၀ိဂတၿပီးရင္ ေနာက္ဆံုးပစၥည္းျဖစ္တဲ့ အ၀ိဂတပစၥေယာပါ။ ၀ိဂတဟာ နတၳိနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ေလး တူခဲ့သလိုပဲ အ၀ိဂတဟာလည္း အတၳိနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ေလး တူပါတယ္။ ၀ိဂတမွာ ကင္းတယ္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ထြက္တယ္။ ၀ိဂတရဲ႕ ေရွ႕မွာ “အ ” ေလးတစ္လံုးပုိလာတဲ့အတြက္ “အ ” နဲ႔ အကၡရာကြဲေပးမယ့္ အစြမ္းသတၱိခ်င္းတူလုိ႔ ဖတ္လို႔ေကာင္းေအာင္ လုပ္ထားတာက “န” ပါ။ ကင္းေနတာကုိ မကင္းဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္တာပဲျဖစ္ေလေတာ့ အတၳိပစၥေယာ ေက်းဇူးျပဳပံုလုိလုိျဖစ္ေနပါတယ္။ အတၳိတုန္းက ေပးခဲ့တဲ့ ဥပမာက ေတာင္နဲ႔ သစ္ပင္။ စိမ္းလန္းစုိေျပေနဖို႔အတြက္ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုက ရွိေနမွ ျဖစ္တာေလ။ အ၀ိဂတက်ေတာ့ ေရထဲက ငါးတုိ႔နဲ႔ သြားတူတယ္။ ေရရွိမွ ငါးရွိလုိ႔ရတယ္။ ငါးသြားလုိ႔ လာလို႔ရတယ္။ အဲဒီလုိ ဘယ္လုိမွ မကင္းဘဲ ေက်းဇူးျပဳေနတာကို အ၀ိဂတပစၥေယာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေရနဲ႔ မပတ္သက္ေတာ့တဲ့ငါးကုိ ေရက ဘယ္လုိမွ ေက်းဇူးမျပဳႏုိင္ဘူးေလ။ ဒီလုိဗ်။ အတၳိမွာ ျဖစ္တုန္းကလည္း ျဖစ္ေနတုန္းမွာ၊ တည္တုန္းကလည္း တည္ေနတုန္းမွာ၊ ပ်က္တုန္းကလည္း ပ်က္ေနတုန္းမွာ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ အ၀ိဂတက်ေတာ့ ျဖစ္ေနမႈ မကင္းျပတ္ခင္ေလး တည္ေနမႈ မကင္းျပတ္ခင္ေလး ပ်က္ေနမႈ မကင္းျပတ္ခင္ေလးမွာ ေက်းဇူးျပဳပါတယ္။ ဥပမာ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ရည္းစားျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ ေကာင္မေလးကုိ တျခားေကာင္ေလး တစ္ေယာက္က ရည္းစားစကားလာေျပာတယ္။ အဲဒီအခါ အဲဒီေကာင္ေလးကို ကၽြန္ေတာ္က တားျမစ္ရတယ္။ “ေဟ့ေကာင္ ၊ အဲဒါ ငါ့ရည္းစား မင္းမထိနဲ႔” ။ အဲလုိပဲ သူ႔ခ်စ္သူ ကၽြန္ေတာ္ ရွိေနတယ္ေလ။ သူ႔ကုိ ဘယ္သူမွ မထိနဲ႔။ အဲလုိေလး အဲလုိေလး ေက်းဇူးျပဳေနတာကုိ အ၀ိဂတပစၥေယာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေကာင္မေလးက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပတ္သြားရင္ေတာ့ အ၀ိဂတနဲ႔ မဆုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အ၀ိဂတပစၥေယာရဲ႕ သေဘာကုိ သေဘာေပါက္တယ္လုိ႔ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခုလုိ ပ႒ာန္းကုိ ေရးျပႏုိင္တာ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ – ေရွးက ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ကုသုိလ္အထူးရိွခဲ့တာေၾကာင့္ လုိ႔လည္းယံုၾကည္ပါတယ္။ ပဋိ႐ူပေဒသ၀ါေသာ စ – ဗုဒၶဘာသာ တကယ္ထြန္းကားရာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လူလာျဖစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ လုိ႔လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။ သပၸဳရိသ ျဖစ္တဲ့ မိဘေကာင္း ဆရာသမားေကာင္းေတြနဲ႔ ဆံုေတြ႕ခဲ့ရတာေၾကာင့္လုိ႔လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီလုိ အေနအထားမ်ိဳးကုိ နိဗၺာန္မရမီ ၾကားကာလတိုင္းအတြင္း ဆံုခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အခုလုိ ေရးျပလုိက္တာကုိ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ဖတ္ရလုိ႔ ပ႒ာန္းအေၾကာင္း နားလည္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အဲဒီကုသုိလ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ နိဗၺာန္ရ႕ဲ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းပါတယ္။ ရလာတဲ့ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိလည္း ကၽြန္ေတာ့္မိဘႏွစ္ပါးကုိ မွ်ေ၀ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခု ေရးထားတဲ့ ပ႒ာန္းစာအုပ္က အရွင္ဇနကရဲ႕ အေျချပဳပ႒ာန္းကုိ အေျခခံထားတာပါ။ အဲဒီ စာအုပ္က အြန္လုိင္းေပၚမွာ ရွိၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.