ဘုရားရွင္က မကုဠေတာင္မွာ ဆ႒ေျမာက္၀ါကုိ ဆုိေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၀ါကၽြတ္သျဖင့္ ပုရိမ၀ါမွ ထၿပီး ထံုးစံအတုိင္း ေဒသစာရီႂကြခ်ီခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရ႕ဲ ေဒသစာရီႂကြပံုက တုရိတာစာရိကႏွင့္ အတုရိကာစာရိက ဆုိၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ တုရိတစာရိက (႐ုတ္တရက္ ေဒသစာရီႂကြခ်ီေတာ္မူျခင္း) ဆိုတာက အာဠ၀ကဘီလူးႀကီးလုိ ေႁခြခၽြတ္ေတာ္မူဖုိ႔တုိ႔ အဂၤုလိမာလလုိ ေႁခြခၽြတ္ေတာ္မူတုိ႔ဖုိ႔လုိ႔တဲ့ အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ အတုရိတစာရိကာက်ေတာ့ ၀ါကၽြတ္ၿပီးေနာက္ ၀ါဆုိတဲ့ေက်ာင္းမွာ ပါရမီရင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွိေသးရင္ သူတို႔မဂ္ဖုိလ္ရဖို႔ငဲ့ၿပီး ဆက္လက္သီတင္းသံုးတယ္။ မရွိေတာ့လွ်င္ ေဒသစာရီကုိ ၀ါကၽြတ္သမွ် ကာလပတ္လံုး ၀ါဆုိသည့္အထိ ေဒသစာရီႂကြခ်ီေတာ္မူတယ္။ ခု ဘုရားရွင္ အစဥ္အတိုင္း ေဒသစာရီႂကြခ်ီစဥ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေလးကုိ တင္ျပပါမယ္။
ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕က ဘာသာမဲ့ကုိ အားထားကုိးကြယ္တဲ့ ဘာသာမဲ့သူေဌးတစ္ဦးဟာ ျမစ္ထဲေရ၀င္ခ်ိဳးတုန္း ျမစ္ကမ္းနဖူးေပၚအ၀တ္ထားခဲ့ရင္လည္း သူခုိးရန္ေၾကာက္ရ။ ျမစ္ထဲထားရင္လည္း ေရပါမွာေၾကာက္ရနဲ႔မုိ႔ အ၀တ္ေတြကုိ ပုိက္ကြန္တစ္ခုထဲထည့္ၿပီး ေရခ်ိဳးေနၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ျမစ္ညႇာက စႏၵကူးပင္တစ္ပင္ဟာ ေရတုိက္စားမႈေၾကာင့္ ေရအုိးလံုးေလာက္ပဲက်န္ေတာ့တဲ့ အပုိင္းတစ္ခုဟာ သူတုိ႔ရ႕ဲ ပုိက္ကြန္မွာ လာၿငိေနပါတယ္။ သူေဌးက အဲဒါကုိယူလာၿပီး အိမ္မွာလည္း စႏၵကူးသားက အမ်ားသား။ ဒါက ပုိေနတယ္။ ဘာလုပ္ရမလဲလုိ႔ စဥ္းစားလုိက္တဲ့အခါ သပိတ္လုပ္ဖို႔ စဥ္းစားမိတယ္။ သူက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရဟႏၲာ ရဟႏၲာဆုိၿပီး ေျပာေျပာေနၾကသူကုိ အျမင္ကပ္ေနတာ ၾကာၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ သပိတ္လုပ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ၀ါးႏွစ္လံုးဆက္ၿပီး အဖ်ားမွာ သပိတ္ကုိ တက္ခ်ိတ္ထားလုိက္တယ္။ တစ္ခါတည္း ေၾကျငာလုိက္တယ္။
“ရဟႏၲာမွန္ခဲ့ရင္ ဒီသပိတ္ကုိ စ်ာန္ပ်ံၿပီးယူပါ”
ၾကားရင္ ၾကားခ်င္းပဲ ယူသူက ပူရာဏကႆပ။ နာမည္ႀကီး တိတၳိဆရာႀကီးတစ္ဦးပါပဲ။ သူ႔ကုိယ္သူေတာ့ ဘုရားလုိ႔ ေၾကျငာထားတယ္။ သူေဌးဆီသြားၿပီး
“ငါ ရဟႏၲာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ငါ့ကုိ သပိတ္ေပးပါ”
ဆုိၿပီး အသားလြတ္ သပိတ္ကုိေတာင္းပါတယ္။ သူေဌးက လူလည္ေလ။
“တပည့္ေတာ္ အားလံုးကုိ လႉၿပီးသားပါဘုရား၊ စ်ာန္ျဖင့္သာ ယူပါ”
ပူရဏစိတ္ပ်က္ေတာ့ မကၡလိေရာက္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဇိတ။ ပကုဓ။ သဥၥယ။ ေနာက္ဆံုးလာယူသူက နာမည္ေက်ာ္ တိတၳိဆရာ ေျခာက္ပါးထဲက နိကဏၭ။ သူက နည္းနည္းလည္တယ္။ တပည့္ေတြနဲ႔ ဇာတ္တုိက္ထားတယ္။ သူ႔တပည့္ေတြကုိ သူက သပိတ္ကုိ စ်ာန္နဲ႔ ယူမယ့္ဟန္ျပမယ္။ တပည့္က ဒီသပိတ္နဲ႔ အရွင္ဘုရားရဲ႕ စ်ာန္နဲ႔ မထုိက္တန္ပါဘူးဘုရားဆုိၿပီး ဆြဲမယ္။ ၿပီးေတာ့ သပိတ္ကုိ ေတာင္းမယ္ေပါ့။ အတိုင္အေဖာက္ညီညီနဲ႔ လုပ္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူေဌးကုိ စ်ာန္ပ်ံခ်င္ေပမယ့္ တပည့္ေတြက ဆြဲေနလုိ႔ မပ်ံျဖစ္ေတာ့ေၾကာင္း။ ဒါေၾကာင့္ သပိတ္ကုိ သူ႔အားပဲ ေပးပါေပါ့။ သူေဌးကေတာ့ တစ္ခြန္းဆုိ တစ္ခြန္းပဲ။ “စ်ာန္နဲ႔သာ တက္ယူလိုက္ပါဘုရား” တဲ့။ နိကဏၭစိတ္ပ်က္ၿပီး ျပန္သြားရတယ္။
ခုႏွစ္ရက္ေန႔ ေျမာက္မွာ အဲဒီၿမိဳ႕ထဲကုိ အရွင္ေမာဂၢလာန္နဲ႔ အရွင္ပိေ႑ာလတုိ႔ ဆြမ္းခံႂကြလာပါတယ္။ လမ္းမွာ အရက္သမားေတြက “ရဟႏၲာေတြတဲ့။ ဟားဟား။ ဘယ္သူမွ ရဟႏၲာမဟုတ္ဘူး။ ခုၾကည့္ေလ။ အေခ်ာင္ရလုိ႔ ရဟန္း၀တ္ၿပီး ရဟႏၲာလုိ႔ ေၾကျငာေနၾကသူေတြ ဘယ္သူ သပိတ္ကုိ ယူႏုိင္ခဲ့လုိ႔လဲ” ဆုိၿပီး အရွင္ေမာဂၢလာန္နဲ႔ အရွင္ပိေ႑ာလကုိ ရြဲ႕ေစာင္းစကားေျပာတယ္။
“ငါ့ရွင္။ ငါတုိ႔ဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာကုိ သိမ္းႀကံဳးေစာ္ကားေနတဲ့အတြက္ ငါ့ရွင္သြားေခ်။ သပိတ္ကုိ ယူေခ်ေလာ့” လုိ႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္က အရွင္ပိေ႑ာလကုိ ခုိင္းပါတယ္။ အရွင္ပိေ႑ာလက “အရွင္ဘုရားက တန္ခုိးအရာမွာ အသာဆံုးမုိ႔ အရွင္ဘုရားယူသင့္ပါတယ္ဘုရား” လုိ႔ ျငင္းဆန္ပါေသးတယ္။ အရွင္ေမာဂၢလာန္က “ငါ့ရွင္ပဲ ယူလိုက္ပါ” လုိ႔ အခြင့္ေပးတာနဲ႔ အရွင္ပိေ႑ာလက တန္ခုိးျပၿပီး သပိတ္ကုိယူလုိက္ပါတယ္။
အရွင္ပိေ႑ာလက စတုတၳစ်ာန္၀င္စားၿပီး သံုးဂါ၀ုတ္က်ယ္တဲ့ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးႏွင့္ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ဘယ္ညာ ယိမ္းကစားျပတယ္။ လူေတြက ေက်ာက္ဖ်ာႀကီး ေကာင္းကင္ေပၚေရာက္လာေတာ့ ၀႐ုန္းသုန္းကား ထြက္ေျပးၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အရွင္ပိေ႑ာလက ေက်ာက္ဖ်ာကုိ ေျခဖ်ားစြန္းနဲ႔ ခတ္ထုတ္လုိက္ၿပီး ကုိယ္ထင္ျပကာ သပိတ္ကုိ ယူလုိက္ပါတယ္။ သူေဌးက သက္ဆင္းေတာ္မူပါဘုရားဆုိၿပီး သပိတ္ထဲ ယာဂုအျပည့္ေလာင္းလုိက္ပါတယ္။ အရွင္ပိေ႑ာလ တန္ခုိးျပခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕က မျမင္လုိက္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ပိေ႑ာလ ျပန္တဲ့လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုိက္ၿပီး “တန္ခုိးျပပါဦး” လုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းရင္း လူတန္းႀကီး လုိက္ပါလာပါတယ္။ အရွင္ပိေ႑ာလက တန္ခုိးျပရင္း ေက်ာင္းကုိ ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းထဲအထိ လူတန္းႀကီးက လုိက္ပါလာပါတယ္။ ေက်ာင္းထဲ အုတ္က်က္စီညံသြားတာေပါ့။
ဒီေတာ့ဘုရားရွင္က အရွင္အာနႏၵာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနတာတုန္းလို႔ ေမးေတာ့ အရွင္အာနႏၵာက အေၾကာင္းစံုေလွ်ာက္ျပတယ္။ အဲဒီအခါ ဘုရားရွင္က အရွင္ပိေ႑ာလကုိ ေခၚယူၿပီး ဟုတ္မဟုတ္ေမးတယ္။ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္းေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္က “တန္ခုိးမျပရ၊ ျပလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစ” ဆုိတဲ့ ပညတ္ခ်က္ကုိ ထုတ္ျပန္လုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စႏၵကူးသပိတ္ကုိလည္း ခြဲခုိင္းလုိက္ပါတယ္။
တိတၳိတုိ႔ေပ်ာ္ၿပီ။ ခြင္လည္း တည့္သြားၿပီ။ “ဘုရားရွင္က တန္ခုိးမျပရ” ဆုိတဲ့ ပညတ္ခ်က္ကုိ ထုတ္ၿပီဆုိလုိက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္ရဟန္းေတြဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားကုိ မလြန္ဆန္ဘူးဆုိတာကုိ တိတၳိေတြအားလံုး သိထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ငါတို႔က ငါတုိ႔ဂုဏ္သိကၡာကုိ ထိန္းၿပီး တန္ခုိးမျပခဲ့တာ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္ရဟန္းေတြက အရွက္မရွိလုိ႔ တန္ခုိးျပၾကတာ၊ ဘုရားက ခုဆုိ သူ႔တပည့္လုပ္တာေတြကုိ ရွက္လုိ႔ဆုိၿပီး သပိတ္ကုိ ခြဲလုိက္ၿပီေလ” လုိ႔ သတင္းလႊင့္လုိက္ပါေတာ့တယ္။ တိတၳိေတြဟာ ဘုရားရွင္ တန္ခုိးမျပရ သိကၡာပုဒ္ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္လည္း တန္ခုိးမျပဘူးထင္ၿပီး “အခု ငါတုိ႔ ဘုရားရွင္နဲ႔ တန္ခုိးၿပိဳင္မယ္” ဆုိတဲ့ ေၾကျငာခ်က္ကုိ ထုတ္ျပန္လုိက္ပါတယ္။ ဒီသတင္းကို ဗိမိၺသာရက ဘုရားရွင္ကုိ သြားေလွ်ာက္ပါတယ္။
(ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဘုရားရွင္က ဘာေၾကာင့္ သူပညတ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ကုိ သူကုိယ္တုိင္ ျပန္က်ဴးလြန္ခဲ့သလဲ ဆုိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအရင္းေခါက္ေခါက္ တစ္ေယာက္ရ႕ဲ ေမးခြန္းကုိ ေျဖခဲ့ပါ့မယ္။)
“အရွင္ဘုရား တန္ခုိးမျပရ သိကၡာပုဒ္ကုိ ပညတ္လုိက္သလားဘုရား”
“ပညတ္လုိက္ပါတယ္ မင္းႀကီး”
“ခက္ၿပီဘုရား။ ခု အဲဒါေၾကာင့္ တိတၳိေတြက ဘုရားနဲ႔ တန္ခုိးၿပိဳင္မယ္တကဲကဲ လုပ္ေနၾကတယ္ဘုရား“
“ဒါဆုိ ငါဘုရား ၿပိဳင္မွာေပါ့”
“သကၡာပုဒ္ ပညတ္ထားၿပီေလဘုရား”
“အဲဒီ သိကၡာပုဒ္ေတြက သာ၀ကအတြက္ ပညတ္ထားတ့ဲ သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္”
“အရွင္ဘုရား သိကၡာပုဒ္ကုိ ကြက္ၿပီး ပညတ္လုိ႔ရသလားဘုရား”
“သင္မင္းႀကီး။ သင့္ဥယ်ာဥ္မွာ သရက္ပင္မ်ားစြာရွိပါသလား”
“ရွိပါတယ္ဘုရား”
“အျခားလူက သရက္သီးကုိ ခူးစားခဲ့ရင္ သင္ဘယ္လုိလုပ္မလဲ”
“အျပစ္ေပးရပါမယ္ဘုရား“
“သင္ကုိယ္တုိင္ ခူးစားခဲ့ရင္ေကာ”
“တပည့္ေတာ္ကုိေတာ့ ဒဏ္မထုိက္ပါဘုရား။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ တပည့္ေတာ္ရ႕ဲ သရက္သီးကုိ တပည့္ေတာ္ ခူးစားျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား”
“မင္းႀကီး။ သင့္တုိင္းျပည္ကုိ သင္စုိးပုိင္သလုိ ေဟာဒီ စၾကာ၀ဠာကုေဋတစ္သိန္းကုိ ငါစုိးပုိင္တယ္။ ငါ့မွာ ပညတ္အပ္ေသာ သိကၡာပုဒ္မရွိ။ သာ၀ကအတြက္သာရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ထုိတိတၳိတုိ႔ႏွင့္ ငါတန္ခုိးၿပိဳင္ရလိမ့္မယ္”
“အရွင္ဘုရား တန္ခုိးကုိ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျပမလဲဘုရား”
“ေနာက္ေလးလၾကာတဲ့အခါ က်ေရာက္မယ့္ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔မွာ”
“ဘယ္အရပ္မွာ ျပမွာလဲဘုရား”
“က႑သရက္ပင္(သရက္ျဖဴပင္)အနီးမွာ”
အဲဒီစကားကုိ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ဟာ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၈) ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁) ရက္ေန႔ျဖစ္ပါတယ္။
(အဲဒီစကားေတြကုိ နားေထာင္ၿပီး ဘုရားရွင္ဘာေၾကာင့္ သူပညတ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ကုိ သူျပန္က်ဴးလြန္ခဲ့သလဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းအေျဖေလးကုိ ရၿပီလုိ႔ ထင္ပါတယ္။) ဒီသတင္းကုိ ဗိမၺိသာရျဖန္႔လုိက္ပါတယ္။
တိတၳိေတြအားလံုး ညည္းၾကတာက “ငါတုိ႔ေတာ့ ပ်က္စီးျခင္းမလွ ပ်က္စီးရပါၿပီ” တဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဟန္ကုိယ့္ဖုိ႔ ဆိုတဲ့အတုိင္း ေဒသစာရီႂကြခ်ီေနတ့ဲ ဘုရားရွင္ေနာက္ တေကာက္ေကာက္လုိက္ၾကတယ္။ သူမ်ားကေမးရင္ ခပ္တည္တည္ပဲ ရႊီးတယ္။ “ေဂါတမေလ၊ တန္ခုိးၿပိဳင္မလုိ႔ စိန္ေခၚထားတာ။ ေနာက္ေလးလက်မွတဲ့ကြာ ဒါေၾကာင့္ လုိက္ေနရတာ” တဲ့။ တခ်ိဳ႕လူေတြကေတာင္ စိတ္၀င္စားလြန္းလုိ႔ လုိက္ပါလုိက္ၾကတာ လူတန္းကုိ ေတာ္ေတာ္ရွည္ဆုိပဲ။ ေဒသစာရီႂကြခ်ီရင္း သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ေရွ႕ကုိ ေရာက္လာပါတယ္။ သာ၀တၳိေရာက္ေတာ့ တိတၳိေတြက သူတုိ႔ကုိ ကုိးကြယ္တဲ့ ဒါယကာေတြဆီသြားၿပီး ဘုရားရွင္နဲ႔ တန္ခုိးၿပိဳင္မလုိ႔ဆုိၿပီး ေငြေတြ အလႉခံပါေတာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ မ႑ပ္ကုိယ္စီေဆာက္တယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ပန္းေတြနဲ႔ အလွဆင္ၿပီး ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ကုိ ေစာင့္ေနၾကတယ္။ ဒါကုိ ေကာသလမင္းက တိတၳိေတြ အေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားၿပီး မ႑ပ္ေဆာက္လုပ္ခြင့္ ေတာင္းပါတယ္။
“မ႑ပ္ေဆာက္လႉမယ့္ ဒါယကာ ရွိၿပီးေနၿပီ မင္းႀကီး” ဆုိၿပီး ဘုရားရွင္က ေကာသလရဲ႕ စကားကုိ ပယ္ပါတယ္။
“တပည့္ေတာ္ေလာက္ ဘယ္သူကမ်ား စြမ္းႏုိင္ဦးမလဲ ဘုရား”
“သိၾကားမင္းစြမ္းႏုိင္ပါသည္ မင္းႀကီး”
“အရွင္ဘုရား ဘယ္ေနရာမွာ တန္ခုိးျပမလဲ ဘုရား”
“က႑သရက္ပင္ (သရက္ျဖဴပင္) အနီးမွာ တန္ခုိးျပပါမယ္ မင္းႀကီး”
တိတၳိေတြက နဂုိရ္ကတည္းက စီစဥ္ၿပီးသား။ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ပတ္ပတ္လည္ရွိ သရက္ျဖဴပင္ေတြ အကုန္လံုး အျမစ္ပါမက်န္ ခုတ္ၿပီးသား။ ဘယ္ရမလဲေနာ္။ တိတၳိလုပ္စားေနတာ ကလိန္ဉာဏ္ကေတာ့ ျမင့္ၿပီးသားပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အေၾကာင္းကုိ သူတုိ႔ မသိလည္း မဟုတ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဘုရားရွင္ ၿမိဳ႕ထဲ ဆြမ္းခံႂကြေတာ့ သရက္ဥယ်ာဥ္မႉးတစ္ေယာက္က ခုတ္လွဲထားတဲ့ သရက္ပင္တစ္ပင္မွာ ခါခ်ဥ္အိမ္ဖြဲ႕ေနတဲ့ အၾကားက သရက္သီးတစ္လံုးကုိ ေတြ႕ပါတယ္။ ပထမေတာ့ ဥယ်ာဥ္မႉးက ဘုရင္ကုိ ဆက္ကပ္မလုိ႔ပါပဲ။ ဥယ်ာဥ္မႉးေတြးတာက “ဘုရင့္ကုိ ဆက္ကပ္လုိက္ရင္ ဆုေတာ္ေငြေတာ့ရမွာ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါက ဘာလုပ္မွာတုန္း။ ဘုရားကုိ လႉလုိက္ရင္ သံသရာအက်ိဳးရမွာ” လုိ႔ေတြးၿပီး ဘုရားရွင္ဆြမ္းခံႂကြေနတာနဲ႔ ဆံုလုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိ ကပ္လႉခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာကုိ မ်က္ရိပ္ျပလုိက္ေတာ့ အာနႏၵာက ဘုရားရွင္ ထုိင္လုိတဲ့ အျခင္းအရာကုိ ေတြ႕တာနဲ႔ ေနရာခင္းေပးပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ သရက္သီးကုိ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူပါတယ္။ ဥယ်ာဥ္မႉးကလည္း အေတာ္၀မ္းသာစြာ ၾကည့္႐ႈေနပါတယ္။ ဘုရားရွင္က သရက္ေစ့ကုိ ဥယ်ာဥ္မႉးကုိ ဒီေနရာမွာပဲ စုိက္လုိက္ပါ လုိ႔ခုိင္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီေျမေပၚ လက္ေတာ္ကုိ ေဆးခ်ပါတယ္။
ၾကည့္ေနစဥ္ ၾကည့္ေနစဥ္မွာပဲ သရက္ပင္ဟာ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးႀကီးလာပါတယ္။ အပြင့္ေတြပြင့္ၿပီး အသီးေတြ သီးလာတယ္။ တစ္ပင္လံုးၫြတ္မတတ္ အသီးေတြက ရင့္မွည့္လာတယ္။ ဒီသတင္းကုိ ေကာသလက ၾကားေတာ့ မင္းခ်င္းေယာက်ၤားေတြ ခ်က္ခ်င္းလြတ္ၿပီး မည္သူမွ မခုတ္မျဖတ္ရ “ပံု-ေကာသလမင္းႀကီး” လုိ႔သြားလုပ္ထားပါေတာ့တယ္။ ဘုရားရွင္က မိန္႔ေတာ္မူရာမွာ က႑သရက္ပင္လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူျခင္းျဖစ္တယ္။ က႑ဆုိတာ အျဖဴပါ။ အျဖဴဆုိေတာ့ တိတၳိေတြက သရက္ျဖဴပင္လုိ႔ ထင္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သရက္ျဖဴပင္ (ယခုအေခၚ ေမ်ာက္ေခါင္းသရက္ပင္) မွန္သမွ် လုိက္ခုတ္ထားျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး အရပ္ထဲက လူေတြက တိတၳိေတြကုိ အရွက္ခြဲၾကတယ္။ “ခင္ဗ်ားတုိ႔ က႑(ျဖဴေသာ)သရက္ပင္ ကုိ လုိက္ဖ်က္ၾကတယ္။ ေဂါတမေျပာတဲ့ က႑သရက္ပင္က ဥယ်ာဥ္မႉးက႑စိုက္တဲ့ သရက္ပင္တဲ့ဗ်ား” ဆုိၿပီး တိတၳိေတြကုိ သရက္ေစ့ေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ က်ီစယ္ၾကတယ္။
သိၾကားမင္းက ေကာင္းကင္ေပၚကေန ေစာင့္ၾကည့္ေနၿပီး ေလနတ္သားကို တိတၳိေတြ ရွိတဲ့ေနရာကုိ ေလတုိက္ခုိင္းတယ္။ ေနာက္ ေနနတ္သားကုိ ပူေလာင္ေစတယ္။ ေနာက္ ေလနတ္သားကုိ ေလေဗြထခုိင္းတယ္။ ၿပီးေတာ့ မုိးနတ္သားကို မုိးသည္းထန္စြာ ရြာခုိင္းတယ္။ ေနကပူ ေလကတုိက္ မုိးကရြာဆုိေတာ့ တိတၳိေတြ ျပင္ထားသမွ် ပ်က္စီးကုန္တဲ့အျပင္ ေၾကာက္ၿပီး ထြက္ေျပးၾကရပါေတာ့တယ္။ ပူရဏက ထြက္ေျပးေနတုန္း သူ႔ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒါယကာနဲ႔ လမ္းမွာေတြ႕ပါတယ္။ အဲဒီတကာက ေရအုိးနဲ႔ ႀကိဳးေခြကုိ ယူလာတယ္။ ပူရဏကုိ ျမင္ေတာ့ “တပည့္ေတာ္က အရွင္ဘုရား တန္ခုိးျပမွာကုိ လာၾကည့္တာ အရွင္ဘုရားက ဘယ္တုန္း” “ဘာတန္ခုိးတုန္း မသိဘူး၊ သြား၊ ေပး ေရအုိးနဲ႔ ႀကိဳးေခြ” ဆုိၿပီး ေရအုိးနဲ႔ ႀကိဳးေခြကုိ ယူၿပီး ထြက္ေျပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဂဂၤါျမစ္မွာ သူ႔ကုိယ္သူ အဲဒါေတြနဲ႔ အဆံုးစီရင္ၿပီး အ၀ီစိကုိ ဆင္းသြားပါတယ္။
“အသိ အလိမၼာ၊ ဉာဏ္ပညာတို႔၊ လြန္စြာေခါင္းပါး၊ သူတုိ႔အားလွ်င္၊ ရွည္လ်ားဒုကၡ၊ ေရာက္သမွ်ပင္၊ ပညာ့တံခြန္၊ ဉာဏ္ရည္ခၽြန္သည့္၊ သူမြန္ျမတ္ဖ်ား၊ ရွင္တုိ႔အားမူ၊ တရားလက္ကုိင္၊ ေက်းဇူးလႈိင္၍၊ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္သုခ၊ ေကာင္းက်ိဳးရသည္၊ ေလာကဓမၼတာပါတကား”
အေတာ္ေလး ရွည္ေနလုိ႔ ဒီေလာက္နဲ႔ အဆံုးသတ္ပါရေစ။ အေၾကာင္းသင့္ရင့္ တိတိၳဆရာႀကီးေျခာက္ေယာက္ရဲ႕ သမုိင္းနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ အယူ၀ါဒကုိ တင္ျပေပးသြားပါမယ္။ တစ္၀က္တပ်က္ျဖစ္ေနေတာ့ မၾကာမီ ဗုဒၶျဖစ္စဥ္ (၂၄) ကုိ တင္ေပးပါ့မယ္။
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good. https://accounts.binance.com/zh-TC/register?ref=VDVEQ78S
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.