ဒီ တံမ်က္စည္းလွည္းရက်ိဳးကုိ တင္မယ္ တင္မယ္နဲ႔ မတင္ျဖစ္ဘူး။ ေအာင္ေတာ္မူဘုရားမွာ လာၾကတဲ့ အဖြဲ႔ဝင္တခ်ိဳ႕ကုိေတာ့ လက္ကမ္းစာေစာင္ ေဝဖူးတယ္။ အခု အဲဒီလက္ကမ္းစာေစာင္ထဲကအတုိင္း အပုိအလုိမရွိ ကြက္တိ ျပန္ေရးတင္ပါ့မယ္။ လက္ကမ္းစာေစာင္ရဲ႔ အကုိ ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ ဒီလုိေလး ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ “အထူးမွာၾကားခ်က္” “ရင္ျပင္ေတာ္ တံမ်က္စည္းလွည္းေနခ်ိန္တြင္ ‘အရဟံ သမၼာသမၺဳေဒၶါ’ စသည့္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ ပြားမ်ားျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကုိ စီးျဖန္း၍ လွည္းလွ်င္ ပုိ၍ ကုသုိလ္ရပါသည္” လုိ႔ပါပါတယ္။ အဲဒါ အေရးအႀကီးဆံုးမုိ႔ အစမွာ တင္ေပးလုိက္ပါတယ္။ လက္ကမ္းစာေစာင္ ထဲက စာကေတာ့……
ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဲဒီထဲက လူတုိင္းျပဳလုပ္သင့္တဲ့ ကုသုိလ္အလုပ္ (၁၀) မ်ိဳးရွိတယ္။ (၁၀) မ်ိဳးက
၁။ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈ
၂။ ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါးစတဲ့ သီလေစာင့္ထိန္းမႈ
၃။ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းမႈ
၄။ အသက္၊ ဂုဏ္၊ သိကၡာႀကီးသူတုိ႔အား အ႐ုိအေသေပးမႈ
၅။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ကိစၥမွန္သမွ်ႏႈိက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈ
၆။ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ကုသုိလ္ကုိ အမွ်ေဝမႈ
၇။ မိမိရရွိေသာ ကုသုိလ္ကုိ သာဓုေခၚမႈ
၈။ တရားေဒသနာ ေကာင္းစြာ နာယူမႈ
၉။ လာဘ္လာဘမငဲ့ဘဲ တရားေဟာျပမႈ
၁၀။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကုိ ယံုၾကည္မႈ ဆုိၿပီးေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီထဲက နံပါတ္ (၅) ဟာ ေဝယ်ာ၀စၥျဖစ္ပါတယ္။ ေဝယ်ာဝစၥဆုိတာက ပါဠိစကားကုိး။ အဲဒါကုိ ျမန္မာလုိ ဖြင့္လုိက္ရင္ “ကုသုိလ္ကိစၥမွန္သမွ်ႏႈိက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မထားဘဲ ကူညီလုိတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုတည္းႏွင့္ အသက္၊ ဂုဏ္၊ သိကၡာႀကီးမားသူ၊ မြန္ျမတ္တဲ့ ေနရာတုိ႔မွာ ကိစၥႀကီးငယ္ ျပဳမူေဆာင္ရြက္မႈ” လုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ေနာက္တမ်ိဳးက ႐ုိေသထုိက္သူရ႕ဲ ကိစၥႀကီးငယ္ကုိ ေဆာင္ရြက္တာ၊ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ရ႕ဲ အလုပ္ကုိ ကူညီတာ၊ ဖ်ားနာသူကုိ ႐ုိင္းပင္းတာ၊ အုိမင္းသူကုိ ေဖးမတာ၊ ေက်ာင္း အိမ္ ဇရပ္ ရပ္ရြာ လမ္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းႏွင့္ ေစတီရင္ျပင္ စသည္တုိ႔မွာ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တာ လူတုိင္းသြားလာႏုိင္ေအာင္ တံတားထုိးတာ ေသာက္ေရျဖည့္တာ စတာေတြဟာလည္း ေဝယ်ာဝစၥပါပဲ။ ေနာက္ တစ္ခုက ပုိေကာင္းတယ္။ ကုသုိလ္ကိစၥမွန္သမွ်ႏႈိက္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း တဲ့။
အဲဒီ ေဝယ်ာဝစၥဟာ ေျခာက္မ်ိဳးရွိတယ္။ (၁) ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥ၊ (၂) ဓမၼေဝယ်ာဝစၥ၊ (၃) သံဃေဝယ်ာဝစၥ၊ (၄) မိဘေဝယ်ာဝစၥ၊ (၅) ဆရာေဝယ်ာဝစၥ၊ (၆) ရပ္ရြာေဝယ်ာဝစၥတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီထဲက အေကာင္းဆံုး အမြန္ျမတ္ဆံုးကေတာ့ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥေပါ့ဗ်ာ။ သုိ႔ေသာ္ ဘုရားရွင္က ပရိနိဗၺာန္ စံသြားၿပီ။ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ျဖစ္ႏုိင္ခဲ့ရင္လည္း ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိတုန္းကေတာင္ ရဟန္းရွစ္ပါးပဲ ေဝယ်ာဝစၥကုိ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီ ရွစ္ပါးထဲက ႏွစ္ပါးဆုိရင္ ဘုရားရွင္ကုိ လမ္းခြဲလုိက္ေသးတယ္။
ဘုရားရွင္ မရွိေတာ့ေပမယ့္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ခဏထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး ညေနခင္းတစ္ခုစာေလးမွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ကိစၥႀကီးငယ္ကုိ ျပဳလုပ္ရင္း ကုိယ္နဲ႔ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့ အေနအထားတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လက္ရွိ ဓာတ္ေတာ္မ်ား ကိန္းဝပ္စံပါယ္ေတာ္မူရာ ေစတီရင္ျပင္ေတာ္မွာ တံမ်က္စည္းလွည္းျခင္း၊ ၾကမ္းတုိက္ျခင္း၊ ေစတီ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းကုိ ထိန္းသိမ္းေပးျခင္း၊ ေညာင္ေရသြန္းျခင္းစတဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ယူေနရင္ ဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥကုိ ျပဳလုပ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဗုဒၶေဝယ်ာဝစၥထဲက တံမ်က္စည္းလွည္းၿပီးေတာ့ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တဲ့ ေဝယ်ာဝစၥဟာ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္တဲ့ ေဝယ်ာဝစၥ တမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ အဲဒီ မရွိမျဖစ္လုိအပ္တဲ့ တံမ်က္စည္းလွည္းလုိ႔ ရရွိလာမယ့္ အက်ိဳးတရားေတြကေကာ ဘာလဲ။ အက်ိဳးတရားငါးပါးရွိတယ္။ အက်ိဳးတရားငါးပါးကုိ မေျပာခင္ တံမ်က္စည္းလွည္းတာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အႀကီးမားဆံုး အျဖစ္အပ်က္ေလးကို သတိရိတယ္။ အဲဒါေလးကုိ ႀကိဳေျပာခ်င္တယ္။ အားလံုး သိၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ ေမးခြန္းမ်ား အျပင္ ကတ္တီးကတ္ဖဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးတတ္တဲ့ မိလိႏၵႏွင့္ ေမးသမွ် ေျဖႏုိင္တဲ့ ရွင္နာဂသိန္ေလ။
သူတုိ႔ရ႕ဲ ေရွးဘဝမွာ ကုိရင္ႏွင့္ ဦးပဥၥင္းေလး အတူျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီး ဂဂၤါျမစ္နံေဘးက ေက်ာင္းမွာ အတူေနၾကတယ္။ တစ္ေန႔ ဦးပဥၨင္းက တံမ်က္စည္းလွည္းၿပီး ပံုထားတဲ့ အမႈိက္ကုိ ကုိရင္ကုိ က်ံဳးခုိင္းတယ္။ ကုိရင္က ေပကပ္ကပ္လုပ္ေနတာနဲ႔ ႐ုိက္ၿပီး ခုိင္းလုိက္တယ္။ ဒီေတာ့မွ ကုိရင္က ငုိရင္းက်ံဳးတယ္။ အမႈိက္သြားသြန္းရင္း ကုိရင္က မြန္းတည့္ခ်ိန္ျဖစ္ေနတာမုိ႔ ေနမင္းကုိ ၾကည့္ၿပီး “ဤကုသုိလ္ေၾကာင့္ ဤေနမင္းကဲ့သုိ႔ ပညာတန္ခုိး ေတာက္ပရပါလုိ၏” လုိ႔ ဆုေတာင္းတယ္။ ကုိရင္က အဲေလာက္ဆုေတာင္းတာနဲ႔ အားမရေသးဘဲ ေရခ်ိဳးဆင္းေတာ့ ျမစ္ဆိပ္မွာ ေရလႈိင္းေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး “ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဤလိႈင္းကဲ့သုိ႔ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားဖြယ္ေကာင္းေသာ ပညာဉာဏ္ကုိ ပိုင္ဆုိင္ပါေစ” လုိ႔ ထပ္ဆုေတာင္းျပန္တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အမႈိက္က်ံဳးခုိင္းတဲ့ ဦးဇင္းက ၾကားသြားတယ္။ “ငါခုိင္းလုိ႔ လုပ္ၿပီးေတာ့ ဒီဆုေတာင္းျပည့္ရင္ ငါက တုိက္တြန္းသူပဲ၊ သူဆုေတာင္းရင္ ငါလည္းဆုေတာင္းမယ္” ဆုိၿပီး သူ႔ဆုထဲမွာ “ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ ကုိရင္ေလး ထုိးထြင္းသိေသာ အရာထက္ သာလြန္၍ ငါပုိသိပါေစသတည္း” လုိ႔ အပုိ ဆုေတာင္းလုိက္တယ္။
အဲဒီလုိ သူတုိ႔ရ႔ဲ တံမ်က္စည္းလွည္းျခင္း၊ အမိႈက္က်ံဳးျခင္း ေဝယ်ာဝစၥေၾကာင့္ မိလိႏၵႏွင့္ နာဂသိန္ အေမးအေျဖက်မ္းႀကီး တစ္ဆူ သာသနာ့သမုိင္းမွာ ထင္က်န္ရစ္ေနပါတယ္။ တံမ်က္စည္းလွည္းရက်ိဳးကုိ ေျပာေတာ့မယ္ဆုိရင္ သူတုိ႔ အျဖစ္အပ်က္ကေလးကုိ မေျပာမျဖစ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ေဇာနဲ႔ ႀကိဳေျပာလုိက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တံမ်က္စည္းလွည္းရက်ိဳး ကေတာ့
(၁) မိမိကုိယ္တုိင္ စိတ္ၾကည္လင္တယ္။
(၂) ျမင္သူအေပါင္းလည္း စိတ္ၾကည္လင္ရတယ္။
(၃) နတ္တုိ႔ ခ်စ္ခင္တယ္။
(၄) အေရာင္အဆင္း လွပတင့္တယ္တယ္။
(၅) ေသလြန္တဲ့အခါ နတ္ျပည္ေရာက္ရတယ္။
ဒီငါးမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ကုိယ့္စိတ္ၾကည္လင္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သာဓကေလးတစ္ခု ေျပာပါ့မယ္။ တစ္ခါက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ အလြန္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေစတီတစ္ဆူရဲ႕ ရင္ျပင္ေတာ္မွာ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း တံမ်က္စည္းလွည္းတယ္။ ရင္ျပင္ေတာ္တစ္ခုလံုး သန္႔စင္သြားၿပီဆုိရင္ ရဟန္းက စိတ္ကေလး ၾကည္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္းကုိ စီးျဖန္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ မၾကာမတင္မွာဘဲ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ဟာ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ႏြားေခ်းေတြ ပက္ႀကဲခ်တယ္။ ရဟန္း စိတ္ညစ္သြားတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာလည္း သန္႔ရွင္းၿပီးခ်ိန္ ႏြားတစ္ေကာင္လာၿပီး ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ မစင္လာစြန္႔တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ေတာ့ အရမ္း႐ုပ္ဆုိးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ လမ္းေလွ်ာက္တက္လာတယ္။ ရဟန္းက စဥ္းစားတယ္။ ဒီနယ္တစ္ဝုိက္မွာ ဒီေလာက္႐ုပ္ဆုိးတဲ့လူ မရွိဖူးဘူး။ ဒီေတာ့ “သင္ မာရ္နတ္မဟုတ္လား” လုိ႔ ေကာက္ေမးလုိက္တယ္။ မာရ္နတ္ကလည္း ဝန္ခံတယ္။ စကားေျပာရင္း ရဟန္းက မာရ္နတ္ကုိ ဘုရားရွင္ပံု ခဏဖန္ဆင္း ျပခုိင္းတယ္။ မာရ္နတ္က ဖန္ဆင္းျပတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ရဟန္းက ရင္ျပင္ေတာ္ကုိ သန္႔ရွင္းလုိ႔ အၿပီး ၾကည္လင္ေနတဲ့ စိတ္နဲ႔ မာရ္နတ္ဖန္ဆင္းျပဖူးတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပံုေတာ္ကုိ မွန္းဆၿပီး ဗုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းလုိက္တာ ရဟႏၲာျဖစ္သြားပါတယ္။
ျမင္ရသူ အေပါင္း စိတ္ၾကည္လင္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သာဓကေလးကုိ ေျပာရရင္ တစ္ခါက ရဟန္းငယ္တစ္ပါးဟာ ေစတီတစ္ဆူရဲ႕ ရင္ျပင္ေတာ္ကုိ တံမ်က္စည္းလွည္းအၿပီး အမႈိက္ေတာင္းကုိကုိင္ ဆင္းလာတယ္။ ဒါကုိ ဘုရားဖူးလာတဲ့ ရဟန္း ေျခာက္ပါးက ျမင္တယ္။ “ရင္ျပင္ေတာ္ သန္႔ရွင္းေပးသူပါလား” လုိ႔ ရဟန္းေတြက ေတြးျမင္ၾကတယ္။ အဲဒီထဲက ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ပုစၧာတစ္ေထာင္ ေျဖရွင္းပံုကုိ ခ်ီးျမႇင့္သြားတယ္။ က်န္တဲ့ ရဟန္းမ်ားက အတိတ္ဘဝကုိ ျပန္လည္ျမင္ႏုိင္တဲ့ ဉာဏ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ရရွိေတာ္မူသြားၾကတယ္။
နတ္တုိ႔ ခ်စ္ခင္ပံုကေတာ့ သာဓကရွိေပမယ့္ ထူးထူးျခားျခား မဟုတ္လုိ႔မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ႐ုပ္အဆင္းလွပပုံကုိ သာဓကနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တစ္ခါက သီဟုိဠ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးကုိ ေျပာရမယ္။ တစ္ခါက သီဟိုဠ္မွာ အရမ္းေခ်ာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး ေပၚခဲ့တယ္။ တစ္ဦးက ရဟန္း၊ တစ္ဦးက အမတ္သား။ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးေခ်ာပံုကုိ သီဟုိဠ္သားေတြ သီဟုိဠ္သူေတြက အၿမဲ ခ်ီးမႊမ္းခန္း ဖြင့္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူပုိေခ်ာလဲ ဆုိတာ မသိဘူး။ အဲဒါေလးကုိ သိခ်င္တာနဲ႔ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဆံုေအာင္ ဖန္တီးလုိက္တယ္။ အဲဒီမွာ ရဟန္းက ပုိေခ်ာတာကုိ ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ အတိတ္ဘဝ ျဖစ္ရပ္က မိလိႏၵတုိ႔ရဲ႕အတိတ္ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ နည္းနည္းဆင္တယ္။ ဘဝတစ္ခုမွာ ရဟန္းက တံမ်က္စည္းလွည္းခဲ့တယ္။ အမတ္သားက အဲဒီအမႈိက္ကုိ က်ံဳးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးသား အရမ္းေခ်ာေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းပုိေခ်ာရတာက ရဟန္းမွာ ေလာဘ ေဒါသ ကင္းစင္ေနလုိ႔ပါ။
ေနာက္ဆံုး ေသရင္ နတ္ျပည္ေရာက္ရတယ္ ဆုိတဲ့ သာဓကေလးကေတာ့ နည္းနည္းရွည္တယ္။ အတုိခ်ံဳးေျပာပါ့မယ္။ ဘုရားရွင္လက္ထက္က အရွင္အႏု႐ုဒၶါဟာ သူ႔ဇာတိ ကပိလဝတ္ျပည္ကုိ ျပန္ႂကြလာတယ္။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ သူ႔ညီမေလး ေရာဟိနီကုိ မေတြ႕လုိ႔ ေမးတယ္။ အေရျပားေရာဂါ ျဖစ္ေနလုိ႔ ရွက္တာနဲ႔ ဘယ္မွ မသြား မလာဘူးလုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ အႏု႐ုဒၶါက မရမကေခၚခုိင္းတယ္။ ဆံုးမစကားနည္းနည္း ေျပာၿပီး လက္ဝတ္ရတနာေတြကုိ ထုခြဲေရာင္းခ်ၿပီး ဆြမ္းစားေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခုိင္းတယ္။ ေရစက္ခ်ေတာ့ ဘုရားရွင္ႂကြလာတယ္။ ဘုရားရွင္က အလွဴရွင္ ဘယ္သူလဲ ေမးေတာ့ အႏု႐ုဒၶါက သူ႔ညီမေလး ေရာဟိနီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာတယ္။ ဘုရားရွင္က သူ႔ကုိေခၚေတာ့ အေရျပားေရာဂါျဖစ္ေနလုိ႔ မလာဘူးလုိ႔ ျငင္းပါတယ္။ အႏု႐ုဒၶါက ဘုရားရွင္ရဲ႔ အမိန္႔န႔ဲမုိ႔ လာခဲ့ဖုိ႔ ေခၚတယ္။ ေရာဟိနီေရာက္လာေတာ့ ဘုရားရွင္က ဒီလုိျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အတိတ္ဘဝက မေကာင္းမႈကုိ ေဟာျပေတာ္မူတယ္။ သူမက အတိတ္ဘဝမွာ ေတာင္ညာစံ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ဘုရင္က ကေခ်သည္တစ္ေယာက္ကုိ ခ်စ္ႀကိဳက္ေနတယ္။ ဒါကို သူမက ကေခ်သည္အိပ္ယာမွာ ေခြးေလးယားသီးမႈန္႔ ပက္ထားလုိက္တယ္။ ကေခ်သည္မက အဲဒါနဲ႔ ေသသြားတယ္။ အဲဒီ အတိတ္ေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာျပေတာ္မူတယ္။ ေဒသနာအဆံုးမွာ ေရာဟိနီမင္းသမီးလည္း အေရျပားေရာဂါ ကင္းေပ်ာက္သြားတယ္။ သူမက သူမလွဴထားတဲ့ ဆြမ္းစားေက်ာင္းေဆာင္မွာပဲ တံမ်က္စည္းလွည္းျခင္း၊ ေသာက္ရည္ျဖည့္ျခင္း ေဝယ်ာဝစၥကုိ ဘဝတစ္သက္တာပတ္လံုး လုပ္သြားတယ္။ သူမ ေသလြန္ေတာ့ နတ္ျပည္မွာ နတ္သမီး သြားျဖစ္ပါတယ္။ သူမ နတ္သမီး သြားျဖစ္တဲ့ ေနရာက ဘယ္နတ္မွ မပုိင္တဲ့ ေနရာျဖစ္ေနတယ္။ သူမက လွလုိ႔ သူမ ျဖစ္ေပၚရာ နယ္စပ္က နတ္ေတြက သူရထုိက္ ငါရထုိက္ လုၾကတယ္။ မႏုိင္တဲ့ အဆံု သိၾကားမင္းဆီ သြားၾကတယ္။ သိၾကားမင္းဆီ ေရာက္ေတာ့ သိၾကားမင္းကလည္း ျမင္ျမင္ခ်င္း ေရာဟိနီနတ္သမီးေလးကုိ ႀကိဳက္သြားတယ္။ ဒီေတာ့ သူက တျခား နတ္ေလးပါးကုိ ေမးတယ္။ သူ႔ကုိ ျမင္ေတာ့ မင္းတုိ႔ ဘယ္လုိ ခံစားရလဲ လုိ႔။ နတ္တစ္ပါးက ‘စစ္ေျမျပင္မွာ တီးတဲ့ စည္ႀကီးလုိ’၊ နတ္တစ
္ပါးက ‘ေရတံခြန္လုိ’ ၊ နတ္တစ္ပါးက ‘ပုဇြန္မ်က္စိလြန္’၊ နတ္တစ္ပါးက ‘ေလမွာ လြင့္ေနတဲ့ အလံလုိ’ ခံစားရေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္။ အားလံုးလည္း ၿပီးေရာ သိၾကားမင္းက ဘာေျပာတယ္ မွတ္လဲ။ ‘မင္းတုိ႔က အဲေလာက္ပဲ ျဖစ္တာ၊ ငါက နတ္သမီးကုိ မရရင္ ေသေတာ့မွာ’ တဲ့။ အဲလုိနဲ႔ သိၾကားမင္းရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ နတ္တကာတုိ႔ထဲမွာ ေရာဟိနီဟာ အလွဆံုး နတ္သမီးပါ။ သူဘာေၾကာင့္ အဲလုိ အလွဆံုးျဖစ္ရလဲ ဆုိေတာ့ တံမ်က္စည္းလွည္းထားတဲ့ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆုိရင္ တံမ်က္စည္းလွည္းရျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အက်ိဳးေတြကို သိေလာက္ၿပီလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ က်မ္းတစ္ေစာင္နဲ႔ တစ္ေစာင္ တံမ်က္စည္းလွည္းရက်ိဳး ေဖာ္ျပတာ မတူတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ က်မ္းတစ္ေစာင္မွာေတာ့ အေရာင္အဆင္းလွပ၏ အစား ေနာက္လာေနာက္သားမ်ား အတုလုိက္ျခင္း လုိ႔ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒါေလးလည္း ေကာင္းတဲ့လကၡဏာပါပဲ။ သူက လကၤလာေလးနဲ႔ လာတယ္။ “မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားၾကည္လင္ ေဒဝါနတ္မ်ိဳး ျမတ္ႏုိးခ်စ္ခင္ အတုလုိက္ျငား ေနာက္သားေနာက္စဥ္ ခႏၶာပ်က္ အထက္နတ္ျပည္ဝင္”တဲ့။
ပန္းဖလက္ေလးက ေသးေသးေလး။ အဲဒီထဲကုိ font size 13 နဲ႔ ႐ုိက္ေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလး မဆန္႔ဘူး။ က်ဥ္းႏုိင္သမွ် က်ဥ္းေအာင္ လုပ္ေနရတယ္။ အက်ယ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ တံမ်က္စည္းလွည္းလာခဲ့ပါ။ အက်ိဳးေတြကုိ ပံုျပင္ေျပာသလုိ တစ္ပုဒ္ခ်င္းစီ ေျပာျပပါ့မယ္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.