ဘုရားရွင္ထံမွာ ရဟန္း၀တ္ၾကၿပီးေနာက္ ဘဒၵိယမေထရ္ဟာ ပု, ဒိ, အာ ဆုိတဲ့ ဉာဏ္သံုးပါးကုိ ရေတာ္မူပါတယ္။ အႏု႐ုဒၶါက စၾကာ၀ဠာတုိက္တစ္ေထာင္ကုိ ၾကည့္ႏုိင္တဲ့ ဉာဏ္ရတယ္။ ဘဂုမေထရ္ႏွင့္ ကိမိလမေထရ္တုိ႔က ရဟႏၲာျဖစ္သြားတယ္။ အာနႏၵာကေတာ့ ေသာတာပန္ပဲျဖစ္တယ္။ ေဒ၀ဒတ္က်ေတာ့ တန္ခုိးဣဒိၶပါတ္႐ုိး႐ုိးပဲ ရပါတယ္။ ဘာဉာဏ္မွ မရပါဘူး။
အဲဒီၾကားထဲမွာ ဘုရားရွင္က ရာဟုလာကေလးကုိ ကေလးငယ္ဆုိတာ ယုတၱိရွိရွိ မရွိရွိ သင့္သင့္ မသင့္သင့္ သူမ်ားစကားကုိ အလြယ္ယံုတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆံုးမစကားေျပာထားမွ သင့္ေတာ္မယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ဘုရားရွင္ဟာ ရာဟုလာကုိ “ခ်စ္သား… ရဟန္းတုိ႔ ကုိရင္တုိ႔ ဆုိတာ မဂ္ဖုိလ္နဲ႔မပတ္သက္တဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ မေျပာရဘူး”စတဲ့ သုတ္၊ မုသားစကားမေျပာရန္အတြက္ ဥပမာ၊ ပစၥည္းဥစၥာကုိ မတပ္မက္မိဖုိ႔သုတ္၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ေရြးေပါင္းဖုိ႔သုတ္၊ ငါ့႐ုပ္က ေခ်ာတယ္၊ ငါ့အသံက ၾကည္တယ္ ဆုိၿပီး ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္ကုိ တပ္မက္တဲ့ တဏွာမေပၚဖုိ႔သုတ္စတဲ့သုတၱန္တရားေတာ္ေတြကုိ ေဟာၾကားေပးပါတယ္။
ဘုရားရွင္ ရာဟုလာကုိ ေပးခဲ့တဲ့ ဥပမာေလးတစ္ခ်ိဳ႕ကုိ ေျပာျပပါ့မယ္။
သားေတာ္ ရာဟုလာဟာ ပါရမီ ရင့္က်က္ေနသူမုိ႔လား မသိဘူး။ အရမ္းကုိ လိမၼာပါတယ္။ တစ္ညေနမွာ ရာဟုလာဟာ သရက္ပင္တစ္ပင္ေအာက္မွာ တရားထုိင္ေနတယ္။ ဘုရားရွင္က ၾသ၀ါဒ ေပးဖုိ႔ ႂကြလာေတာ့ ရာဟုလာဟာ ဘုရားရွင္ကုိ ေျခေဆးေရခတ္ေပးတယ္။ ဘုရားရွင္က ေရခြက္ယူၿပီး ေျခကုိ ေရေဆးတယ္။ ေရတစ္၀က္က်န္ေတာ့ ရာဟုလာကုိ ေမးတယ္။
“ေရခြက္ထဲ ေရက်န္ေနတာ ျမင္ပါသလား”
“ျမင္ပါတယ္ ဘုရား”
“အရွက္မရွိ သူတပါးကုိ လိမ္ညာေျပာဆုိသူဟာ ေရခြက္ထဲကေရရွိေနသလုိပဲ ကိေလသာၿငိမ္းေအးဖုိ႔ အရမ္းနည္းတယ္”
ေနာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ ေရကုိ အကုန္သြန္လုိက္တယ္။
“ေရကုိ သြန္လုိက္တာ ျမင္လား”
“ျမင္ပါတယ္ ဘုရား”
“သူတပါးကုိ လိမ္ညာသူဟာ အခု ငါဘုရားေရကုိသြန္လုိက္သလုိ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ရဖုိ႔ကုိ သြန္ပစ္လုိက္တာနဲ႔တူတယ္ ခ်စ္သား”
အဲဒီေနာက္မွာ ဘုရားရွင္ဟာ ေရခြက္ကုိ ေမွာက္ထားလုိက္ပါတယ္။
“ေရခြက္ကုိ ေမွာက္လုိက္တာ ျမင္ပါသလား”
“ျမင္ပါတယ္ ဘုရား”
“ဒီလုိပါပဲ ခ်စ္သား၊ အရွက္မရွိ သူတပါးကုိ လိမ္သူညာသူအတြက္ေတာ့ ကိေလသာၿငိမ္းဖုိ႔ ေမွာက္ထားလုိက္တာနဲ႔တူတယ္”
ဘုရားရွင္က ေရခြက္ကုိ ပက္လက္ျပန္ထားလုိက္တယ္။
“ခ်စ္သားရာဟုလာ၊ ေရခြက္ထဲမွာ ေရမရွိသည္ကုိ ျမင္ပါသလား”
“ျမင္ပါသည္ဘုရား”
“ခ်စ္သား ရာဟုလာ၊ သူမ်ားကုိ လိမ္ညာေျပာဆုိဖုိ႔ အရွက္မရွိသူဟာ ကိေလသာ ၿငိမ္းေၾကာင္း ေကာင္းမႈ တစ္စက္ကေလးမွ မရွိတဲ့ ေရခြက္နဲ႔တူတယ္” လုိ႔ ဥပမာ ေပးေတာ္မူပါတယ္။
ေနာက္ .. . .
“ ကုိယ္တစ္ခုခုကုိ ေျပာေတာ့မယ္ လုပ္ေတာ့မယ္ ႀကံစည္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ သူတပါး စိတ္ဆင္းရဲ ဖုိ႔မ်ားျဖစ္ေနမလား၊ ဒုကၡေပးတာ သက္သက္မ်ား ျဖစ္ေနမလား လုိ႔အရင္စဥ္းစားပါ။ သူတပါး စိတ္ဆင္းရဲဖုိ႔ ဒုကၡမ်ားဖုိ႔ဆုိရင္ ေရွာင္ပါ၊ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ဟာ အေျပာဟာ အႀကံဟာ သူတပါး စိတ္ဆင္းရဲဖုိ႔ ဒုကၡေရာက္ဖုိ႔ ျဖစ္ေနမလားလုိ႔ လုပ္ေနတုန္းမွာလည္း စဥ္းစားပါခ်စ္သားရာဟုလာ။
ႏွစ္ဦးသား အကုသိုလ္ပြားေနမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးကုိ မလုပ္ပါနဲ႔၊ သူေရာ ကုိယ္ပါ နစ္နာမယ့္အလုပ္မ်ိဳးလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။ မနက္စာ မစားမီ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔ခင္းတစ္ႀကိမ္၊ ညအိပ္ရာ၀င္တစ္ႀကိမ္ တစ္ရက္သံုးႀကိမ္ ကိုယ္ျပဳမိတဲ့ အလုပ္ေတြကုိ ျပန္ဆင္ျခင္ပါ။ အကုသုိလ္ျဖစ္ေနသလား၊ သူတပါးကုိ ထိခုိက္သြားလား၊ ကုိယ္က်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေနသလား အၿမဲတမ္းဆင္ျခင္ပါ ရာဟုလာ” စသျဖင့္ ၾသ၀ါဒကုိ ေပးပါတယ္။
ဒီၾကားထဲ အနာထပိဏ္သူေဌးက ေဇတ၀န္ေက်ာင္းကုိ ေဆာက္လႉပါတယ္။ အဲဒီ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာပံုေလးကုိ နည္းနည္းေျပာမယ္ေလ။
ဘုရားရွင္ဟာ ရာဇၿဂိဳဟ္မွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့အခ်ိန္မွာပါပဲ။ ရာဇၿဂိဳဟ္ကုိ အနာထပိဏ္ဆုိတဲ့ သူေဌး ကုန္ကူးလာတယ္။ အနာထပိဏ္သူေဌးနဲ႔ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးဟာ ေမာင္လယ္ႏွမလယ္ေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ အနာထပိဏ္လာတယ္လုိ႔ ၾကားရင္ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးက အေ၀းႀကီးကေန လာႀကိဳပါတယ္။ အဲဒီေန႔က လာမႀကိဳဘူး။ အနာထပိဏ္ကုိယ္တိုင္ကပဲ အိမ္ကုိ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ လာခဲ့တယ္။ အိမ္ေရာက္ေတာ့လည္း “ေအာ္” ေလာက္သာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ၿပီး ရာဇၿဂိဳဟ္ သူေဌးႀကီးကေလ ဘယ္သူက ဘယ္လုိလုပ္ ဘယ္၀ါက ဘယ္လုိလုပ္နဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ဧည့္ခံပြဲတစ္ခုလုိ ပြဲလမ္းဘဘင္တစ္ခုလုိ ျပင္ေနတယ္။ အေတာ္ေလးၾကာမွ ၿပီးတယ္။
ၿပီးလည္းၿပီးေရာ အနာထပိဏ္ မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး ေမးရေတာ့တယ္။
“ဘာရွိလုိ႔လဲ၊ ဘာလဲ ခင္ဗ်ားသားမဂၤလာေဆာင္လား၊ သမီး မဂၤလာေဆာင္လား”
“မဟုတ္ဘူးဗ်။ မနက္ျဖန္ ဘုရားရွင္ကုိ ဆြမ္းကပ္ဖုိ႔ ျပင္ေနတာပါ”
ဘုရားရွင္လုိ႔ အသံၾကားလုိက္တာနဲ႔ အနာထပိဏ္ဟာ ပီတိငါးမ်ိဳးနဲ႔ တစ္ကုိယ္လံုး သိမ့္သိမ့္တုန္သြားပါတယ္။
“သူေဌးႀကီး ၊ ခင္ဗ်ား ဘုရားရွင္ လုိ႔ ေျပာလုိက္သလား”
“ဟုတ္ပါတယ္၊ က်ဳပ္ ဘုရားရွင္ လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္”
အနာထပိဏ္ ဒီေမးခြန္းကုိ ထပ္ခါ ထပ္ခါ ေမးမိတယ္။ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးလည္း ထပ္ခါထပ္ခါ ေျဖေပးတယ္။
“အရဟဂုဏ္ သမၼာသမၺဳဒၶဂုဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ဘုရားတကယ္ပြင့္ၿပီေပါ့၊ က်ဳပ္သြားဖူးခ်င္တယ္ဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ား စီစဥ္ေပးႏုိင္မလား”
“မုိးအရမ္းခ်ဳပ္ေနၿပီသူငယ္ခ်င္းရာ၊ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္က သခ်ႋဳင္းအလြန္ ေတာရေက်ာင္းတစ္ခုမွာ သီတင္းသံုးေနတာ”
နက္ျဖန္မွပဲ ဆုိၿပီးေတာ့ အဲဒီည သူတုိ႔ အိပ္လုိက္ၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ဘုရားရွင္ လုိ႔ရြတ္ဆုိရင္း အနာထပိဏ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ တစ္ကုိယ္လံုး ဖံုးလႊမ္းေနတဲ့ ပီတိေၾကာင့္ အနာထပိဏ္ကိုယ္ဟာ အေရာင္ေတြ ထြက္လာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ခဏခဏလည္းႏုိးတယ္။ သူႏုိးတုိင္း သူ႔ကုိယ္ေရာင္ကုိယ္၀ါေၾကာင့္
“ဟာ … မုိးလင္းၿပီ၊ ငါ့ သတိ၀ီရိယကလည္း မေကာင္းလုိက္တာ”
ဆုိၿပီး ထထုိင္မိတယ္။ အျပင္ၾကည့္ လုိက္ေတာ့ လသာေနတာကုိ ေတြ႕မွ ေအာ္ လသာေနတာကုိး လုိ႔ဆုိၿပီး ျပန္အိပ္တယ္။ ခဏခဏႏုိးႏုိးေတာ့ သန္းေခါင္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာပဲ ကုိယ္မွာ ထြက္ေနတဲ့ ကုိယ္ေရာင္ ကုိယ္၀ါနဲ႔ မနက္လင္းၿပီ ထင္ၿပီးေတာ့ အိမ္ကေန ထထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အိမ္တံခါးေတြဟာ အလုိလုိပြင့္ေနပါတယ္။
(အဲဒီလုိ တံခါးအလုိလုိ ပြင့္သူတစ္ေယာက္ရွိပါေသးတယ္။ အေကာင္းပြင့္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူလဲ သိလား။ သုပၸပုတၱေလ။ ေဒ၀ဒတ္ရ႕ဲ အေဖေလ။ ေဒ၀ဒတ္ေျမျမိဳအၿပီး သုပၸပုတၱဟာ ဘုရားရွင္ကုိ မေက်နပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားသြားလမ္းကုိ ပိတ္လုိက္တယ္။ အဲဒီကံနဲ႔ပဲ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ေျမၿမိဳမယ္ လုိ႔ ဘုရားရွင္က အာနႏၵာကုိ ေျပာလုိက္တယ္။ ဒီစကားကုိ သုပၸပုတၱၾကားေတာ့ ဘာမွ မတတ္ႏုိင္ပါဘူး ဆုိၿပီး ခုႏွစ္ထပ္တုိက္ေပၚတက္ေနတယ္။ [ခုႏွစ္ထပ္တုိက္ ဆုိတာထက္ ခုႏွစ္ေဆာင္တုိက္ခန္းဆုိရင္ ပုိမွန္မယ္ ထင္ပါတယ္ဗ်ာ။] တံခါးကုိ အထပ္ထပ္ ပိတ္တယ္။ အေစာင့္ေတြ အထပ္ထပ္ခ်ထားတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ ခုႏွစ္ရက္ျပည့္တဲ့ေန႔မွာ သုပၸပုတၱအတြက္ တံခါးေတြ အလုိလိုပြင့္သြားပါတယ္။ အေစာင့္ေတြ ဘယ္လုိမွ မတားဆီးႏုိင္ခင္မွာ သုပၸပုတၱဟာ လည္ပင္းအထိ ေျမၿမိဳျခင္း ခံလုိက္ရၿပီေလ။)
အနာထပိဏ္ဟာ ညမွာ ကုိယ္က ထြက္တဲ့ အေရာင္အ၀ါေတြနဲ႔ ဘုရားရွင္က ဒီဘက္မွာ ရွိမွာပဲ ဆုိၿပီး ထြက္သြားတယ္။ ၿမိဳ႕တံခါးကုိ ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္ျဖစ္တဲ့ နတ္ဘီလူးသိ၀က က ဖြင့္ေပးထားတယ္။ ဒါေပမယ့္…. ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြက လူေသေကာင္ကုိ မျမဳပ္ပဲ ပစ္ထားတဲ့ ထံုးတမ္းစဥ္လာရွိခဲ့ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပင္ သခ်ႋဳင္းနားေရာက္ေတာ့ အနာထပိဏ္ဟာ အေလာင္းေကာင္ တစ္ေကာင္ကုိ ကန္မိပါတယ္။ ဘာလဲလုိ႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေလာင္းေကာင္ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕လုိက္တယ္။ ဘုရားရွင္အေပၚၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ဟာ အဲဒီမွာ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ပါတယ္။ အေမွာင္ထဲမွာ တစ္ေယာက္ထဲ လူေသအေလာင္းနဲ႔ အတူတူ ဆုိေတာ့ဗ်ာ။ အနာထပိဏ္ ခမ်ာ ျပန္မယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္မိတယ္။ သိ၀က က ေရွ႕သုိ႔သာသြားပါ သူေဌးႀကီး လုိ႔ ေျပာေပးပါတယ္။
သီ၀က က ေျပာတာ မွတ္သားသင့္ပါတယ္။
“အဖုိးတစ္သိန္းထုိက္တဲ့ ဆင္တစ္သိန္း အဖုိးတစ္သိန္းထုိက္တဲ့ ျမင္းတစ္သိန္း အဖုိးတစ္သိန္းထုိက္တဲ့ မင္းေျမာက္တန္ဆာ တစ္သိန္းနဲ႔ အတူ မင္းထုိက္စုိးတန္ အမ်ိဳးမွန္တဲ့ သတုိ႔သမီး တစ္သိန္းကုိ ရယူဖုိ႔ သြားတဲ့ ေျခလွမ္းတစ္သိန္း ထက္ ဘုရားရွင္ဆီသြား ေျခတစ္လွမ္းက အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ပါဘူး။ သူေဌးႀကီး ေရွ႕ဆက္သြားပါ” တဲ့။
အဲဒီမွာ အနာထပိဏ္က ေအာ္ ငါ့ေနာက္မွာ ငါ့လူေတြ ပါလာတာကုိး လုိ႔ မွတ္လုိက္ၿပီး ေရွ႕ဆက္ သြားပါတယ္။ တစ္ခါမကဘူးဗ်။ ေခြးေတြက ေဟာင္ အေလာင္းေကာင္အနံ႔က ဆုိးကုိး။ ဘုရားကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့ စိတ္ တစ္ႀကိမ္ေပ်ာက္တာနဲ႔ ကုိယ္ေရာင္ တစ္ခါေပ်ာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သီ၀က ကေနာက္က လုိက္ၿပီး တုိက္တြန္းေပးပါတယ္။
ဘုရားရွင္ဆီေရာက္ခါနီးမွ အနာထပိဏ္ စဥ္းစားမိတာ တစ္ခုရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အရင့္အရင္ပုိစ့္ေတြမွာ မၾကာခဏေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ ျပႆနာပါ။ ဘုရားပြင့္မယ္လုိ႔ ေကာလဟလက ဘုရားမပြင့္ခင္ အႏွစ္တစ္ေထာင္မွာကတည္းက ႀကိဳထြက္ ထားေလေတာ့ သူသူငါငါ ဘုရားထလုပ္ေနၾကတဲ့ ေခတ္ႀကီးကုိး။ အဲဒါေၾကာင့္လား မသိဘူး။ အဲဒီေခတ္မွာပဲ အဲဒီေခတ္ကုိ ေခတ္ပ်က္ႀကီးမွာ လုိ႔ ေျပာခဲ့ၾကတယ္ဗ်။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္လုိ႔ အဲဒီအခ်ိန္နဲ႔ တြက္လုိက္ရင္ ႏွစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတဲ့ အခ်ိန္ပဲ။ ဒီေခတ္ကုိ ေခတ္ပ်က္ႀကီးလုိ႔ ေျပာၾကတာ သိပ္မလြန္ပါဘူး။ ထားပါ။ သူသူ ငါငါ ဘုရားလုပ္ေနၾကတာကုိ အနာပိဏ္သိတယ္။ သိရမွာေပါ့။ ဘုရားဆုိတဲ့ လူေတြက သူတုိ႔ကုိ လူေတြ ယံုၾကည္ေအာင္ သူေဌးေတြကုိ လုိက္ကပ္ထားတာကုိး။ ဒီေခတ္ေဗဒင္ဆရာေတြမ်ား (ဒဲ့ မေျပာခ်င္လုိ႔) နာမည္ေက်ာ္႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးကေတာင္ (ဒါလည္း ဒဲ့ မေျပာခ်င္ဘူး) သူတုိ႔ ဆီမွာ ေဗဒင္လာေမးရပါတယ္လုိ႔ လက္မွတ္ထုိးခုိင္းသလုိေပါ့ဗ်ာ။ သူတုိ႔လည္း လက္မွတ္ေကာင္းေလးရမွ လူပုိၾကည္ညိဳမွာဆုိေတာ့ အနာထပိဏ္လုိ သူေဌးမ်ိဳးကုိ ကပ္ထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားေတြမ်ားစြာနဲ႔ အနာထပိဏ္ သိတယ္။ ဒီဘုရားလည္း အဲလုိမ်ိဳးဘုရားမ်ားလားလုိ႔ သံသယ ၀င္ပါတယ္။ အနာထပိဏ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုခ်တယ္။ “ဘုရားမွန္ခဲ့ရင္ ဘယ္သူမွ မသိတဲ့ ငါ့ငယ္နာမည္ကုိ သိရမယ္” တဲ့။
ဘုရားက အနာထပိဏ္လာတာကုိ သိတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းအ၀င္၀မွာ ႀကိဳေနပါတယ္။ ေစာေစာစီးစီး ဘုရားက ဘာလုိ႔ ထြက္ႀကိဳႏုိင္တာလဲ လုိ႔ေတာ့ ေမးဖုိ႔ရွိတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ နိယာမ ငါးပါးကုိ သိရင္ေတာ့ ေမးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
အနာထပိဏ္ဟာ ဒီလုိနဲ႔ ဘုရားရွင္ဆီေရာက္သြားပါတယ္။
ဘုရားရွင္က
“လာပါ ခ်စ္သား သုဒတၱ ”
လုိ႔ ေခၚလုိက္တယ္။ မိဘေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ကုိ ေခၚလုိက္ေတာ့ အနာထပိဏ္လည္း ၀မ္းသာအားရျဖစ္ၿပီး ဘုရားရွင္ ေျခေတာ္ရင္းကုိ ၀ပ္တြားရွိခုိးတယ္။ ၿပီးေတာ့ “ညတုန္းက အိပ္လုိ႔ ေကာင္းပါရ႕ဲလား ဘုရား” လုိ႔ ႏႈတ္ဆက္တယ္။
“ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တုိ႔ဆုိတာ ကိေလသာ ကင္းေတာ္မူတယ္၊ အပူကင္းေ၀း ၿငိမ္းေအးေနတဲ့ ရဟႏၲာမွာ ကိေလသာ ၊ အဘိသခၤါရ၊ ကာမဂုဏ္စတဲ့ ေထြျပားစရာမရွိတဲ့အတြက္ ညတုိင္း ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရပါတယ္ ခ်စ္သား”
“ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္တုိ႔ဆုိတာ အာ႐ံုငါးပါးကုိ ၿငိႇတြယ္လုိက္စားတတ္တဲ့ တဏွာကင္း ၾကပါတယ္၊ တဏွာကင္းမဲ့ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္သ႑ာန္ဟာ အစဥ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေနသျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္ရပါတယ္ခ်စ္သား”
လုိ႔ေျဖေတာ္ပါတယ္။
ဆက္ၿပီး တရားအနည္းငယ္ဆက္ေဟာ လုိက္တဲ့အခါ အနာထပိဏ္ဟာ ေသာတာပတၱိဖုိလ္ကုိရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ရက္မွာ သူ႔ဆီကုိ ဆြမ္းစားႂကြဖုိ႔ ဖိတ္ခဲ့ၿပီးး မုိးလင္းေတာ့ ျပန္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ရာဇၿဂိဳဟ္သူေဌးကုိ သူ ဘုရားရွင္ကုိ ဆြမ္းကပ္မယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း ျပန္ေျပာတယ္။ ဒီစကားကုိၾကားေတာ့ ရာဇၿဂိဳဟ္က သူေဌးေတြက သူကူညီမယ္ ငါကူညီမယ္လုပ္ေပမယ့္ အနာထပိဏ္က လက္မခံပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ဆြမ္းကပ္ၿပီး သာ၀တၳိကုိ ႂကြာလာဖုိ႔ ပင့္ဖိတ္ၿပီး ရာဇၿဂိဳဟ္ကေန ျပန္သြားပါတယ္။ ျပန္သြားတဲ့ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ခရီးတစ္ေထာက္နားတုိင္း ဘုရားရွင္ ႂကြလာရင္ နားဖုိ႔ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လႉၿပီးမွ ျပန္သြားပါတယ္။
သာ၀တၳိေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္အတြက္ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လႉခ်င္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေျမေနရာရွာပါေတာ့ ေဇတမင္းသားရဲ႕ ဥယ်ာဥ္ကုိ သြားေတြ႕ပါတယ္။ ေဇတမင္းသားဆီေရာက္ေတာ့ ေဇတမင္းသားက ဘာေျပာလဲဆုိေတာ့ က်ဳပ္ေျမကုိေရႊအတိခင္းၿပီး ၀ယ္ႏုိင္ရင္ေတာင္ မေရာင္းဘူး တဲ့။ (ေရႊအတိခင္းႏုိင္ရင္ ေရာင္းမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိလည္း နည္းနည္း သက္ေရာက္ပါတယ္) ဒီစကားကုိ အက်ေကာက္ၿပီး အနာထပိဏ္ တရားရင္ဆုိင္ၿပီး ေျမကုိ ၀ယ္လုိက္ပါတယ္။ ေျမကုိ ေရႊေတြခင္းေတာ့ ေရကန္ေနရာဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္က်ယ္လဲ တုိင္းတာၿပီး တျခားေနရာမွာ ခင္းပါတယ္။ ၾကာေတာ့ ေဇတမင္းသား မေနႏုိင္ေတာ့ဘူး။ သူလႉဖုိ႔လည္း ထားဦး ဆုိၿပီး မုဒ္ဦးေနရာမွာ ေရႊကုိ မခင္းခုိင္းဘဲ သူကုိယ္တုိင္ မုဒ္ဦးေဆာက္လႉပါတယ္။ (မွတ္ခ်က္ ဤေနရာ၌ ဤသို႔ ေရႊအတိခင္းၿပီး ၀ယ္ယူရေသာ အလုပ္မွာ ဘုရား ၇ ဆူတုိင္တုိင္ တစ္ထပ္တည္း က်ခဲ့သည္။) ေက်ာင္းေဆာက္လုိ႔အၿပီးမွာ ဘုရားရွင္ ဆီကုိ တမန္ေတာ္လြတ္ၿပီး ဘုရားကုိ ပင့္ခုိင္းပါတယ္။
သာ၀တၳိႂကြသြားရင္ ကၽြတ္တမ္း၀င္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ရွိႏုိင္ပါမလား လုိ႔ ၾကည့္လုိက္တဲ့ အခါ ကၽြတ္တမ္း၀င္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိတာကုိ ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ ဟာ ေနာက္ပါရဟန္းေတြနဲ႔ ရာဇၿဂိဳဟ္ကေန ႂကြလာခဲ့ရင္း အနာထပိဏ္ ေဆာက္လႉခဲ့တဲ့ လမ္းခုလတ္မွာ တစ္ညစီသီတင္းသံုးၿပီး ႂကြလာခဲ့ပါတယ္။ လမ္းမွာ ေ၀သာလီကုိ ျဖတ္လာခဲ့ပါေသးတယ္။ ေ၀သာလီျဖတ္လာေတာ့ ေ၀သာလီမွာရွိတဲ့ ရဟန္းေတြကုိ တရားေဟာခဲ့ပါေသးတယ္။
အဲလုိ ဆက္ႂကြာလာရာမွာ လက္ယာရံျဖစ္တဲ့ သာရိပုတၱရာဟာ ငါ လက္ယာရံပဲဆုိၿပီး ဘုရားေဘးကေန လုိက္ႂကြ မလာပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးကေန မမာက်န္းတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အုိ ရဟန္းေတြကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္လာ ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆဗဂၢီရဟန္းေတြလည္း ပါလာပါတယ္။ ဆဗဂၢီေတြက ေရွ႕ဆံုးက သြားသြားၿပီး ေနရာေကာင္းကုိ အရင္ ဦးထားတတ္တယ္။ တစ္ညမွာ ရွင္သာရိပုတၱရာအတြက္ ေနရာမရလုိ႔ သစ္ပင္ေအာက္မွာပဲ က်ိန္းလုိက္ရတယ္။ ဒါကုိ ဘုရားရွင္သိသြားတယ္။ ဘုရားရွင္က ငါဘုရား သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္ေန တုန္းမွာေတာင္မွ ဒီလုိ ရဟန္းေတြ တစ္ပါးအေပၚ တစ္ပါး သကၠစၥတရားေတြ မရွိရင္ ငါဘုရားမရွိေတာ့ရင္ မလြယ္ဘူးလုိ႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူၿပီး ေနာက္ေန႔မွာ ရဟန္းေတြကုိ ေခၚပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အျဖစ္အပ်က္အမွန္ကုိ ဟုတ္ မဟုတ္ ေမးတယ္။ ေမးရျခင္းအေၾကာင္းကေတာ့ စကားလမ္းေၾကာင္းလုိလုိ႔ သက္ေသ လုိလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးၿပီးေတာ့ မွန္ေၾကာင္းသိရတဲ့အခါ “ရဟန္းတုိ႔ ဘယ္ရဟန္းက ေနရာဦး ဆြမ္းဦးနဲ႔ သင့္ေတာ္မယ္ ထင္ပါသလဲ” လုိ႔ ေမးေတာ္မူတယ္။ အဲလုိ ေမးတဲ့အခါ တခ်ိဳ႕က မင္းမ်ိဳးရဟန္း၊ တခ်ိဳ႕က ပုဏၰားမ်ိဳး ရဟန္း၊ တခ်ိဳ႕က ၀ိနည္းဓုိရ္ရဟန္း တခ်ိဳ႕က ဓမၼကထိက ရဟန္း စသျဖင့္ စံုေနေအာင္ကုိ ေျဖၾကပါတယ္။ ဘုရားရွင္က ေထရ္စဥ္၀ါလုိက္ရဟန္း သာလွ်င္ ေနရာဦး ဆြမ္းဦးနဲ႔ သင့္ေလွ်ာ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆင္ ေမ်ာက္ ခါ ဇာတ္လမ္းကုိ ေဟာၾကားပါတယ္။ အသက္ႀကီးသူႏွင့္ ဂုဏ္ႀကီးသူကုိ ႐ုိသရျခင္းအက်ိဳးကုိလည္း ေဟာၾကားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ရဟန္းတုိ႔ ရွိမခုိးအပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆယ္ေယာက္ႏွင့္ ရွိခုိးအပ္သူ သံုးေယာက္ကုိလည္း ေဟာၾကားပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ဘုရားရွင္ဟာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ဆီကုိ ေရာက္သြားပါတယ္။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းလြတ္ ေရစက္ခ်ပြဲမွာ ဘုရားရွင္ကုိလာႀကိဳသူက ေမြးဖြားစဥ္မွာ မုေလးပန္းမုိးရြာလုိ႔ မုေလးပန္း လုိ႔ေခၚခံရတဲ့ သုမနာ မင္းသမီးလာႀကိဳပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကုိ အေႁခြအရံ ငါးရာနဲ႔ ႀကိဳဆုိတဲ့ မင္းသမီးသံုးေယာက္ရွိပါတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ ဘ၀ါဘေ၀က ဘုန္းကံျပည့္စံုလာတဲ့ သူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ စုႏၵီမင္းသမီးရယ္၊ ၀ိသာခါရယ္ ခု သုမနာရယ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သုမနာတို႔ မိန္းကေလးခ်ည္း ငါးရာ မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်။ သူေဌးသား ငါးရာလည္း ပါတယ္။ ေကာသလမင္းရဲ႕ အမိန္႔နဲ႔ေပါ့ခင္ဗ်ာ။
ေက်ာင္းေရစက္ခ်ပြဲမွာ အနာထပိဏ္က ေက်ာင္းကုိ ဘယ္လုိ လွဴရမလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ ဘုရားရွင္က အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက လာတဲ့ ရဟန္းေတြအတြက္ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းခုိင္းလုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းလွဴရက်ိဳးကုိ ေဟာေတာ္မူ ပါတယ္။
ခုခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းသူေတြ မ်ားလာေလေတာ့ သူတုိ႔လည္း ေကာင္းက်ိဳးရေအာင္ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းရက်ိဳးကုိ ေရးေပးလုိက္ပါတယ္။
လွဴဒါန္းထားတဲ့ ေက်ာင္းမွာ ေနတဲ့ ရဟန္းေတြ အေအးဒဏ္ကင္းေ၀းသလုိ သင္တုိ႔လည္း အေအးဒဏ္မွ ကင္းေ၀းပါတယ္။ မီးပူဒဏ္ကုိလည္း ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္တယ္။ သားရဲ တိရစၧာန္ေဘးမွလည္း ကင္းေ၀းတယ္။ ေႁမြ ကင္း တုိ႔ရန္မွ ကင္းေ၀းတယ္။ သမာဓိကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္တဲ့ မွက္ျခင္ယင္တုိ႔ ရန္မွ ကင္းေ၀းတယ္။ မုိးေၾကာင့္ ေလေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္ေသာ ရာသီဥတုေၾကာင့္ အက်ိဳးမဲ့ မပ်က္စီးဘူး။ စသျဖင့္ ေက်ာင္းမွာ ေနထုိင္တဲ့ ရဟန္းေတြ ရရွိတဲ့ ခ်မ္းသာမႈကုိ အက်ိဳးကုိ လွဴဒါန္းသူမ်ားက ျပန္ရရွိပါတယ္။
ေနာက္ လွဴဒါန္းထားတဲ့ ေက်ာင္းမွာရွိတဲ့ ရဟန္းေတြက ဥတုဒဏ္မွ ကင္းေ၀းျခင္း၊ ေလဒဏ္ ေနဒဏ္မွ ကင္းေ၀းျခင္း၊ အာ႐ံုတပါး စိတ္မသြားပဲ တရားေတာ္၌ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏုိင္ျခင္း၊ ၀ိပႆနာကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စီျဖန္းႏုိင္ျခင္း စေသာ အက်ိဳးမ်ား ရတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းလွဴတာ ဘုရားရွင္တုိင္း ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူတဲ့ လုပ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတဲ့ အျပင္
တတ္သိနားလည္ေသာ သူမ်ားက မိမိေဆာက္လွဴထားေသာ ေက်ာင္းမွာ ဆယ္၀ါ ျပည့္တင္း ၀ိဘင္းႏွစ္ျဖာ ကမၼာ ကမၼ ခႏၶကပုဒ္ နာမ္႐ုပ္ပုိင္ပုိင္ ေဟာစြမ္းႏုိင္ ေက်ာင္းထုိင္ ငါး အဂၤါ စတဲ့ အဂၤါငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္းေတြကုိ ပင့္ထားၾကတယ္။ ပုိၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ရေအာင္လုိ႔ေပါ့။ ေက်ာင္းေနရဟန္းရွိတဲ့ အတြက္ အျခားသူမ်ားက ဒါနကုိ အလြယ္ျပဳလုိ႔ရတယ္။ သီလကုိ အလြယ္ေဆာက္တည္လုိ႔ရတယ္။ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကုိ စသည့္တရားေတာ္ကုိ အလြယ္တကူ နာၾကားလုိ႔ရတယ္။ အဲဒီလုိ ပတ္၀န္းက်င္က အက်ိဳးမ်ားစြာကုိ အလြယ္တကူနဲ႔ ရႏုိင္ ျပည့္စံုႏုိင္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေဆာက္လွဴဒါန္းသူဟာ လြယ္ကူစြာ နိဗၺာန္ကုိရႏုိင္ပါတယ္။ (တရားက်င့္ရင္ ေျပာတာဗ်ေနာ္။) ေက်ာင္းေရ စက္ခ်က္ပြဲဟာ ကုိးလၾကာျမင့္ခဲ့ပါတယ္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article. https://accounts.binance.com/ru-UA/register-person?ref=OMM3XK51
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.