ေခါင္းစီးကုိေတာ့ ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ နာမည္ႀကီးစာအုပ္တစ္အုပ္နာမည္ကုိပဲ အလြယ္တကူ ယူလုိက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပုိစ့္ကုိ မေရးခင္ ကံခၽြန္ရ႕ဲ ဆူလွည္းေလးကုိ တစ္ခ်က္ေလာက္ ဒီထဲတြန္း၀င္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ဒီလုိပါ။ ငွါးျဖစ္၊ ဖတ္ျဖစ္လုိက္တဲ့ ဇြန္လထုတ္ ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမွာ ခုမွ ေနရာရကာစ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ရ႕ဲ အေရးအသားေလကုိ သတင္းစာေရးသလုိ ေရးျပရရင္ `ပဋိကတ္ထဲကစာေတြကို ထုတ္ႏႈတ္ေရးသားသူဟာ စာေရးဆရာမျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဘာသာေရးျဖန္႔ေ၀သူသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ စာေရးဆရာဆုိတာ သူဘေထြးေတာ္ခ်င္ေသာ္လည္း မေတာ္လုိက္ရေသာ ဂ်က္လန္ဒန္၊ ေရွာ၊ ဟဲမင္းေ၀းတုိ႔လုိလူမ်ိဳးကသာ စာေရးဆရာျဖစ္ေၾကာင္း´ ပါတဲ။ (ေမာင္ေျမႀကီး(ပန္းေတာင္း)အေျပာမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာခ်င္လုိက္တာေလ. . . )
ဦးေအာင္သင္းက ဦးေရႊေအာင္ရ႕ဲ စာအုပ္တစ္အုပ္အတြက္ အမွာစာေရးေပးရာမွာ `သူတစ္သက္လံုးေရးတဲ့စာနဲ႔ ဦးေရႊေအာင္ရ႕ဲ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္နဲ႔ လွဲလုိ႔ရမယ္ဆုိရင္ သူလဲခ်င္ေၾကာင္း၊ ဦးေရႊေအာင္သာလွ်င္ တကယ့္ စာေရးဆရာအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း´ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အထက္ပါ စာေရးဆရာကုိ ေျပာရာမွာ ခပ္လြန္လြန္ေလး ေျပာလုိက္တာက သူသာ မင္းသု၀ဏ္တုိ႔ ေဇာ္ဂ်ီတုိ႔ သိပၸံေမာင္၀တုိ႔ကုိ ၫြန္းခဲ့မယ္ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ အဲလုိ ေျပာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုေတာ့ …။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲပါတယ္။ သူၫြန္းတဲ့ သူေတြရဲ႕ စာအုပ္ေတြ သူ႔စာအုပ္စင္မွာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေျပာလုိ႔မရဘူးေလ။ best တုိ႔ light တုိ႔မွာလည္း စာေရးေသးသူကုိး။
နိဒါန္းနဲ႔ ေခါင္းစီးက မကုိက္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ စာကုိယ္လည္း ကုိက္ဘူးဗ်။ ဘ၀မွာ အႏုပညာက်က် ေနဖုိ႔ အႏုပညာဆန္ဆန္ေနဖုိ႔ဆုိရင္ ဘာလုိအပ္လဲ ဆုိေတာ့ `မွန္မွန္ကန္ကန္ျမင္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္´ ပါဠိလုိေတာ့ လြယ္တယ္ဗ်။ သမၼာဒိ႒ိရွိရမယ္ တဲ့။ ဒါမ်ား သိတာေပါ့။ မလုပ္နဲ႔။ သမၼာဒိ႒ိကုိ ဘာမွတ္ေနလဲ။ သမၼာဒိ႒ိရွိတာနဲ႔ နိဗၺာန္ရႏုိင္တယ္ဗ်။ (ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဒီလုိေျပာလုိ႔ သံဃာသင္းခြဲေနတဲ့ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒကလုိ႔ မမွတ္နဲ႔ေနာ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က အဲလုိႀကီး အ၀ီစိကုိ တန္းေရာက္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးလုပ္ရဲဘူး)
သမၼာဒိ႒ိက စြမ္းတယ္ေနာ္။ ဘယ္လုိစြမ္းလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကံေတြ ျပဳလုပ္တယ္။ ေကာင္းတဲ့ ကံလုပ္တယ္။ မေကာင္းတဲ့ကံေတြလုပ္တယ္။ ေကာင္းတဲကံ လုပ္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးခံစားရတယ္။ မေကာင္းတဲ့ကံလုပ္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးခံစားရတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေန႔စဥ္ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ်ကုိ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္လုိက္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္လုိက္တုိင္းေအာင္ျမင္တယ္။ ေျပာတုိင္းျဖစ္တယ္။ ဟာ ဒါဆုိရင္ ငါဟာ ေကာင္းကံေတြကုိ ျပဳလုပ္ထားလုိ႔ပဲ လုိ႔ ျမင္ရမယ္။ လုပ္လုိက္တုိင္း တလြဲခ်ည္းပဲ။ ကုိယ္က ေကာင္းေကာင္းလုပ္ေပမယ့္ ပ်က္သြားတယ္။ ဒါ ကုိယ္ရ႕ဲ မေကာင္းကံ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ေရာက္လာတာ လုိ႔ ျမင္တတ္ရမယ္။ အဲဒီအခါ မေကာင္းမႈေတြကုိ ေရွာင္တတ္လာမယ္ေလ။
လူေတြကုိ ၾကည့္လုိက္။ တစ္ခ်ဳ႕ိ ေတာ္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ညံ့တယ္။ တခ်ိဳ႕ က်န္းမာေရး ေကာင္းတယ္။ တစ္ခ်ဳ႕ိ က်န္းမာေရး ညံ့တယ္။ ဒါေတြဟာ ကံရဲ႕ ျပဳျပင္မႈ ကုိ ခံရတာပဲလုိ႔ ျမင္တတ္ရမယ္။ ဒီကံ ေတြကုိ ျပဳလုပ္ေနတာဟာလည္း တျခားမဟုတ္ဘူး။ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာပဲ။ မေကာင္းတာ ျပဳလုပ္ခ်င္တာလည္း ဒီအ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာ၊ ေကာင္းတာျပဳလုပ္ခ်င္တာလည္း ဒီအ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာ။ ပါတယ္ေနာ္။ ပါတယ္။ ေကာင္းတာေလးကုိ လုိခ်င္တဲ့ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာ။ နိဗၺာန္ကုိ လုိခ်င္တဲ့ စိတ္လည္း ဒီအ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာ။ မပါဘူးမထင္နဲ႔ ပါတယ္။ အဲဒါေတြ ပါမွလည္း နိဗၺာန္က ရေအာင္ လုပ္ႏုိင္မယ္။
ေကာင္းတာေတြကုိ ခံစားရတဲ့အခါ ဒါငါ့ေရွးေရွးက ေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့လုိ႔ေပါ့။ ေနာက္ေနာက္မွာလည္း ဒီလုိ ေကာင္းတာေတြပဲ ခံစားရဖုိ႔ ေကာင္းတာေတြပဲ ဆက္လုပ္မယ္လုိ႔ ျမင္တတ္ရမယ္။ ငါ မေကာင္းတာ မလုပ္ဘူး။ ငါ မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနရင္ ငါ မေကာင္းက်ိဳး ခံစားေနရဦးမယ္။ မေကာင္းတာေတြကုိ ခံစားရရင္လည္း ငါ ဒီလုိ ခံစားရတာဟာ ငါ မေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့လုိ႔ေပါ့လုိ ျမင္တတ္ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိျဖစ္ေနတာေတြ အားလံုးဟာ ဒီ႐ုပ္ဒီနာမ္ရွိေနတာေၾကာင့္ပဲလုိ႔ ဆက္ျမင္တတ္ခဲ့ရင္၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြ ရင့္သန္လာၿပီ။ ဒါဆုိ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ကုိ အလြယ္တကူ ရႏုိင္ၿပီေပါ့ခင္ဗ်ာ။
အဲလုိ ေကာင္းေကာင္းပဲ ေနသင့္တယ္။ မဟုတ္တာ မလုပ္သင့္ဘူးလုိ႔ သမၼာဒိ႒ိကုိ ေကာင္းေကာင္းက်င့္သံုးတတ္ၿပီဆုိရင္ က်န္တဲ့ မဂၢင္ေတြက အလုိလုိ ပါလာၿပီးသားခင္ဗ်။ ေကာင္းေကာင္းေနမယ္ လုိ႔ေတြးတတ္လာၿပီဆုိရင္ ေကာင္းေကာင္းပဲ ႀကံစည္ေတာ့မယ္။ မွားမွားယြင္းယြင္း စကားမေျပာေတာ့ဘူး။ ေကာင္းေရာင္း ေကာင္း၀ယ္ပဲ လုပ္ေတာ့မယ္.. စသျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္ လက္တန္းေရးလုိက္လုိ႔ မျပည့္မစံုျဖစ္ေနရင္ ဆရာေတာ္ ဦးဇနက ရဲ႕ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ နာယူၾကပါရန္.