ကံသံုးပါးမွာ ဘယ္ကံ အျပစ္ႀကီးလဲ ဆုိရင္ ကာယကံလည္း အျပစ္အႀကီးဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏုိင္လဲဆုိရင္ ပါဏာတိပါတကံအရ ရဟႏၲာကုိ သတ္မယ္ဆုိရင္ ကာယကံ အျပစ္အႀကီးဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိႏုိင္ပါတယ္။
ကာယကံမွာ ကံသံုးပါ ထပ္မံပါ၀င္ပါတယ္။ အားလံုး သိၿပီးသားပါပဲ။ အဲဒီထဲက အစဆံုးကံကုိ စေျပာပါမယ္။
ပါဏာတိပါတ
ဒါကုိ ပါဏ+ အတိပါတ- ဆုိၿပီး အပုိင္း ႏွစ္ပုိင္းပါ၀င္ပါတယ္။ ပါဏ- ဆိုတာ အသက္ရွင္ဆဲ သတၱဝါပါ။ အဲဒီ သတၱဝါ ဆိုတာကေတာ့ မိခင္း ဝမ္းထဲ ကလလ ေရၾကည္ တည္ခ်ိန္မွစလုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အသက္ရွင္ဆဲ သတၱဝါအားလံုးကုိ ဆုိလုိတာပါပဲ။ (ဘုရားရွင္ လက္ထက္တုန္းက တိတၳိေတြကေတာ့ သစ္ပင္တုိ႔ ဘာတုိ႔လည္း အသက္ရွိတယ္လုိ႔ ယူဆပါတယ္၊ ဂီတသံၾကားလုိ႔ သစ္ပင္ေတြ ပုိအႀကီးျမန္တာက သဘာ၀ျဖစ္ရပ္ပါ။ အသက္ရွိလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး) ပရမတၳ သေဘာအရ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပါဏဆိုတာ ႐ုပ္ဇီဝိတ နာမ္ဇီဝိတ ကိုေခၚပါတယ္။ ဘာလဲ ႐ုပ္ဇီ၀ိတ။ ဘာလဲ နာမ္ဇီ၀ိတေပါ့။
ဇီဝိတ- ဆိုတာ အသက္ရွင္ျခင္း၏ အေၾကာင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္ တကယ္လုိ႔ ဇီဝိတ -သာမရွိေတာ့ဘူး ဆိုလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ အေသေကာင္ႏွင့္ အတူတူ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဇီဝိတ- ရွိေနလို႔သာ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ အေသေကာင္ႀကီးမွ တမူထူးလုိ႔ ရွိေနပါတယ္။ သက္ရွိသတၱဝါ အားလံုး၏ အသက္ဆိုသည္မွာလည္း ဒီဇီဝိတ- ႏွစ္မ်ိဳးပါပဲ။ တစ္နည္းေျပာရရင္ ဇီဝိတ- ဆိုတာ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကို မေသေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ ထားတဲ့ တရားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
ပါဏ ၿပီးေတာ့ အတိပါတ
အတိပါတ -မွာ အတိနဲ႔ ပါတဆုိၿပီး ကြဲျပန္ေရာ။ “အတိ” ဆိုတာ “ လွ်င္စြာ ” “ လြမ္းမိုးႏွိပ္စက္၍ ”လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ပါတ-ဆိုတာကေတာ့ “ က်ေစျခင္း ” ခ်ျခင္း ” ေပါ့။ ႏွစ္ခုေပါင္းလုိက္ေတာ့ လွ်င္စြာ ခ်ျခင္းတဲ့။ ဆုိလုိတာက ေသခ်ိန္မေရာက္ခင္ ေသေစလုိက္တာကုိ ဆုိလုိတာပါ။ လႊမ္းမုိးႏွိပ္စက္၍ က်ေစျခင္းကေတာ့ လက္နက္နဲ႔ အမိန္႔အာဏာနဲ႔ သတ္တာကုိ ေခၚပါတယ္။
ဒီေတာ့ ပါဏာတိပါတ-ဆုိတာ သတၱဝါကုိ ေသခ်ိန္မေရာက္ခင္ လွ်င္ျမန္စြာသတ္ေၾကာင္းေစတနာ ဓားလက္နက္ စသည္ျဖင့္ လႊမ္းမုိးႏွိပ္စက္၍ သတ္ေၾကာင္း ေစတနာ လုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ ႏွစ္ခုေပါင္းလုိက္ေတာ့ ကုိယ္တုိင္သတ္ျခင္းႏွင့္ သတ္ေစျခင္း ဒီႏွစ္ခု ထြက္လာတာပါပဲ။
ကုိယ့္ပေယာဂေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ပေယာဂေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ အသက္တစ္ေခ်ာင္း အေၾကာင္းမဲ ဆံုး႐ႈံးလုိက္ရၿပီ ပ်က္စီးၿပီဆုိရင္ ပါဏာတိပါတကံ ေျမာက္တာပါပဲ။ သတ္တဲ့အခါ ေသေစတဲ့အခါမွာ ေအာက္ပါ အခ်က္အလက္နဲ႔ ျပည့္စံုရင္ ကံအထေျမာက္ပါတယ္။ ေလာကစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ျပစ္မႈေျမာက္တယ္။
၁။ ကလလ ေရၾကည္မွ စ၍ အသက္ရွင္ဆဲ သတၱဝါ ျဖစ္ျခင္း
၂။ သတၱဝါဟု သိျခင္း
၃။ သတ္ခ်င္ေသာစိတ္(သို႔) သတ္ေၾကာင္းေစတနာရွိျခင္း
၄။ ကုိယ္ ႏႈတ္ တစ္ခုခုျဖင့္ လု႔ံလျပဳျခင္း
၅။ ထုိလုံ႔လေၾကာင့္ေသသြားျခင္း ဒီငါးပါးပါပဲ။
ကံေျမာက္လွ်င္ အပါယ္ (မေကာင္းတဲ့ ဘဝ) ကုိ ေရာက္ရမွာ လံုး၀ က်ိန္းေသပါ။ အဲ ေရွ႕အဂၤါ ေလးပါး ႏွင့္ ျပည့္စုံေပမယ့္
ေနာက္ဆုံးအဂၤါအရ မေသလွ်င္ေတာ့ ကံမေျမာက္ဘူး။ ကံမေျမာက္ရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ဘဝကို ေရာက္ခ်င္လဲ ေရာက္ႏုိင္တယ္ မေရာက္ခ်င္လဲ မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ က်ိန္းေသ မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။
ပါဏာတိပါတကံက သတၱဝါႀကီးငယ္အလုိက္၊ သတၱဝါတုိ႔၏ ကုိယ္က်င့္သိကၡာအလုိက္ အျပစ္ႀကီးငယ္ကြဲျပားပါတယ္။ အေကာင္ႀကီးႀကီး ဥပမာ ဆင္ကုိ သတ္မယ္ဆုိရင္ ပုိအားစုိက္ရမႈ ပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္သိကၡာအလုိက္သတ္မယ္ဆုိရင္ သူ႔က်င့္ႀကံမႈပါတယ္ေလ။
မိဘ ရဟႏၱာသတ္ျခင္းစတဲ့ ကံႀကီးထုိက္ရင္ေတာ့ မေသခင္ ခရီးတစ္ခု ထြက္ရကိန္းေပ့ါဗ်ာ။
သတ္တယ္ ။ ဘယ္လုိသတ္တာလဲ။ သတ္တဲ့အခါမွာလည္း နည္းေလး ဘာေလးရွိေသးတယ္ေလ။
၁။ သာဟတၳိက = ဓားျဖင့္ခုတ္ တုတ္ျဖင့္႐ုိက္ စသည့္ျဖင့္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ကုိယ္တုိင္သတ္ျခင္း
၂။ အာဏတၱိက = ႏႈတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ စာေရး၍ျဖစ္ေစ (မ်က္စိမွိတ္ျပ လက္ဖ်စ္တီးျပျခင္းစသည့္ ) အရိပ္နိမိတ္ကို ျပ၍ျဖစ္ေစ အသတ္ခုိင္ျခင္း
၃။ နိႆဂၢိယ = ေလး ေသနတ္ လွံ စသည့္ျဖင့္ အေဝးကေန ပစ္ခတ္၍သတ္ျခင္း
၄။ ထာဝရ = အျမဲတမ္းတည္ရွိႏိုင္ေသာ ခရီးလမ္းဆုံး၌ လာသမွ်လူေတြ ေသေအာင္ တြင္းတူးထားျခင္း ေျငာင့္ စတာေတြကုိ စုိက္ထားျခင္း ဗုံးေထာင္ထားျခင္း ေရကန္ထဲ အဆိပ္ခတ္ထားျခင္း သတ္ျဖတ္ဖုိ႔ရာ ဓား လွံ ေလး ေသနတ္ ဗုံး အေျမွာက္ စေသာလက္နက္မ်ားကုိ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ျခင္း စသည္–
၅။ ဝိဇၨာမယ = အတတ္ပညာျဖင့္ ျပဳစား၍ သတ္ျခင္း၊ မႏၱာန္မႈတ္၍သတ္ျခင္း၊ အင္းအုိင္ခ်၍ သတ္ျခင္း၊ လက္ဖြဲ႔၌ တစ္စုံတစ္ခု ျပဳလုပ္၍သတ္ျခင္း၊ အ႐ုပ္လုပ္၍ ထုိအ႐ုပ္ကုိသတ္လွ်က္ အျခားသူ ေသေအာင္ သတ္ျခင္း၊ အင္းကြက္၌ ရန္သူ၏ နံကုိ ေရး၍ မီး႐ႈိ႔၍ ရန္သူကုိ ေသေအာင္သတ္ျခင္း၊ ယေန႔ေခတ္ အေျပာမ်ားေသာ ေအာက္လမ္းနည္းျဖင့္ သတ္ျခင္း စသည္..
၆။ဣဒၶိမယ= ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ တန္ခုိးျဖင့္သတ္ျခင္း၊ (ဝမ္းတြင္းစုန္း စသည္) သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ ဘီးလူးမင္း အမ်က္ထြက္၍ မိမိအစြယ္ကုိ ေခါက္လုိက္ေသာအခါ စူဠသုမနသူေဌး ခ်က္ျခင္းေသရသည္ဟု၄င္း ေဝႆဝဏ္နတ္မင္း အရိယာမျဖစ္ခင္က မ်က္ေစာင္းထုိးလွ်င္ ဘီးလူးအမ်ားေသၾကရသည္ဟု၄င္း ဖတ္ရဖူးသည္ ဤသို႔ အစြယ္ေခါက္မႈ မ်က္ေစာင္းထုိးမႈ စတဲ့ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ တန္ခိုး သတ္ျခင္း
ဟု သတ္ပုံအျခင္းအရာ (၆) မ်ဳိး ရွိပါတယ္။
ပါဏာတိပါတ ဒုစ႐ုိက္အက်ဳိးဆက္က ကံေျမာက္ရင္ ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာ လုိ႔ေခၚတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဘဝေတြကို သက္တမ္းမေစ့ခင္ ေသရမယ္။ အမိဝမ္းထဲမွာပင္ အေၾကာင္းအမ်ဳးိးမ်ဳးိေၾကာင့္ေသရမယ္။ အက်ိဳးဆက္က ၂၃ သံုးပါးေတာင္ ရွိတယ္။ ယံုမလားေတာ့ မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေရးျပလုိက္မယ္ေလ။
၁။ ကုိယ္အဂၤါခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္း
၂။ ကိုယ္ခႏၶာအခ်ိဳးအစား မလွျခင္း
၃။ ႏံု႔ေႏွးဖင့္တြဲျခင္း
၄။ ေျခလက္ မညီျခင္း
၅။ မလွမပ မတင့္တယ္ျခင္း
၆။ အေရအဆင္း မေျပာင္၀င္းျခင္း
၇။ အသားအေရ ၾကမ္းျခင္း
၈။ ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ျခင္း
၉။ ခြန္အားနည္းျခင္း
၁၀။ စကားကုိ ေျပျပစ္စြာ မေျပာတတ္ျခင္း
၁၁။ ခ်စ္သူခင္သူ မရွိျခင္း
၁၂။ မိမိပရိသတ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ပ်က္စီးျခင္း
၁၃။ ထိတ္လန္႔တတ္ျခင္း
၁၄။ လက္နက္ေဘး ထိျခင္း
၁၅။ သူတပါးပေယာဂျဖင့္ေသရျခင္း
၁၆။ ေတြေ၀ မုိက္မဲျခင္း
၁၇။ ေႁခြရံသင္းပင္း နည္းပါးျခင္း
၁၈။ ရြံစရာေကာင္းေသာ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပုိင္းရွိျခင္း
၁၉။ ကုန္းေသာ ကုိယ္ေကာ့ေသာ လက္ေျခအဂၤါရွိျခင္း
၂၀။ ေၾကာင့္ၾကစုိးရိမ္ရမႈမ်ားျခင္း
၂၁။ ေဘးရန္ မ်ားျခင္း
၂၂။ ခ်စ္ခင္ေသာ သားသမီးနဲ႔ ေကြကြင္းရျခင္း
၂၃။ အသက္တုိျခင္း
ကဲ ကဲ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ေလးထားၿပီး သတၱ၀ါကုိ သတ္ျဖတ္ေနျခင္းမွ ရပ္တန္႔ၾကပါစုိ႔။
ကုိကုိေမာင္၏ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးအေၾကာင္းေဆြးေႏြးရေအာင္ဆုိသည့္ ဘေလာ့ကုိ အကုန္လံုးနီးပါးမီွျငမ္းပါသည္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.