ကုိရင္ကေလး ထင္မေသးႏွင့္ကဗ်ာေလးကုိ လူႀကိဳက္မ်ားတယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ယူဆတဲ့အတြက္ မႏွစ္တစ္ႏွစ္က ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက ဘုန္းဘုန္းသု ဆုိတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးေရးတဲ့ စာသင္သားဒုကၡ ေဆာင္းပါး၀တၳဳေလးကုိ အာ႐ံုျပဳၿပီးေတာ့ ဒီပုိစ့္ေလးကုိ ေရးလုိက္ပါတယ္။
ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သာသနာ့အက်ိဳးကုိ သယ္ပုိးမယ့္ ခုကတည္းက ဒီေလာကမွာ သာသနာရွိေနေသးတယ္ဆုိတာကုိ ျမင္ေတြ႕ၿပီး သိႏုိင္ေစေအာင္ ေနရာတကာမွာ ေတြ႕ႏုိင္တဲ့ ကုိရင္ေလး ဆုိတာကုိ တကယ္လည္း အထင္မေသးသင့္ပါဘူး။ ကုိရင္ကေလးေတြမွာ ဒက္ေတြ ေပြးေတြ အနာေတြ ဗရပြနဲ႔ သကၤန္းကလည္း ညစ္ေထးေထးနဲ႔ သပိတ္ကလည္း ပဲ့ပဲ့ရြဲ႕ရြဲ႕နဲ႔ လမ္းတကာ ဆုိင္တကာမွာ ေတြ႕ေနရေပမယ့္ သူတုိ႔ကပဲ ေနာက္ေနာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္လာမယ့္ အနာဂတ္သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္အေလာင္း အလ်ာေလးေတြပါ။ သူတုိ႔ကုိ ေတာက ဆရာဘုန္းႀကီးေတြက ဉာဏ္ေကာင္းလုိ႔ စာေတာ္လုိ႔ ေခတ္ပညာကုိ ဆက္လက္မသင္ယူႏုိင္လုိ႔ တတ္ႏုိင္သမွ် အင္အားေလးနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ဘုန္းႀကီးရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းေလးကုိ ေရာက္လာတဲ့ကုိရင္ေတြပါ။ ေတာေက်ာင္းက ဆရာဘုန္းႀကီးကလည္း ၿမိဳ႕မွာ အသိတကာ တကာမေတြ မရွိေလေတာ့ ဆြမ္းခံအိမ္ေတြ ဘာေတြ ဖိတ္မႏၲက ျပဳထားမေပးႏုိင္ဘူး။ ၿမိဳ႕က ဆရာဘုန္းႀကီးေတြလည္း သူ႔ကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒီလက္ဆယ္ေခ်ာင္းမျပည့္တဲ့ အိမ္ေတြကုိ လာပို႔တဲ့ ကုိရင္တုိင္း ဆြမ္းခံႂကြပါလုိ႔ ေျပာလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ စာသင္ စာခ်ေနတဲ့ဘုန္းႀကီးေတြကုိ လူေတြက မၾကည္ညိဳပါဘူး။ ဒါကလည္း တကာတကာမေတြဘက္က အျပစ္ေျပာလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ သူတို႔ရ႕ဲ ျမင္ႏုိင္စြမ္းအားက အလြန္နည္းပါးပါတယ္။ သူတုိ႔က စာသင္သားမာန္တက္မိတဲ့ ကုိရင္ေလးေတြ ဦးပဥၨင္းေလးေတြကုိ လုိက္ၾကည့္ၿပီး အျပစ္ေျပာဖုိ႔ပဲ သိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေလွလံုး ပုပ္ခုိင္းလုိက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီပုပ္ထဲက ဒီပဲ လုပ္လုိက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ကုိရင္ေလးေတြကလည္း လက္ရွိဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ငယ္ငယ္က က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ အိမ္တကာ လမ္းတကာ ဆုိင္တကာလွည့္ကာ ဆြမ္းခံတဲ့ နည္းကုိ သံုးရေတာ့တာပါပဲ။ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိေတြမွာပါတယ္။ “ငါတုိ႔ငယ္ငယ္တုန္းကဆုိ ခ်ဥ္ေပါင္တစ္စီးနဲ႔ ဆားတစ္ဆုပ္ရဖုိ႔ ဒီမစုိးရိမ္ကေန လမ္း(၈၀) (၂၆) လမ္းအထိ ေျပးခဲ့ရတာ” စသျဖင့္ ပါပါတယ္။
ကုိရင္ေလးေတြအားလံုး ဆုိင္တကာ အိမ္တကာ လမ္းတကာလွည့္ကာ လည္ကာ ဆြမ္းခံေနတာ ေပ်ာ္လုိ႔မ်ား သြားမမွတ္နဲ႔။ ၿပီးေတာ့ စာခ်ဘုန္းႀကီးေတြက ဆြမ္းခံထြက္သြားတဲ့ ကုိရင္ေလးေတြကုိ တစ္ခါတည္း အမိန္႔ေပးလြတ္လုိက္တယ္။ “ကုိးနာရီ စာသင္ခ်ိန္အမီ ျပန္လာခဲ့” တဲ့။ ျပန္မေရာက္တဲ့ကုိရင္ကေတာ့ ဆြမ္းရ မရ မသိဘူး။ စာခ်ဘုန္းႀကီးရဲ႕ တုတ္စာကေတာ့ ရတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိရင္ေလးေတြ ေက်ာင္းကုိ (၉) နာရီဆုိ (၉) နာရီ၊ (၈) နာရီဆုိ (၈) နာရီ အမီ ျပန္ရပါတယ္။ တကယ္ (၉) နာရီ (၈) နာရီဆုိေပမယ့္ နာရီ၀က္ ဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ ႀကိဳျပန္ရပါတယ္။ ဆြမ္းခံလုိ႔ရလာတဲ့ ထမင္းကုိ မစားရေသးပါဘူး။ သပိတ္ကုိ ဘုရားေရွ႕ခ် ဦးသံုးႀကိမ္ခ်ၿပီး မေန႔က ေပးလုိက္တဲ့ အိမ္စာကုိ ျပန္က်က္ရပါတယ္။ ရၿပီးသား ဆုိရင္လည္း ျပန္ေႏြးရပါတယ္။ ေတာက္ေလွ်ာက္ပဲ။ ကုိးနာရီကေန (၁၀)ခြဲေလာက္အထိ။ စာက်က္ရတာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတာနဲ႔ ကြာတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ စာက်က္ရင္ ဗုိက္အလြန္ဆာပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ရင္ ေအာင့္ထားလုိ႔ ရေပမယ့္ စာက်က္ရင္ ေအာင့္ထားလုိ႔မရပါဘူး။ ဆယ္နာရီခြဲမွ ဆြမ္းစားရမယ့္ ကုိရင္ မေအာင့္ႏုိင္လုိ႔ လမ္းမွာ ခုိးစားမိတာ မ်ိဳးရွိတတ္ပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ေတြက ဒါမ်ိဳးေတြပဲ လုိက္ၾကည့္ပါတယ္။ ကုိရင္ေလး ေဘးမွာ လာရပ္တာကုိ “ငါတုိ႔လုိ စားခ်င္ရင္ ငါတုိ႔လုိ လုပ္ပါလား” ဆုိတဲ့ လူေတြက ရွိေသးတယ္။
ကုိရင္ေတြ က်က္ရတဲ့စာအုပ္ကုိ ျမင္ဖူးပါသလား။ အဂၢၤဳတၱရနိကာယစာအုပ္ေတြ မဟာ၀ါ စာအုပ္ေတြ ႐ူပသိဒၶိေတြ အဲဒီ သံုးအုပ္ကုိ ထပ္ထားရင္ လူႀကီးတစ္ထြာေလာက္ရွိပါတယ္။ (စကားမစပ္ အဲဒီစာအုပ္ေတြကလည္း ၀ယ္ႏုိင္သူ သုိ႔မဟုတ္ ဘုန္းႀကီးက ၀ယ္ေပးထားတဲ့ ကုိရင္ေလး အဆင့္ဆင့္လက္ဆင့္ကမ္းစာအုပ္ေတြက မ်ားတယ္။ စာအုပ္ေစ်းက သာသနာေသာ ဘာေသာ နားမလည္ဘူးေလ။ ကုိရင္ေလးေတြက နဂုိရ္မွ ေတာမွာ စာသင္ေက်ာင္း တက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပုိက္ဆံ မရွိတဲ့ ၾကားထဲ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား) အဲဒီစာအုပ္ေတြကုိ က်က္ရမွာေနာ္။ အလြတ္က်က္ရမွာ။ ျမန္မာလုိ တစ္လံုးမွ မပါဘူး။ ပါဠိလုိခ်ည္းေရးထားတာ။ စာအုပ္တစ္အုပ္တစ္အုပ္ကုိ ျမန္မာျပန္ရင္ ႏွစ္အုပ္ေလာက္ ထြက္ထြက္လာတယ္။ စာအုပ္ေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ ခုေခတ္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားေတြေတာင္ မဖတ္ႏုိင္တဲ့ စာအုပ္ေတြေပါင္းမ်ားစြာကုိ ကုိရင္ေလးေတြက သင္ေနရပါတယ္။ အဲဒီစာေတြက ဘုရားႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ေတြပါ။ ဘုရားရွိခုိးရင္ ၾသကာသေတာင္ မဆုိခ်င္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ေတြထက္ ဘုရားသာသနာေတာ္ကုိ ဆက္လက္တည္တံ့ေအာင္ ဘုရားႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကုိ ထိန္းသိမ္းတဲ့ ကုိရင္ေလးေတြရ႕ဲ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ရတဲ့ကုသုိလ္ကုိ လူပုဂၢိဳလ္တစ္သက္လံုး လုပ္လုိ႔ရတဲ့ ကုသုိလ္က ဘယ္လုိမွ မမီပါဘူး။ အဲဒီကုိရင္ေလးေတြကုိ လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ပစ္ပစ္ခါခါ ဆက္ဆံတတ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းမွာ တေျပးညီၾကမ္းျပင္မွာ အိပ္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆုိ ေနရာေကာင္းမရပါဘူး။ သြားလမ္းလာလမ္းမွာ အိပ္ရတာမ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။ ကုိရင္ေလးပဲ။ ေဆာ့ခ်င္စိတ္ ကစားခ်င္စိတ္ေတြ မ်ားမွာေပါ့။ အျပင္က ကေလးေတြ ေဆာ့ေနခ်ိန္ သူတုိ႔မွာ တကၠသုိလ္ကထိကေတာင္ စာလံုးေပါင္းဖတ္ရမယ့္စာေတြကို ေဒါင္းေဒါင္းေျပးျပန္ဆုိႏုိင္ေအာင္ က်က္ေနရပါတယ္။ သကၤန္းေလွ်ာ္ခ်ိန္မွာ သကၤန္းေလွ်ာ္မယ့္အစား စာကုိ က်က္ေနရတယ္။ ေရခ်ိဳးရင္း ေခ်းတြန္းေနမယ့္အစား စာကုိ က်က္ေနရတယ္။ ကုိရင္ေလးေတြ စာေမးပြဲကုိ လုိက္ၾကည့္လုိက္စမ္းပါ။ ရန္ကုန္မွာ ေစတီယဂၤဏစာေမးပြဲ။ မႏၲေလးမွာ သက်သီဟစာေမးပြဲ။ အေနအထုိင္ထက္ စာက ပုိအေရးႀကီးရတယ္။ လူေတြက ဒါကုိ မျမင္ပါဘူး။ ျမင္တာက ကားမွတ္တုိင္မွာ ဘယ္ကားသမားမွ ေခၚမတင္လုိ႔ ဟုိကားရပ္ေပးႏုိးႏုိး ဒီကားရပ္ေပးႏုိးႏုိး ကားစံုေအာင္ တားေနရတဲ့ ကုိရင္ေတြကုိ။
တစ္ခါက ေဗဒင္ဆရာတစ္ေယာက္ ဇရပ္တစ္ခုမွာ နားခုိေနတုန္း ေဆးဆရာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ ဟုိေျပာ ဒီေျပာေျပာရင္း ဘယ္ေန႔သားလဲ လုိ႔ ေမးမိတယ္။ ဒီေတာ့ စေနသားေတြခ်ည္းျဖစ္ေနတယ္။ ခဏေန သူေဌးတစ္ေယာက္ေရာက္လာျပန္တယ္။ ေမးၾကည့္ေတာ့ သူလည္း စေနသား။ ေနာက္ လူႀကီးလူေကာင္းတစ္ေယာက္တက္လာတယ္။ သူလည္း စေနသားတဲ့။ ေနာက္ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ တက္လာတယ္။ သူလည္း စေနသား။ ဟား စေနသားေတြခ်ည္း။ ဒီေတာ့ စေနသားေတြ ေျပာၾကတယ္။ စေနသားမုိ႔လုိ႔ ဒီလုိေတာ္တာ ဒီလုိတတ္တာေပါ့။ အဲဒါကုိ ၾကားေတာ့ ဇရပ္ေရွ႕က သူေတာင္းစားလည္း ထေျပာတယ္။ သူလည္း စေနသားပါ တဲ့။ မင္းကေတာ့ စေနေလ စေနလြင့္ပဲ လုိ႔ စေနသားေတြ စိတ္ဆုိးဆုိးနဲ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ ကုိရင္ေလးေတြက မ်ားေလေတာ့ အေနာက္တုိင္း စကားပံုလုိ သုိးမည္းတစ္ေကာင္ပါတတ္တယ္။ ျမန္မာစကားပံုလုိ စံုးပူးတစ္ေယာက္ေတာ့ ပါတတ္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ ကုိရင္ေလးဆုိၿပီး အထင္မေသးပါနဲ႔။ တစ္သံသရာလံုး ေသေစတတ္တဲ့ အဆိပ္ကုိ ပုိင္တယ္။
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you. https://www.binance.com/ar/register?ref=V2H9AFPY