ ပညာဆုိတာ ဘေလာ့ဂါတစ္ေယာက္ကေတာ့ Grammer and Education လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ သူတုိ႔ အတြက္ ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္ေနလိမ့္မေပါ့။ သိဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္ အားလံုး မ်က္စိေမွာက္ေနတဲ့ အလွဴတစ္ခုကုိ သာဓကျပပါ့မယ္။ ေဝႆႏၲရာဟာ ဇာလီႏွင့္ ကဏွာစိန္ကုိ ဘယ္သူ႔ကုိ လွဴလုိက္တာပါလိမ့္။ စာဖတ္သူဟာ သားရွိသူ၊ သုိ႔မဟုတ္ သမီးရွိသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆုိပါစုိ႔။ မရွိေသးရင္လည္း ရွိတယ္လုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ သင့္သား သင့္သမီးကုိ ကုိယ့္ေရွ႕မွာတင္ ႐ုိက္ႏွက္ကန္ေက်ာက္မယ့္ လူတစ္ေယာက္ဆီကုိ ေရစက္ခ် ယတိျပတ္ လွဴႏုိင္ပါသလား။ ေပါ့ေပါ့ေလး မေတြးပါနဲ႔။ သင့္သား သင့္သမီးရ႕ဲ မ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ေယာင္ၾကည့္လုိက္ပါ။ တီတီတာတာ ေျပာတတ္စ၊ ဒါမွ မဟုတ္ အခုမွ မူႀကိဳကေန ျပန္လာၿပီး ေက်ာင္းက သင္ေပးတာေလးကုိ သင့္ကုိ ဘယ္လုိပါ စသျဖင့္ ျပန္ေျပာေနတဲ့ သားသမီးေလးကုိေပါ့။ အလကၤာက်မ္းျပဳ ဆရာေတာ္ေတြက သားနဲ႔ သမီးကုိ ႐ုိက္ႏွက္ေနသည္ ျမင္ေသာအခါ ေဝႆႏၲရာမင္းသည္ သခၤန္းတြင္းဝင္၍ ေလးႏွင့္ ျမႇားကုိ ဆြဲေလ၏ ဆုိတဲ့ အဆုိဟာ စာျဖစ္႐ံုမွ် အလကၤေျမႇာက္႐ံုမွ် အဆုိသာ ျဖစ္ေၾကာင္းရွင္းလင္းခ်က္ကုိေတာ့ ဖတ္ဖူးၾကမွာပါ။ က်မ္းဂန္ မလာပါဘူး။ စာေရးဆရာမ ဂ်ဴးကေတာ့ ဒီလုိမ်ားလားလိ႔ု ေတြးဖူးတယ္။ သူက ဘာေတြးလည္းဆုိေတာ့ သူဟာ ဖခင္ျဖစ္ေနလို႔မ်ားလား တဲ့။ အဲလုိ ဆုိရင္လည္း သားတုိ႔ကုိ ခ်စ္တဲ့ မိခင္ရ႕ဲ ခ်စ္ျခင္းမ်ိဳးနဲ႔ ခ်စ္ရေသာ သားသမီးကုိ လွဴဖုိ႔ ေပးပစ္ဖုိ႔ စိတ္ကူးၾကည့္ေပါ့။ ထားပါ။ အလဇၨီရဟန္း အဲ… ပါဠိလုိပဲ ေျပာၾကပါစုိ႔။ အလဇၨီရဟန္းကုိ လွဴတဲ့စိတ္က သန္႔ေနမယ္ဆုိရင္ ေဝႆႏၲရာရ႕ဲ ဇာလီနဲ႔ ကဏွာစိန္အလွဴလုိ ပါရမီ ေျမႇာက္ေကာင္း ေျမႇာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ေမွ်ာ္ကုိးမႈတစ္ခုခုပါခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိ သြားလွဴလွဴ သဲထဲေရသြန္ပါပဲ။ ဟုတ္ပါတယ္။ အလွဴမွာ တုၿပိဳင္လုိမႈ၊ နာမည္ရလုိမႈ၊ ေအာင္ျမင္လုိမႈ၊ ထင္ရွားလုိမႈ၊ အႏုိင္ယူလုိမႈ၊ ႂကြားဝါလိုမႈ၊ ထင္ေပၚလုိမႈစသျဖင့္ တစ္ခုခုပါခဲ့မယ္ဆုိရင္ အလွဴဟာ သဲထဲ ေရသြန္ပါပဲ။ ေညာင္ပင္ေလာက္လွဴမွ ေညာင္ေစ့ေလာက္ ရမယ့္အလွဴေပါ့။
ယာဒိသီ ဝပေတ ဗီဇံ
တာဒိသံ ဟရေတ ဖလံ။ ကုိယ္စုိက္ပ်ိဳးသလုိသာ ကုိယ္ရိတ္သိမ္းရတယ္ လုိ႔ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ ပါဠိေတာ္အတုိင္း ကုိယ္စိုက္ပ်ိဳးတာပဲ ကုိယ္ရပါလိမ့္မယ္။ တုၿပိဳင္လုိရင္ တုၿပိဳင္တာပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ နာမည္ရလုိရင္ နာမည္ရလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုန္ၿပီ။ လွဴထားသမွ် အက်ိဳးက အဲဒီမွာပဲ။ မဂ္ဖုိလ္ နိဗၺာန္ ရရပါလို၏လုိ႔ ဆုေတာင္းျပလည္း ဆုေတာင္း႐ံုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ဘယ္ကေန ဘယ္လုိ ျဖစ္သြားလဲ မသိဘူး။ ဒီပုိစ့္ ရည္ရြယ္ရင္းက တျခား ေရးျဖစ္ေနတာက တျခား။ အပုိင္းသံုးက်ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေလး ေရးျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ ေျပာရရင္ ေကာင္းတဲ့ သာရိပုတၱရာတုိ႔ ရွိသလုိ မေကာင္းတဲ့ ဆဗၺဂၢီတို႔ ဘာတုိ႔လည္း ရွိေသးသကုိး။ သမၼဳတိသံဃာေတြ ပရမတ္သံဃာေတြလည္း ရွိေသးသကုိး။ ဒီ ပုိစ့္ကုိ ေရးသာ ေရးရတာ အတၱေနာ မတိေတြက ခပ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေနမယ္ ထင္ပါတယ္။ အကယ္၍ ရဟန္းတစ္ပါးပါးက ဝင္ေရာက္ ဖတ္႐ႈတဲ့အခါ မွားေနတာေတြ႕ရင္ မွားေနတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ႕ရင္ ေျပာေပါ့ဗ်ာ။ comment ေတာ့ ဖြင့္မထားပါဘူး။ စာမဖတ္ဘဲ ေန႔စဥ္ စကားလံုး မ်ိဳးစံုနဲ႔ လာလာဆဲေနတဲ့ တစ္စံုတစ္ေယာက္အတြက္ ပိတ္ထားရပါတယ္။ ၁၁ လပုိင္း ၂၀၁၀ ကေန ၂၀၁၁ ေဖေဖာ္ဝါရီလထိ ေန႔တုိင္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ လာလာဆဲေနလုိ႔ မပိတ္မျဖစ္ ပိတ္လုိက္ရတာပါ။ Facebook ကေန မန္႔မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ရပါတယ္။ အေကာင့္သစ္ဖြင့္ၿပီးေတာ့ ေျပာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရန္သူမ်ားအေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ http://jjqqyy.myanmarfriendsday.net မွာ ေရးထားပါတယ္။ ဖတ္လုိက ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ သာသနာဖ်က္ဆုိတဲ့ ေဝါဟာရနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ မရွင္းျဖစ္ေသးပါလား။ ေနာက္ပုိစ့္မွေပါ့။
အပုိင္း သံုးကုိေမွ်ာ္ ဘာညာေရးရဦးမလား
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!