ႀကိဳ႕ပင္ႀကီးတစ္ပင္ေအာက္မွာ ၀က္၀ံတစ္ေကာင္ အိပ္ေနတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ ေလက နည္းနည္းျပင္းသြားတယ္။ ႀကိဳ႕ပင္က သစ္ကုိင္းေျခာက္တစ္ကုိင္းဟာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ က်ိဳးၿပီးေတာ့ ၀က္၀ံကုိယ္ေပၚ က်သြားတယ္။ ၀က္၀ံက ဟုိဟုိဒီဒီ ထၾကည့္တယ္။ ဘာမွ မေတြ႕ရဘူး။
“ေတာက္ ! ႀကိဳ႕ပင္မွာ အိမ္လုပ္ေနတဲ့ နတ္စုတ္၊ သူ႔အပင္ေအာက္မွာ ငါအိပ္ေနတာကုိ မနာလုိဘူးေပါ့ေလ၊ သိၾကေရာေပါ့ကြာ” ဆုိၿပီး ၀က္၀ံက အဲဒီနားတစ္၀ုိက္မွာပဲ ေနေနတယ္။
သူေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့တစ္ေန႔ကုိ ေရာက္လာတယ္။ လွည္းလုပ္ဖုိ႔ သစ္ရွာေနတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္က ဘယ္သစ္နဲ႔ လွည္းလုပ္ရင္ ပုိေကာင္းမလဲလုိ႔ တုိင္ပင္ၿပီး ေတာထဲ၀င္လာေနၾကတယ္။
“အေမာင္တုိ႔ ေတာထဲ ဘာလာလုပ္တာလဲ”
၀က္၀ံက ဆီးႀကိဳၿပီးေမးလုိက္ေတာ့ လူႏွစ္ေယာက္က ၀က္၀ံက စကားေျပာတာဆုိေတာ့ လန္႔သြားၿပီးမွ အံ့အားသင့္ၿပီး ဒါ အခါေကာင္းႀကံဳတာေနမွာလုိ႔ ေတြးလုိက္ၾကတယ္။
“လွည္း လုပ္ဖုိ႔ သစ္လုိက္ရွာေနတာ”
“ဟာ လွည္းလုပ္ဖုိ႔ဆုိရင္ ႀကိဳ႕သားက ေကာင္းတယ္ေနာ၊ လွည္းပေဒါင္းေကာင္းေကာင္း လွည္း၀င္႐ုိးေကာင္းေကာင္း လုိခ်င္ရင္ ႀကိဳ႕သားသာယူသြားဗ်ိဳ႕ ႀကိဳ႕သားက မ်ဥ္းတယ္”
“ဒါနဲ႔ ႀကိဳ႕ပင္က ဘယ္မွာတုန္း”
“ဟုိမွာေလ”
၀က္၀ံ။ လုပ္ခ်လုိက္ၿပီ။ လူႏွစ္ေယာက္က တုိင္ပင္တယ္။ ၀က္၀ံက လူစကားေျပာၿပီး ေျပာတာဆုိေတာ့ ႀကိဳ႕သားပဲ အေကာင္းဆံုးေနမွာ ငါ့ေကာင္ ဆုိၿပီး ႀကိဳ႕ပင္ဆီ ေလွ်ာက္လာၾကတယ္။ ႐ုကၡစုိးကလည္း မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ သူ႔ အိမ္ေလး ပ်က္ေတာ့မွာ။ သူဘာမွ မလုပ္ဘဲနဲ႔ သူ႔ကုိ ၀က္၀ံက အၿငိဳးဖြဲ႕လုိက္ၿပီ။ ႐ုကၡစိုးလည္း ပုဏၰားတစ္ေယာက္ပုံစံ ဖန္ဆင္းၿပီး အဲဒီလူႏွစ္ေယာက္ဆီ ခ်ဥ္းကပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာလုပ္ၾကမလုိ႔လဲ လုိ႔ေမးတယ္။ လူႏွစ္ေယာက္က လွည္းလုပ္ဖုိ႔ ႀကိဳ႕ပင္ကုိ ခုတ္မည့္အေၾကာင္းေျပာတယ္။ ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္ထားတဲ့ ႐ုကၡစုိးက လွည္းလုပ္ဖုိ႔ဆုိေတာ့ သားေရေကာရွိၿပီလား လုိ႔ေမးတယ္။ ဟင့္အင္းေပါ့။ ရြာသားေတြက။
“ဟာ မင္းတုိ႔ကြာ၊ လွည္းလုပ္တဲ့အခါ အကြပ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းထိန္းႏုိင္တာ ၀က္၀ံေရဗ်၊ ၀က္၀ံေရကသာ အကြပ္ေတြ ေကာင္းေကာင္းထိန္းႏုိင္တာ”
“ဟုတ္လား၊ ဒါေပမယ့္ ၀က္၀ံေရက မလြယ္ဘူးေလ”
“ဟာ ခုနက ၀က္၀ံကုိ မင္းတုိ႔ ေတြ႕သားနဲ႔”
“၀က္၀ံကုိ သတ္လို႔မလြယ္ဘူးထင္တယ္”
“လြယ္လြယ္ေလးပါ၊ ႀကိဳ႕ပင္ကုိ ဘယ္ကေန ဘယ္လုိခုတ္ရမလဲလုိ႔ေမးၿပီး သူျပတာနဲ႔ သူ႔လည္ပင္းကုိသာ ခုတ္ခ်လုိက္”
အဲဒီ ဇာတ္မွာ ဘုရားအေလာင္းက အနီးရွိသစ္ပင္တစ္ပင္မွာ ႐ုကၡစုိးနတ္ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း အေၾကာင္းမဲ့ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ၿပီး ပ်က္စီးကုန္တာကုိ ျမင္ေနခဲ့ပါတယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ပထမဆံုးေဟာတယ္။
ေနာက္ဇာတ္တစ္ခုက ယုန္တစ္ေကာင္ ထန္းလက္ေပၚအိပ္ေနတုန္း ဥသွ်စ္သီးေႂကြက်ေတာ့ ေျမၿပိဳၿပီ ဆုိၿပီး ထြက္ေျပး၊ ယုန္ကေျပးေတာ့ အျခားတိရစၧာန္ေတြလည္း လုိက္ေျပး။ အဲဒီတုန္းက ဘုရားေလာင္းက ျခေသၤ့မင္း။ ျခေသၤ့က ယုန္ကုိ ဂုတ္ကဖမ္းၿပီး ေမးလုိက္တယ္။ ဘာလုိ႔ ေျပးေနတာလဲ ဆုိေတာ့။ ေျမၿပိဳလုိ႔။ ဘယ္မွာတုန္း ဆုိေတာ့ ယုန္က အေၾကာင္းစံုရွင္းျပလုိက္တယ္။ ဒီေတာ့ ျခေသၤ့က ဆင္ျခင္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ယုန္အေၾကာက္လြန္ တာကုိ ေတြ႕ၿပီး အျခားသတၱ၀ါေတြကုိလည္း မေၾကာက္ဖုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ႏုိ႔မုိ႔ဆို သတၱ၀ါေတြအားလုံး မၿပိဳတဲ့ ေျမကုိ ၿပိဳတယ္မွတ္ၿပီး ပင္လယ္ထဲ ေသကုန္ေတာ့မလုိ႔။ အက်ိဳးအေၾကာင္း မစဥ္းစားဘဲ လုပ္ၾကသမွ် ပ်က္စီးမယ္ ဆုိတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ကုိ ဘုရားရွင္ ေဟာျပန္တယ္။
အားဘယ္ေလာက္ႀကီးႀကီး ခႏၶာကုိယ္ ဘယ္လုိႀကီးႀကီး ဆင္ေျပာင္ႀကီးကုိလည္း ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ ဘီလံုးငွက္ငယ္ကလည္း ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕သတ္ႏုိင္တဲ့အေၾကာင္းကုိ ထပ္မံေဟာတယ္။ အဲဒီဇာတ္ေတာ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က စာသင္ေက်ာင္းမွာ သင္ရတယ္။ ဘယ္ႏွတန္းမွာလည္းေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ကေတာ့ စာသင္ေက်ာင္းျပ႒ာန္းစာထဲကုိ ဗုဒၶဇာတ္ေတာ္ေတြ ထည့္တာ ဦးေဖေမာင္တင္လုိ႔ သိရပါတယ္။ သူ႔ကုိ ခရိယာန္တုိ႔ အစၥလာမ္တုိ႔က ဗုဒၶဇာတ္ေတာ္ကုိ မထည့္သင့္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ ၀င္ရန္ ျမဴစြယ္သည့္ စာမ်ိဳး မျပ႒ာန္းသင့္ေၾကာင္း ကန္႔ကြက္ၾကေတာ့ ဦးေဖေမာင္တင္က “ ဒီႏုိင္ငံမွာေနၿပီး ဒီလူမ်ိဳးျဖစ္ရ ဒီလူေတြ ကုိးကြယ္တဲ့ဘာသာက စာေပကုိသင္ရတာဟာ သင္တုိ႔ကံေကာင္းတယ္မွတ္ပါ” ဆုိၿပီး အတုိက္အခံလုပ္ ျပ႒ာန္းခဲ့ပါသတဲ့။ ခုေတာ့ ျဖဳတ္ကုန္ၿပီလား မသိဘူး။ ထားပါ။ ဇာတ္ေတာ္ကုိ ဆက္ပါမယ္။
ဘီလံုးငွက္။ ဆင္သြားတဲ့လမ္းမွာ ဥေတြ အုထားမိတယ္။ ဥကလည္း မၾကာခင္ သားေပါက္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဆင္ေတြ ျဖတ္လာတယ္။ ဘီလံုးငွက္ အေတာင္ပံကုိ လက္အုပ္ခ်ီတဲ့ ပံုစံလုပ္ၿပီး ဆင္သြားလမ္းမွာ ဆင္ျမင္ေအာင္ ေနေနလုိက္ၿပီး ဆင္ေရာက္လာတာနဲ႔ ပထမဆံုးဆင္မင္းကုိ ေတာင္းပန္လုိက္တယ္။ သူ႔သားေပါက္ေလးရွိတဲ့ အတြက္ ေက်ာ္သြားေပးပါဆုိတ့ဲအေၾကာင္း။ ဆင္မင္းက ေအးကြာ ဆုိၿပီး ဘီလံုးငွက္ရဲ႕ သားေပါက္ကုိ ခြထားေပးတယ္။ ဆင္အုပ္လြန္သြားေတာ့မွ ဘီလံုးငွက္ကုိ ေျပာတယ္။
“ေနာက္မွာ အလြန္ဆုိးတဲ့ ဆင္တစ္ေကာင္လည္း လုိက္လာေနတယ္၊ သူ႔ကုိေတာ့ ငါလည္းမႏုိင္ဘူး၊ မင္းပရိယာယ္နဲ႔မင္း သူမနင္းေအာင္ လုပ္ေပေတာ့ကြာ” ဆုိၿပီး ဆင္မင္းလည္းထြက္သြားပါတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ဆင္ဆုိးႀကီး ေရာက္လာပါတယ္။ ဘီလံုးငွက္က ဘာတတ္ႏုိင္မွာလဲ။ ဒီတုိင္းပဲ ေတာင္းပန္တာေပါ့။
“ေအာင္မာ၊ မင္းက ငါ့ကုိ အမိန္႔ေပးရတယ္လုိ႔ ရွိေသးကြာ” ဆုိၿပီး ဆင္ဆုိးႀကီးဟာ ဘီလံုးငွက္ရဲ႕ သားေပါက္ေလးကို စိစိညက္ညက္ေၾကေအာင္ သက္သက္မဲ့နင္းေခ်ၿပီးေတာ့ကုိ ထြက္သြားတယ္။
“ငါ့ကုိငယ္တယ္ဆုိၿပီး မင္းက မေလးစားဘူးေပါ့၊ သိၾကေသးတာေပါ့ ဆင္ယုတ္မာရယ္” ဆုိၿပီး ဘီလံုးငွက္က ႀကံဳး၀ါးတယ္။
“ဟား ဟား ဟား မင္းတုိ႔ငွက္မ်ိဳး တစ္သိန္းလာလည္း ငါ့ဘယ္ေျခတစ္ဖက္စာပဲ ရွိပါတယ္၊ လာစမ္းပါ” ဆုိၿပီး ဆင္ဆုိးႀကီးက ထြက္သြားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဘီလံုးငွက္ဟာ က်ီးကန္း၊ ယင္မမဲ႐ုိင္းႏွင့္ ဖားကုိ တည့္ေအာင္ေပါင္းလိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဆင္ဆုိးကုိ က်ီးကန္းက မ်က္လံုးေဖာက္တယ္။ ယင္မမဲ႐ုိင္းက မ်က္လံုး အနာမွာ ယင္ဥ အုထည့္တယ္။ ဆင္ေရဆာခ်ိန္မွာ ဖားက ေခ်ာက္ကမ္းပါးကေန ေအာ္တယ္။ ဆင္ကလည္း မ်က္လံုးကကန္း၊ ေရကဆာေတာ့ ဖားရွိရာ ေရရွိမယ္မွတ္ၿပီး လုိက္သြားတာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲ က်ေသသြားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရန္သူကုိ ငါေအာင္ႏုိင္ၿပီဆုိၿပီး ဘီလံုးငွက္ဟာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးစြန္းမွာ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ေနတယ္။ ဒါကုိ ဘုရားေလာင္း ဆင္မင္းက ျမင္ပါတယ္။ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕ၾကၿပီဆုိရင္ ရန္သူက ဘယ္လုိပင္ျဖစ္ေနပါေစ ကုိယ့္ကုိ ေသေအာင္ ႀကံစည္ႏုိင္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္က ဇာတ္ေတာ္ကုိ ေဟာပါတယ္။
ဒီဇာတ္ေတာ္သံုးခုက ရန္ၿငိဳးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ ဇာတ္ပါ။ ဘယ္သူ႔ကုိ ေဟာသလဲဆုိေတာ့ ဘုရားရွင္က သူ႔ေဆြမ်ိဳးေတြကုိ ေဟာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ေဟာသလဲဆုိေတာ့ သူ႔ေဆြမ်ိဳးေတြ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ေတာ့မွာမုိ႔ပါ။ ဘာေၾကာင့္ ခုိက္ရန္ျဖစ္ၾကမလဲ ဆုိေတာ့ ေရာဟဏီဆုိတဲ့ ေရေခ်ာင္းေလးေလ။ ခုထိ ေရက ဖမ်က္ေလာက္ဘဲ စီးတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရ႕ဲ ဆရာတစ္ပါးကေတာ့ ေျပာဖူးတယ္။ အဲဒီ ေရာဟဏီျမစ္က ေရကုိ လုၾကတာ။
အရွင္ဉာဏိႆရရဲ႕ နာမည္ႀကီးတရားမုိ႔ လူတုိင္း နာဖူးလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ကပိလ၀တ္သာကီ၀င္နဲ႔ ေကာလိယသာကီ၀င္တုိ႔ ေရလုခန္းေလ။ ေရလုရင္း ႏွစ္ျပည္ေထာင္ တုိက္ခုိက္လုလုအထိ ျဖစ္သြားၿပီး တုိက္ခုိက္ဖုိ႔ အျပင္မွာ ဘုရားရွင္ ကယ္လုိ႔ ရ မရ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေတာ့ ကယ္လုိ႔ ရတာနဲ႔ စစ္ကြင္းျပင္အလယ္ကေန နီလေရာင္ျခည္ေတာ္ ကေနစၿပီး ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္လြတ္ကာ တားဆီးခဲ့တယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ အထက္က ဇာတ္ေတာ္ေတြ ေဟာၿပီး ႏွစ္ဖက္ စစ္ေျပၿငိမ္းေစတာေပါ့။ အထက္ပါ ဇာတ္ေတြက ရန္ၿငိဳးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဇာတ္ပါ။ ဘုရားရွင္က ေပါင္းစည္းျခင္း စည္းလံုးျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဇာတ္ေတာ္ေတြကုိ ဆက္ေဟာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့….
႐ုကၡဓမၼဇာတ္နဲ႔ ၀ဋၬကဇာတ္ပါ။ ႐ုကၡဓမၼဇာတ္က ေ၀ႆ၀ဏ္နတ္မင္း အေျပာင္းအလဲမွာ ရာထူးက်နတ္ေတြကုိ သစ္ပင္ေတြမွာ ေနဖုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဘုရားေလာင္းကလည္း ႐ုကၡစုိးျဖစ္ေနခ်ိန္ပါ။ ဘုရားေလာင္း ႐ုကၡစုိးက ေျပာပါတယ္။ လြင္ထဲက သစ္ပင္ေတြ တစ္ပင္တည္းေပါက္ေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြမွာ သြားမေနၾကနဲ႔လုိ႔။ တခ်ိဳ႕နတ္ေတြက လံုး၀နားမေထာင္ဘူး။ လူသူမနီး ေတာႀကီးထဲမွာငါတုိ႔ ဘာအက်ိဳးရွိမွာလဲ။ လူနဲ႔နီးတဲ့ တစ္ပင္တည္းေပါက္ေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြမွာ သြားေနၾကတယ္။ တစ္ေန႔မုန္တုိင္းလည္း က်ေရာ အဲဒီသစ္ပင္ေတြက အျမစ္ကပါ ျပဳတ္ထြက္ကုန္ပါတယ္။ အဲဒီမွာေနတဲ့ နတ္ေတြက သားတြဲလြဲ သမီးတြဲလြဲေတြနဲ႔ ဘုရားေလာင္း ႐ုကၡစုိးဆီမွာ လာၿပီး ေနရာေတာင္းရပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘုရားေလာင္းက အခ်င္းခ်င္းညီၫြတ္ျခင္းနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တရားေဟာခဲ့ပါေသးတယ္။
၀ဋၬကဇာတ္ကေတာ့ ငံုးငွက္ရ႕ဲဇာတ္ပါ။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ ၾကားညႇပ္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ရန္ကုန္ဘက္ပုိင္းမွာ နာမည္ႀကီးပါတဲ့ အထက္ပုိင္းက ဓမၼကထိက တစ္ပါးဟာ တရားေဟာလုိ႔ရွိရင္ ဘုရားေလာင္းကုိ အထင္ေသး အျမင္ေသးစကားမ်ိဳးနဲ႔ တရားထဲ ထည့္ထည့္ေဟာပါတယ္။ သူေဟာပံုက ဒီလုိ “အဲဒီတုန္းက ဘုရားေလာင္းက ငံုးေပါ့ဗ်ာ။ ငံုးဆုိေတာ့ ေျပာလုိ႔ ဆုိလုိ႔ မေကာင္းဘူး၊ ေျပာလုိ႔ ဆုိလုိ႔ေကာင္းေအာင္ ငံုးမင္းလုိ႔ ထားလုိက္၊ ဘုရားေလာင္းဆုိတာနဲ႔ လူေတြက မင္းထည့္ထည့္ေျပာလုိက္ၾကတယ္ ဘာမွန္းမသိဘူး” စသျဖင့္ စသျဖင့္ ေဟာေလ့ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္ သူ႔စကားနဲ႔ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ အမွားေတြကုိလည္း ဆက္လက္ေျပာသြားပါမယ္။ ဒီမွာက ဒီေလာက္ပဲ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္အဲဒီတရားကုိ နာရကတည္းက ပုိစ့္တစ္ခုေရးမလုိ႔ပါ။ သုိ႔ေသာ္ မႏၲေလးဆရာေတာ္တစ္ပါးက ရန္ကုန္ ကမာၻေအးကုိေခၚၿပီး ထုိအရွင္သူျမတ္ကုိ သတိေပးလုိက္ေၾကာင္းသိရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ မေရးျဖစ္ေတာ့တာပါ။
ထားပါေတာ့။ ဘုရားေလာင္း ငံုးဘ၀ေရာက္စဥ္ကာလက။ အဲ ေနာက္တစ္ခုက ဘုရားေလာင္းဟာ အဟိတ္တိရစၧာန္ဘ၀မွာဆုိရင္ ျဖစ္တဲ့ တိရစၧာန္အရ အုပ္ခ်ဳပ္ရသူျဖစ္တဲ့အျပင္ အငယ္ဆံုး တိရစၧာန္ဆုိရင္လည္း ငံုးဘ၀သာ ျဖစ္ရေၾကာင္းပါခင္ဗ်။ မုဆုိးတစ္ေယာက္ဟာ ငံုးသံေပးေပးၿပီး ငံုးေတြကုိ ပုိက္ကြန္နဲ႔ ပစ္ပစ္ဖမ္းေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔မက ႏွစ္ေန႔မကဆုိေတာ့ ငံုးေတြ နည္းနည္းလာတယ္။ ဘုရားေလာင္းငံုးမင္းက ေအာက္ငံုးငယ္ေလး ေတြကုိ စု႐ံုးေစၿပီး တုိင္ပင္တယ္။ ငါတုိ႔သာ တၿပိဳင္နက္ထပ်ံလုိက္ၿပီး ပုိက္ကြန္ကုိ ဆူးခ်ံဳေပၚခ်၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီကေန ျပန္ထြက္မယ္ဆုိရင္ ငါတုိ႔ လြတ္ႏုိင္တယ္ လုိ႔ တုိင္ပင္တယ္။ တုိင္ပင္တဲ့ အတုိင္းလည္း လုပ္တယ္။ မုဆုိးက ငွက္မရေတာ့ဘူး။ အိမ္က မယားက “ဘာလဲ ေတာ္က ေငြေလးနည္းနည္း၀င္တာနဲ႔ အငယ္အေႏွာင္းေတြ ထားၿပီေပါ့ေလ” ဆုိေတာ့ မုဆုိးက မဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ငွက္ေတြက ခုတေလာ ေတာ္ေတာ္ညီၫြတ္ေနၾကတယ္ ကြ။ အဲဒါေၾကာင့္… “မပူပါနဲ႔ မိန္းမရယ္ သူတုိ႔ မညီၫြတ္တဲ့တစ္ေန႔ ငါ ငံုးေတြ ျပန္ရတဲ့ ေန႔ပါ” လုိ႔ သူ႔မိန္းမကုိ ေျပာပါတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ အဲဒီေန႔က ေရာက္လာပါတယ္။ ငံုးတစ္ေကာင္က အစာဆင္းေကာက္ေတာ့ ငံုးတစ္ေကာင္ရဲ႕ ေခါင္းကုိ နင္းမိတယ္။ အဲဒီကေန စေတာ့တာပါပဲ။ “မင္းငါ့ကုိ သက္သက္ ေစာ္ကားတာ” “မဟုတ္ပါဘူးကြာ” “ဟုတ္တယ္” ဘာညာေပါ့ဗ်ာ။ “ဘာလဲ မင္းေၾကာင့္ ပုိက္ကြန္ေတြ မႏုိင္တယ္လုိ႔ ထင္ေနလား” “ေအာင္မာ မင္းေၾကာင့္လည္း ပုိက္ကြန္မ,မႏုိင္ပါဘူးကြ” ဒီအသံေတြၾကားေတာ့ ဘုရားေလာင္းငံုးမင္းက အျခားေသာ ငံုးမင္းကုိ ေျပာပါတယ္။ ဒီမွာ မညီၫြတ္မႈေတြ ေတြ႕ရတယ္။ ဒီေတာ့ ခဏေနရင္ ပုိက္ကြန္ကုိ မ,မၾကေတာ့ဘဲ သူႏုိင္ငါႏုိင္ ျငင္းၾကလိမ့္မယ္၊ အဲဒီအခါ ငါတုိ႔ အဖမ္းခံရေတာ့မယ္ ဒီေတာ့ အဖမ္းမခံခ်င္ရင္ စားက်က္ေျပာင္းၾကေဟ့ ဆုိၿပီး ဦးေဆာင္ ထပ်ံသြားတယ္။ လိမၼာတဲ့ ငွက္ေတြ လုိက္ပ်ံပါတယ္။ မလိမၼာတဲ့ ငွက္ေတြ က်န္ခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္က ဇာတ္ေတာ္ရ႕ဲ အဆံုးမွာ “အုိ မင္းတုိ႔ ခုိက္ရန္ျဖစ္ျခင္းသာ ပ်က္စီးျခင္း၏ အေၾကာင္းမွ်သာတည္း” နိဂံုးခ်ဳပ္ပါတယ္။
ဗုဒၶျဖစ္စဥ္ အပုိင္း (၁၉) ေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ အပုိင္း (၂၀) ကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကာမီ တင္ပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြးအေခၚေတြ တစ္ခ်ိဳ႕ပါ၀င္လာတဲ့ အခါ အစြန္းေရာက္သြား တာမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚခဲ့ရင္ ဗုဒၶရ႕ဲ ဓမၼနဲ႔ မကုိက္ညီခဲ့ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လွမ္းသတိေပးႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ေန႔တုန္း ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းအရင္းေခါက္ေခါက္က ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေျပာပါတယ္။ “ဓမၼပဒကုိ ဘုရားေဟာျဖစ္ေၾကာင္း မင္းဘာသက္ေသျပႏုိင္လုိ႔လဲ” တဲ့။ ဗုဒၶဘာသာေတြ အားနည္းလာတဲ့အထဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြကုိ အဲဒီလုိ ဘုရား ဘာမေဟာပါဘူး။ ညာမေဟာပါဘူး။ ဘုရားက ဘယ္လုိ ဘယ္၀ါလုိ႔ အဖ်က္တရားေတြ ေဟာတဲ့ ၀ါဒရွင္ေတြကုိ ရင္နာမိပါတယ္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?