ကၽြန္ေတာ္ တရားထုိင္ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရးတဲ့အခါ သညာသိနဲ႔ ေရးတာမုိ႔လုိ႔ အမွားပါခဲ့ရင္ ထပ္မံျပင္ေပးၾကပါဦးလုိ႔ ႀကိဳၿပီး ေျပာလုိက္ပါရေစ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ပဲ တရားမထုိင္ဖူးဘဲ သညာသိနဲ႔သိတာမို႔လုိ႔ ကိေလသာ ၁၀ ပါးက ကၽြန္ေတာ့ကုိ တင္းျပည့္က်မ္းျပည့္ ႏွိပ္စက္ေနပါတယ္။ အဲဒီအခါ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေျပာတာ ေဒါသသံေတြ ပါေနပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါကလည္း မာနဆုိတဲ့ ကိေလသာက ေခါင္းထထေထာင္ေနလုိ႔ပါ။ ေမာဟရ႕ဲ ႏွိပ္ကြပ္မႈေအာက္က မလြတ္ေျမာက္ေသးတဲ့ သေကၤတေတြေပါ့။ အတၱကုိ တဏွာ၊ မာနနဲ႔ ဒိ႒ိက တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ဖက္ထားျခင္း ခံရတယ္ေလ။
သီလ မစင္ၾကယ္ စိတ္မစင္ၾကယ္ရင္ တရားမထုိင္သင့္သလုိ ကၽြန္ေတာ္ ေရးလုိက္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္အပုိင္းကုိ ထည့္ေျပာလုိက္သလုိျဖစ္သြားပါတယ္။ တရားထုိင္တယ္ ဆုိတာ ခုဘ၀မွာ မဂ္ဖုိလ္ မေပါက္ႏုိင္လည္း အထံုရႏုိင္သလုိ ေခတၱၿငိမ္းခ်မ္းခြင့္လည္းရပါတယ္။ ဓမၼပဒမွာ စူဠပႏၴကဟာ သံသရာတစ္ေကြ႔မွာ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕ဖူးလုိ႔ ဒီဘ၀မွာ စာေလးေလးေၾကာင္း က်က္တာကုိ မရေလာက္ေအာင္ ဉာဏ္ထုိင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရင္ျဖစ္ဖူးတဲ့ ဘ၀တစ္ခုမွာ နဖူးေပၚက်လာတဲ့ ေခၽြးကုိ ပု၀ါအျဖဴနဲ႔ သုတ္လုိက္ေတာ့ ပု၀ါမည္းညစ္သြားတာကုိ ၾကည့္ရင္း ေအာ္ အရာအားလံုးဟာ မၿမဲပါလားလုိ႔ သံေ၀ဂ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ရဖူးတဲ့ အထံုနဲ႔ ဒီဘ၀မွာ ဘုရားရွင္ ဖန္ဆင္းေပးထားတဲ့ လက္ကုိင္ပု၀ါကုိ ပြတ္ေခ်ရင္း မဂ္ဖုိလ္ရခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားထုိင္သင့္ပါတယ္။ အထံုေလး ျဖစ္ေအာင္ေပါ့ဗ်ာ။ စိတ္ကေလး ေခတၱၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တရားမထုိင္ခင္ေလး ဘာလုိ ေနထုိင္သင့္သလဲ ဆုိတာေလး သိထားရင္ ပုိေကာင္းတာေပါ့။
ကဲ တရားထုိင္မည့္သူရ႕ဲ တရားမထုိင္ခင္ ဘယ္လုိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္လဲ။ အေျခခံ ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲ။ အခ်က္ ၁၄ ခ်က္နဲ႔ ေျပာရမယ္။ အခ်က္ ၁၄ ခ်က္ဆုိတာနဲ႔ကုိ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဆုိ အခ်က္ အလက္ေတြနဲ႔ ဆုိရင္ ေခါင္းကုိ ၿငီးစီစီကုိ ျဖစ္ေရာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆိုေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ေျပာတာတုိ႔က တကယ္ မ်က္စိ႐ႈပ္စရာ သိပ္ေကာင္းလုိ႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ နည္းနည္းေတာ့ စိတ္၀င္စားမလား မသိဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ့္ ၁၄ ခ်က္က ဘုန္းႀကီးေတြ ရြတ္ရြတ္ေနတဲ့ ေမတၱသုတ္ျဖစ္လုိ႔။ ေမတၱသုတ္ စတင္ရာကုိေတာ့ အားလံုးသိၿပီးသား ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေတာအုပ္တစ္ခုမွာ ရဟန္းငါးရာ တရားလာထုိင္ေတာ့ နတ္ေတြ ေနစရာမရွိတာနဲ႔ ေျခာက္လြတ္တာေလ။ ေျခာက္လြတ္လုိ႔ တရားထုိင္လုိ႔ မရတာနဲ႔ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းကုိ ျပန္ၿပီး ဘုရားကုိ ျပန္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ဘုရားက ေက်ာင္းကေန ထြက္ကတည္းက ေတာအုပ္ထဲေရာက္တဲ့အထိ ေမတၱသုတ္ ရြတ္ရင္း လမ္းေလွ်ာက္ သြားခုိင္းခဲ့တဲ့ အျဖစ္ေလးေပါ့။ အဲဒီ ေမတၱသုတ္ထဲက အတုိင္း ေနထုိင္မယ္ဆုိရင္ တရားထုိင္တဲ့အခါ ေပါက္ေျမာက္လြယ္ပါတယ္။
၁။ စြမ္းႏုိင္သူျဖစ္ရမယ္။ ဘယ္လုိ စြမ္းႏုိင္ရမလဲ။ ယံုၾကည္မႈမွာ ႀကိဳးပမ္းရာမွာ စြမ္းႏုိင္ရပါမယ္။ ယံုၾကည္မႈကေတာ့ နည္းနည္းအေရးပါတယ္။ ယံုၾကည္မႈက ဘယ္လုိ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးလဲ ဆုိတာရွိေသးတယ္။ သံေ၀ဇနိယေလးဌာန ေရာက္ရင္ အပါယ္တံခါးပိတ္တယ္တုိ႔ ပုဂံက စြယ္ေတာ္ေလးဆူေရာက္ရင္ ဆုေတာင္းျပည့္တယ္ ဆုိတဲ့ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳး လံုး၀ လံုး၀မဟုတ္ရပါဘူး။ ဘုရားရွင္ ၫြန္ျပတဲ့အတုိင္း ေလွ်ာက္ရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ ယံုၾကည္မႈမ်ိဳးကုိ ေျပာပါတယ္။ ႀကိဳးပမ္းမႈလည္း စြမ္းႏုိင္ရမယ္ဗ်။ မျဖစ္ေသးတဲ့ ကုသုိလ္ကုိ ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးပမ္းရမယ္။ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ အကုသုိလ္ကုိ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရမယ္။ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသိုလ္ကုိ မျဖစ္ေအာင္ တားျမစ္ရမယ္။ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ကုသိုလ္ကုိ ပြားေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရမယ္ဗ်။
၂/၃။ ေျဖာင့္မတ္ရမယ္။ အလြန္႔အလြန္ ေျဖာင့္မတ္ရမယ္။ ေျဖာင့္မတ္ရမွာက တစ္ခဏ ေျဖာင့္မတ္ရမွာ မဟုတ္ဘဲ တစ္သက္လံုးေျဖာင့္မတ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ မာယာ သာေဌယ်လံုး၀ မရွိရဘူး။ လူေရွ႕တစ္မ်ိဳး ကြယ္ရာတစ္မ်ိဳး မေနထုိင္ မေျပာဆုိ မေတြးေခၚရဘူး။ အဲဒီလုိ ဆုိလုိပါတယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ့ အလြန္႔အလြန္ ေကြ႕ေကာက္ တတ္ၾကပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခအေန တစ္မ်ိဳးကေန အမ်ားအျမင္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီ မာယာ သာေဌယ်ကလည္း တရားထုိင္ရင္ အဆင့္မတက္ႏုိင္ပါဘူး။
၄/၅/၆။ ဆံုးမလြယ္ရမယ္။ ႏူးည့ံေပ်ာ့ေပ်ာင္းရမယ္။ မာန္မေထာင္လႊားရဘူး – ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္ရာဟုလာကေတာ့ ဆံုးမလြယ္တဲ့အထဲမွာ စံျပပါပဲ။ ရွင္ရာဟုလာကုိ တစ္ေန႔ ရဟန္းေတြ စမ္းတာခံရပါတယ္။ ရာဟုလာ လာေနခ်ိန္ လမ္းမွာ အမႈိက္ေတာင္းခ်ထားၿပီး “ေဟ့ ဘယ္သူ အမႈိက္ေတာင္းခ်ထားတာလဲကြ” လုိ႔ ရဟန္းတစ္ပါးက အသံခပ္ျမင့္ျမင့္ေလး ေျပာလုိက္တာကုိ ရဟန္းတစ္ပါးက “ရာဟုလာကုိ ဒီလမ္းမွာ ျမင္တာပဲ” လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။ ဒီအသံကုိ ရာဟုလာ ၾကားေတာ့ “သည္းခံပါဘုရား၊ သည္းခံပါဘုရား” ဆုိၿပီး အမႈိက္ေတာင္းကုိ ေနရာတက် သိမ္းလုိက္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ဆံုးမလြယ္သလဲ။ ဘယ္ေလာက္ ႏူးည့ံသလဲ။ ဘယ္ေလာက္ မာန္မာနကင္းသလဲ။ အရွင္သာရိပုတၱရာလည္း အတူတူပဲေလ။ ခုႏွစ္ႏွစ္သား ကုိရင္ေလးက အရွင္ဘုရား သကၤန္း၀တ္ထားတာ မညီဘူးလုိ႔ ေျပာေတာ့ ကြယ္ရာမွာ ျပန္ျပင္၀တ္ၿပီး ဒီလုိေလးဆုိညီၿပီလား ဘုရားဆုိၿပီး ကုိရင္ေလးကုိ တကယ့္တကယ္ ႐ုိက်ိဳးတဲ့ အေနအထားနဲ႔ လက္အုပ္ေလးခ်ီၿပီး ျပန္ေမးခဲ့တာ။ ဆံုးမလြယ္လိုက္ပံု။ ႏူးည့ံလုိက္ပံု။ မာနကင္းလုိက္ပံု။ ဒါမ်ိဳးေနထုိင္မွ တရားထုိင္ရင္ အဆင္ပုိေျပႏုိင္မွာ။
၇/၈။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲလြယ္သူျဖစ္ရမယ္။ အသက္ေမြးလြယ္သူ ျဖစ္ရမယ္။ ပ်င္းတာနဲ႔ ေတာ့ မဆုိင္ဘူးေနာ္။ ရွာတတ္ရမယ္။ သုိ႔ေသာ္ တင္းတိမ္ရမယ္။ မလုိအပ္တဲ့ အပုိေလာဘေတြ မထားရဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတာ။ ေက်ာင္းမွာဆုိရင္လည္း ငါးဘာသာဂုဏ္ထူးမွန္းထားေပမယ့္ သံုးဘာသာပဲရရင္ မပူေလာင္ရဘူး ေရာင့္ရဲရမယ္။ ဘာလဲ။ ကုိယ့္ကံ ကုိယ့္ဉာဏ္ ကုိယ့္၀ီရိယနဲ႔ သင့္ေတာ္တာပဲရတာေလ။ အသက္ေမြးလြယ္တယ္ဆုိတာက မိသားစုမွာ “ေအာ္ ငါ့မိန္းမက သူတတ္သလုိ ခ်က္ေပးတာပဲ” ဆုိၿပီး စားႏုိင္ရမယ္။ မိန္းမျဖစ္သူက “ေအာ္ ငါ့ေယာက်ာ္း ၀င္ေငြ ဒီေလာက္ရေတာ္ေပါ့။ သူစိတ္ခ်မ္းသာေနရင္ၿပီးတာပဲ” လုိ႔ ေတြးေပးႏုိင္ရမယ္။ သားသမီးေတြကလည္း “ေခတ္ႀကီးက ရွာတာနဲ႔ မေလာက္ငျဖစ္ေနတယ္။ ငါတုိ႔ မိဘ ငါတို႔ကုိ ဒီေလာက္ဆင္ေပးႏုိင္တာ ငါတုိ႔ အေတာ္ကံေကာင္းတာပဲ” လုိ႔ ျပန္ေထာက္ညႇာေပးမယ္ဆုိရင္ အသက္ေမြးလုိ႔ လြယ္ကူသူေတြ ျဖစ္ၾကၿပီေပါ့ဗ်ာ။
၉။ နည္းေသာ ကိစၥရွိသူ ျဖစ္ရမယ္။ အဓိကက်တဲ့ လုပ္သင့္တဲ့ အလုပ္ကုိပဲ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲ ေက်ာက္တံုးေတြ ေက်ာက္စရစ္ သဲေတြ ေရေတြ ထည့္တဲ့ ပံု၀တၳဳလုိေပါ့။ ပဓာနက်တဲ့ အလုပ္ကုိပဲ လုပ္ရမယ္။
၁၀။ ေပါ့ပါးအျဖစ္ရွိသူ ျဖစ္ရမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္၀န္းက်င္က သူငယ္ခ်င္းေတြကေတာ့ အဲယားကြန္းရွိမွ ေနတတ္တယ္။ ဘယ္လုိစားရမွ ေက်နပ္တယ္ဆုိတဲ့ လူေတြခ်ည္း ျပည့္ေနတယ္။ လက္ဘက္ရည္ေသာက္ရမွ ေဆးလိပ္ေသာက္ရမွျဖစ္မယ္ စသျဖင့္ တစ္ခုခုကုိ စြဲလန္းမေနရပါဘူး။ တစ္ခုခုကုိ တပ္မက္ေနရင္ မေပါ့ပါးေတာ့ ပါဘူး။
၁၁။ ၿငိမ္သက္တဲ့ ဣေႁႏၵရွိရမယ္။ ဘယ္လုိဣေႁႏၵလဲ။ ဣေႁႏၵေျခာက္ပါးလံုးပဲ။ ထိန္းသိမ္းတတ္ရမယ္။ မ်က္စိေရာ။ နားေရာ။ ႏွေခါင္းေရာ။ လွ်ာေရာ။ ကုိယ္ေရာ။ စိတ္ေရာပဲ။ ဟုိအာ႐ံုၾကည့္ခ်င္ ဒီအာ႐ံုခံစားခ်င္ဆုိရင္ ဣေႁႏၵမဲ့တာပဲ။
၁၂။ ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိသူ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါကေတာ့ နည္းနည္း အေရးႀကီးတယ္။ ခုေခတ္မွာ ပုိဆုိးပါတယ္။ ၀ါဒေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ထြန္းကား ျပန္႔ပြားလာတယ္။ တရားေတာ္ေတြဟာ အ၀ိတကၠျဖစ္ေပမယ့္ ၀ိတက္ေတြနဲ႔ ဘုရားက ဘယ္လုိ တရား မေဟာဘူး ဘယ္လုိတရားေဟာတယ္စသျဖင့္ ၀ါဒေတြ ထြန္းကားလာတာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာလာၿပီ။ ဒီလုိ ၀ါဒေတြအေပၚ ေက်ာ္လႊားျမင္ႏုိင္ရမယ္။ သင့္ မသင့္ မွန္ မမွန္ စိစစ္ေ၀ဖန္ႏုိင္တ့ဲ ပညာဉာဏ္ ရွိသူျဖစ္ရပါမယ္။
၁၃။ ယဥ္ေက်းလိမၼာရမယ္။ ကုိယ္အားျဖင့္ ယဥ္ေက်းရမယ္။ စိတ္အားျဖင့္ ယဥ္ေက်းရပါမယ္။ လူပံုအလယ္မွာမွ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းေနလည္း ယဥ္ေက်းစြာ ေနရမယ္။ တစ္ေယာက္တည္းေနလည္း စိတ္ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ထားရပါမယ္။
၁၄။ ဘယ္သူ႔အေပၚမွာမွ မတြယ္တာရဘူး။ သံေယာဇဥ္ေတြ ျဖတ္ႏုိင္သေလာက္ ျဖတ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဟုိလူတြယ္တာ ဒီလူတြယ္တာဆုိရင္ တရားထုိင္တဲ့ အခါ ဘယ္လုိလုပ္ စိတ္ေျဖာင့္ႏုိင္မွာလဲ။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မတြယ္တာရပါဘူး။ ဒီလုိ အု႒္ျဖစ္ေတြ ခုိင္ခံ့ေနမွ တရားထုိင္တဲ့အခါ အလြယ္တကူ တရားရႏုိင္ပါတယ္။ ဉာဏ္စဥ္ တက္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒါက တရားထုိင္မည့္သူမွ မဟုတ္ပါဘူး။ တရားမထုိင္တဲ့သူလည္း လုိက္နာ ေနထုိင္သင့္တဲ့ အရာေတြပဲ မဟုတ္ပါလား။ (နည္းနည္းရွည္သြားတယ္)
လက္ရွိ စစ္ကုိင္း ျမစၾကၤာေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဦးဣႏၵက၏ ဘာ၀နာအေျခခံအု႒္ျမစ္ တရားကို ကုိးကားေရးသားပါတယ္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
Your article helped me a lot, is there any more related content? Thanks!
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you. https://accounts.binance.com/id/register?ref=GJY4VW8W